• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • vickey

välkommna alla nya !säger jag precis som Sazee ;).
    I dag är det ca 20 dagar kvar tills liten titar ut om inte tidigare :) .
    men som det flesta andra säger är boandet i full gång, väskan är packad , måste dock tvätta lite saker som bädd set till liten o några små bodys, för att sedan bädda vaggan . nu är det inte alls långt kvar ju .... och som jag antar att de flesta gör så längtar man galet mycket till liten kommer ;)

• Josse B
    Sazee skrev 2009-07-26 23:11:45 följande:
    Välkommna alla nya. ;)i tisdags var vi hos barnmoskan och fick då reda på att bebben nu är fixerad och redo att komma ut ;) Så nu är väskan packad, säng och vagn bäddade osv osv för att göra oss redo. och oj vad vi längtar! :D:D
    Va skoj!!!
    Ja, min sambo sa idag att magen har sjunkigt mera...så man får väl hoppas att våran lilla också gör sig redo, vill gärna få lite tidigare än beräknat!
    Ska till BM nästa måndag så då får man se vad hon säger..men jag hoppas att hon har fixerat sig.
  • vickey

Josse B skrev 2009-07-27 09:08:41 följande:

Va skoj!!! Ja, min sambo sa idag att magen har sjunkigt mera...så man får väl hoppas att våran lilla också gör sig redo, vill gärna få lite tidigare än beräknat! Ska till BM nästa måndag så då får man se vad hon säger..men jag hoppas att hon har fixerat sig.
    håller tummarna!
  • Diamant78

Hej! Jag hänger gärna på här om det är OK?!

Har BF den 22 augusti och väntar barn nr 2. Vi har en son som är drygt 3år och som lääängtar efter bebisen nu. Han frågar varje morgon när bebisen kommer

Jag mår ganska bra men känner mig väldigt trött och sover inte så jättebra. Jag har de senaste dagarna fått lite blod-brunaktiga flytningar så jag ringde BM och hon trodde det var slemmisen som börjat släppa lite...

Längtar så mycket nu efter bebisen som gärna får komma snart!!

• vickey
    Diamant78 skrev 2009-07-27 10:24:16 följande:
    Hej! Jag hänger gärna på här om det är OK?! Har BF den 22 augusti och väntar barn nr 2. Vi har en son som är drygt 3år och som lääängtar efter bebisen nu. Han frågar varje morgon när bebisen kommer Jag mår ganska bra men känner mig väldigt trött och sover inte så jättebra. Jag har de senaste dagarna fått lite blod-brunaktiga flytningar så jag ringde BM och hon trodde det var slemmisen som börjat släppa lite... Längtar så mycket nu efter bebisen som gärna får komma snart!!
    häng med ! välkommen :) !
  • Sazee
    Diamant78 skrev 2009-07-27 10:24:16 följande:
    Hej! Jag hänger gärna på här om det är OK?!Har BF den 22 augusti och väntar barn nr 2. Vi har en son som är drygt 3år och som lääängtar efter bebisen nu. Han frågar varje morgon när bebisen kommer Jag mår ganska bra men känner mig väldigt trött och sover inte så jättebra. Jag har de senaste dagarna fått lite blod-brunaktiga flytningar så jag ringde BM och hon trodde det var slemmisen som börjat släppa lite...Längtar så mycket nu efter bebisen som gärna får komma snart!!
    Ohh, någon med nästan samma datum .:D:D 23e är BF för oss. :)

Min mage har sjunkit ganska mycket, har haft en ganska rund mage fram till nu och nu "hänger" den lite ;) Bebben rör sig mindre och mindre för varje dag känns de som, dock känns de väääldigt mycket när han väl buffar runt. :P
  • Vaniljkyss

Min bebis är också fixerad men BM sa att det kan dröja ändå... Väskan är i stort sett packad. Skulle gärna att bebis kikade ut bf- då jag har halsbränna från hell och ingenting hjälper, foglossning och nu svårt att sova... Som jag skrev ovan, det trycker på nedåt så man är kissnödig HELA tiden... fast ni förstår säkert EXAKT vad jag pratar om

• salzas

Jag väntar min första bebis den 21aug. Hoppas på att jag får vara med i denna tråd.
    Längtar ihjäl mig efter att träffa bebisen men är rädd för att inte hinna med alla förberedelser.

• Sazee
    salzas skrev 2009-07-27 19:11:45 följande:
    Jag väntar min första bebis den 21aug. Hoppas på att jag får vara med i denna tråd.Längtar ihjäl mig efter att träffa bebisen men är rädd för att inte hinna med alla förberedelser.
    Jag har BF 23e så :)

varför skulle du inte hinna med alla förberedelser? :O
    jag hade den känslan förra veckan men satte igång med de saker som var kvar, och de visade sig vara avklarat snabbt. :P
  • Trebuh

Vi har BF den 19:e och jag slutade jobba igår. För mkt ont överallt och sover så dåligt.

Men gud vad skönt det ska bli att vara hemma lite. Det är väl nu man ska hinna med att packa väskan och tvätta lillens kläder och göra klart. (nej, inte säkert det är en kille)

Fortfarande svårt för att fatta att det är på gång... undrar hur det känns när det sätter igång och så... mkt att tänka på.

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)