• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • Josse B
    Vaniljkyss skrev 2009-07-27 17:13:47 följande:
    Min bebis är också fixerad men BM sa att det kan dröja ändå... Väskan är i stort sett packad. Skulle gärna att bebis kikade ut bf- då jag har halsbränna från hell och ingenting hjälper, foglossning och nu svårt att sova... Som jag skrev ovan, det trycker på nedåt så man är kissnödig HELA tiden... fast ni förstår säkert EXAKT vad jag pratar om
    Jag förstår dig, har också en fruktansvärd halsbränna nu...och det blir värre på kvällarna, jäkla jobbigt! desamma gäller detta eviga kissande....känns som man är vaken hela natten, sover ca 2 timmar och sedan så är det dags igen. Känner nu att det ska bli skönt att få ha sin egna kropp igen fast det är mysigt att känna detta lilla liv röra sig inuti magen. Tänk att det är en liten bebis där inne!!!
  • nystan1

Har bf den 22e, och tycker änna att det räcker nu.
    Längtar till jag kan sitta upp igen, utan att få andnöd.
    Och bäbisens säng som stått färdigbäddad och klar i några veckor är så tom!
    Har ätit en hel burk ananas idag, men det verkar inte hjälpa (=

• vickey

åh jag har knappt sovit på 2 nätter, rygg värk,tryck ner, ont i ljumskar,lite liknande mensvärk... men är bättre nu, vill ju att liten ska titta ut i dag ska jag tusan i mej bädda vaggan ;)

känner igen andnöden och halsbrännan från hell ;) ,inget kul alls.
    nu vill jag ha min liten här.

• Ramiss

Hej!
    Jag hoppar m här..
    Jag har BF den 22 aug å tror inte heller jag går ut hela grav tiden el över.. detta blir min 3:e å denna gång tycker jag att d varit mkt mer SD å nu mer tryckande, d ilar/svider till lite då å då..så d e nog huvet som borrar ner sig ordentligt!

Har en riktigt livlig krabat iaf! =) Vet redan att d blir en pojke! =)
    Håller m om att d vissa nätter e väldigt svårt å sova, upp å kissa, å även springa å kissa på dagarna hela tiden..å kollar efter slempropp..

man e ledig nu iaf å har allt klart inför d D-day..bara lite små grejjer som ska inköpas men d e inget akut! Nu e d bara att vänta å se när å hur d sätter igång..

• bonsai

Hej! Va kul att så många har bf den 22 aug. Det har jag med! Längtar efter allt efter graviditeten, junna sova hur man vill, kunna äta vad man vill, kunna raka sig utan risk för sterilisering, kunna ha snygga kläder, börja träna igen och självklart och mest av allt BEBISEN!!!!!!!!

• bonsai

Förresten, vart bor alla? Jag bor i Stockholms skärgård och är 28 år.

• godisgumman

känner mig som världens sämsta mamma idag. Min lilla trottsiga två åriga son vill inte äta, sova, eller någonting. Det har regnat nästan hela dagen så vi har tittat på film i stort sett hela dagen, suck!
    Jag känner verkligen att han behöver gå på sitt dagis. Han vaknar varje morgon och frågor om vi ska "åka dagis" och det känns i hjärtat att behöva säga "nej, älskling inte idag men snart".
    åååååh vad frustrerande, ensam hemma med lill killen och trött och ont som fan.

• Aleksandra

Halloj! Jag glider gärna med här under den sista tiden. Har BF den17/8, men hoppas att den här damen kan tänka sig att komma ut lite tidigare. Har en flicka här hemma som snart är 3,5år som längtar efter bebisen just nu iaf
    Jag hoppas verkligen att det ska dra igång snart. Men jag har ingen aning om hur det ska kännas då jag gick över 16 dagar med första fröken och blev igångsatt utan att ha känt minsta lilla... så det är helt klart spännande och mycket förväntningar nu

• evelina85

kikar in här ja med, har BF den 23 aug. verkar som att nästan alla ska ha då...jag e super trött på att vara gravid nu, vill bara få ut bebben nu, så man kan röra sej utan att ha ont överallt....ni som har halsbränna, vad tar ni för tabletter mot den???
    jag har oxå halsbränna, men känner knappt av den längre, har börjat med losec mups o dem skulle jag inte klara mej utan... (ett litet råd)

• Sazee
    evelina85 skrev 2009-07-28 13:54:20 följande:
    kikar in här ja med, har BF den 23 aug. verkar som att nästan alla ska ha då...jag e super trött på att vara gravid nu, vill bara få ut bebben nu, så man kan röra sej utan att ha ont överallt....ni som har halsbränna, vad tar ni för tabletter mot den???jag har oxå halsbränna, men känner knappt av den längre, har börjat med losec mups o dem skulle jag inte klara mej utan... (ett litet råd)
    samma BF. :)
    jag tar inga tabletter, utan jag dricker mycket vatten under dagarna och sen ett glas mjölk innan jag ska sova..
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)