• Mifuna

    Vill verkligen inte

    Sitter nu och väntar på samtal från läkaren, de ska besluta om vi ska avbryta graviditeten eller inte. Vet egentligen redan svaret.. Men jag vill inte, jag ville inte ta bort det lilla livet som finns i magen. Känner buffar nästan hela tiden.

    Graviditeten har varit trasslig redan från början, fick missfall på en tvilling i v.10, blödde i drygt fem veckor och när det slutade trodde vi äntligen att vi kunde andas ut.. Men så fel man kan ha. Ungefär en vecka senare gick vattnet, vi hade du hunnit i v.16. Trodde verkligen inte det var sant. Mot all förmodan lyckades det iaf fylla på sig lite vatten, men återigen blev lyckan kortvarig. 12 dagar efter första vattenavgången gick vattnet igen, nu i v.18.. Det lilla hopp vi hade hunnit återfå var helt bortblåst. Efter 13 ultraljud har de konstaterat att det inte är något fel på den lille utan h*n växer som h*n ska men det är alldeles för lite vatten för att det ska kunna gå bra.

    Jag vet ju att det bästa är att avbryta graviditeten men jag vill verkligen inte ta det beslutet. Jag vill inte förlora mitt barn. Det är därför vi bett att läkaren ska ta det beslutet åt oss istället, de som har fakta bakom sitt beslut och som klarar av att vara opartiska. Sitter som sagt nu och inväntar det samtalet..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-17 12:13
    Ja då har dom ringt, aborten kommer inledas på onsdag och själva förlossningen kommer att ske på fredagen därefter. Ville verkligen inte att det skulle sluta så här

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-25 07:51
    Igår föddes vår lilla ängel Egil, en liten vacker pojke. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan!

  • Svar på tråden Vill verkligen inte
  • slapback

    Nej men fy vilken fruktansvärd situation! Usch, vad jag lider med er. Jag kan inte ens föreställa mig, trots att jag gått igenom mycket med min graviditet etc. Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra för er. Jag vet inte vad jag ska säga... Stackars, stackars er.

  • pigglet

    Så oerhört sorgligt! Det måste vara ett hemskt beslut att ta, att acceptera att det inte finns någon chans...

    Vill bara tipsa inför förlossningen. Ta med kameran, ni kommer få en underbar liten bebis - och det är så värdefullt att få lite fina foton. Jag önskar också att jag tagit med en filt att svepa in vår lilla pojke i...
    För mig blev ändå förlossningen en fin upplevelse, ett ljus i allt det nattsvarta. Det är svårt att tro det, men det är fint att få möta sitt barn - oavsett omständigheterna. Hoppas ni får många fina minnen med er! Kram!

  • tan73

    Ååhh, så tråkigt! Kan inte mer än skicka massor med styrkekramar!{#lang_emotions_heart}


    Glenn, Kevin, Nathalie, *Sebastian*
  • Mifuna

    Tackar så mycket allihopa.
    Jo kamera har vi tänkt att ta med oss, samt att inhandla en liten filt.

  • kolla

    Beklagar verkligen sorgen. Stor kram
    Linea mamma till änglarna Isak och Noa

  • BästasteLindan

    Jag vet verkligen hur hemskt det är... jag har min ängel Saga och jag saknar henne varje sekund... massor med kramar

  • Mifuna

    Tacksam över alla kramar! Förstår inte varför livet ska behöva vara så orättvist ibland..

Svar på tråden Vill verkligen inte