• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • vickey
    Sazee skrev 2009-07-20 13:24:12 följande:
    :D Skulle inte förvåna mig om alla namn vi har kommit på är helt fel ;P
    vet vad du menar,vet du vad det är för liten som tittar ut ;) .
  • carne

Jag bara väntar å väntar. Njuter inte de minsta av att vara gravid =(.
    Slämmisen började släppa för 4 veckor sen. Har massa för-värkar och magen har sjunkit markant. Men ingen bebis än... Har även vart dålig i magen i typ 2 veckor. Massa "tecken".
    Hur e de för er andra?

• Amnas

Barnmorskorna har sagt tjej 3 ggr nu på ultraljud, så det tror vi på. Men vad svårt det är med namn. Vi har massor med namn, men ändå inget......
    Jag mår ändå rätt bra måste jag säga. Har nu fått väldigt ont i bäckenet, ska få något stödband i morgon hos sjukgymnasten, hoppas att det hjälper.
    Trycket neråt har blivit väldigt markant och lite smärtsamt då och då. Men det går....

• mamma 72

Bf den 17/8
    bebisen lever rövare i magen dygnet runt
    jag springer o kissar stup i kvarten
    fötterna/ benen är svullna
    svårt o sova på nätterna

vart sjukskriven sen i april pga ryggen o foglossning, klättrar snart på väggarna

var hos bm idag 28 dagar kvar o huvet e neråt men fortfarande ruckbar
    brukar tydligen inte alltid fixeras långt innan när man är omföderska

längtar efter min lilla sladdis...vill att hon/han ska komma ut NU
    less på o vara gravid

nee usch va jag e gnällig...kanske behöver jag en spark där bak för att sluta gnälla

• Sazee
    vickey skrev 2009-07-20 13:28:05 följande:
    vet vad du menar,vet du vad det är för liten som tittar ut ;) .
    Jo, det är en liten kille som väntas komma ut. :)
  • vickey
    Sazee skrev 2009-07-21 08:35:14 följande:
    Jo, det är en liten kille som väntas komma ut. :)
    spännande :)
  • baralillajag

kikar in här.
    Väntar mitt tredje barn, bf 21/8 snitt beviljat 14/8 (bäckenträngsel)
    Är sedan drygt 2 veckor ledig och försöker njuta av graviditeten, men nu börjar det bli rätt tungt.. Svullna fötter, mkt sammandragningar och sover så dåligt..
    Njuter av att vara ledig med barnen! men längar så efter att träffa den lill*
    Vi har ju nästan allt hemma, men fixa sovrummet innan jag kan plocka fram bebisgrejerna. Gissa om jag längtar efter det!

• Sazee
    baralillajag skrev 2009-07-21 10:56:59 följande:
    kikar in här. Väntar mitt tredje barn, bf 21/8 snitt beviljat 14/8 (bäckenträngsel)Är sedan drygt 2 veckor ledig och försöker njuta av graviditeten, men nu börjar det bli rätt tungt.. Svullna fötter, mkt sammandragningar och sover så dåligt..Njuter av att vara ledig med barnen! men längar så efter att träffa den lill*Vi har ju nästan allt hemma, men fixa sovrummet innan jag kan plocka fram bebisgrejerna. Gissa om jag längtar efter det!
    Vi har också nästan allt hemma nu. Äntligen :P Men vi har en målare här som ska tapetsera och måla i hans rum så inget kan jag ställa fram eller pyssla med ännu :(
  • tjejenl

Roligt att få upp trådar, har bf 17 augusti

• baralillajag

Nu börjar det verkligen klia i fingrarna att plocka fram saker
    Det jobbiga är att jag sover så dåligt att jag är såå trött på dagarna.
    Ska försöka orka rensa lite i barnens rum, så att sambon kan fixa rumsbytet i kväll kanske..
    Vill verkligen ta fram bebiskläderna och börja packa BB väska. Ska även försöka handla lite nya kläder att ha nä bebis har kommit. Vill ha tröjor som går bra att amma i (gärna med knappar och lite generösa i formen), behöver även byxor som är mjuka och sköna, men som man inte ser ut som en hemlös i
    Har insett att det bara är 2½ vecka kvar!!!

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)