• Serendipity

    30 + som fick första barnet 2006 *2*

    {#lang_emotions_flower} 30+ som fick första barnet 2006 {#lang_emotions_flower}

    Välkommen till 30+tråden för oss
    som fick vårt första barn år 2006
    En del av oss träffades redan 2005 då vi planerade första barnet och har sedan följts åt under graviditet, spädbarnstid, dagisinskolning mm.

    Våra barn är nu i treårsåldern och det är trots och annat kul som behöver diskuteras...

    {#lang_emotions_nalle}Våra syskontrådar:


    30+ med första barnet 1-3 år


    30+ som väntar andra barnet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m45001758.html

  • Svar på tråden 30 + som fick första barnet 2006 *2*
  • Siggan

    Lägger in mig i nya tråden. A sover middag. Hon är helt uttmattad efter en hel dagisvecka där de inte lyckades få henne att sova middag förrän på fredagen. Då hade hon sovit i "vagnen". Vilken vagn? Någon av tvillingvagnarna som de har när de är på utflykt? Det var maken som hämtade så jag fick inget svar på den frågan.

  • lia76

    Oftast är det tvillingvagnarna de sover i

    Jag har precis kommit hem med Stella efter att ha varit på KappAhl.
    Hon har äntligen börjat kissa riktigt bra på toaletten.
    Bara nu (Innan 13) så har hon hunnit kisat 3 gånger och bajsat 1 gång

    Så hon fick välja trosor på KappAhl som hon ville ha.
    Sen kom hon med ett par blå spiderman shorts, men de hade jag inte råd att köpa nu.
    (Taskiga mamma {#lang_emotions_undecided}).


  • Siggan

    Så bra att det går framåt med Stellas torrträning.

    På dagis sover de antingen i egna vagnar eller i ett rum inne. Men eftersom A inte åker vagn längre och har vägrat sova i vagnen i över 1 år så har vi ju ingen egen vagn där. Men de har som sagt utflyktsvagnarna.

  • Vi 5

    hej, jag har hittat hit också Bra uppmärksammat Lia, och bra fixat Seren Tack!

    Lia, det är nog ingen fara för Stella att få vänta på något hon verkligen vill ha, hon kanske tom glömmer bort dem och då var de kanske inte så viktiga, eller så minns hon det och får känna på hur det är att önska sig något

    Stort grattis till Gbg! Hur mår du? Vilken vecka är du alltså i? Vad härligt att din man är så positiv också, det låter underbart. Jag känner mig väldigt avundsjuk, (men förstås inte missunnsam ) jag längtar ju också efter ännu ett barn, men min man är mer och mer inställd på att Edvin är vårt sista barn, och inte blir han mer sugen nu när han är deprimerad förstås. Jag fösöker hålla mig lugn och säger att vi kan "utvärdera" nästa sommar, men ibland är det det enda jag tänker på...

    Kaz, hoppas ni får det härligt på västkusten!

    Mandra hoppas ni kommit i väg och att ni får hålla er friska på semestern.

  • lia76
    Vi 4:
    Ja hon verkar ju inte tänka på dem nu iallafall.
    Får ju barnbidrag på måndag så då kanske jag köper dem.
    Hon fyller ju år den 23 sep.
    Men kanske lite sent att ge henne ett par shorts då hehe
  • Siggan

    Vi4: Hoppas du lyckas "övertala" maken såsmåningom. Men med en liten bebis och en man som gått in i väggen har ni kanske fullt upp ändå ett tag. Jag vill nog också ha en till och det är maken med på. Men det dröjer ju ett tag. Måste få ut 2.an först.

  • Drutten74

    Vi4: Jag tror att maken kan bli lite mer sugen när E är lite större och inte har så ont i magen och stökar på nätterna. Det är ju en jobbig tid med så små barn och ännu värre när de inte mår bra. Kommer maken ur sin depression kanske han ser det i ett annat ljus också.

    Här har jag precis haft 35 års kalas (i förskott), vi hinner inte nästa vecka. Det har varit ganska intesnivt att göra pajer och tårtor till 35 personer med två troll att ta hand om. Som tur var har mamma hjälpt till. Mitt i allt skulle vi på teater (beställt sedan länge) i torsdags och igår när jag skulle laga mat var vi tvungna att åka med katten till veterinären akut och dessutom skulle jag till tandläkaren. Phu! Men nu är allt avklarat. Allt blev väldigt lyckat så det var ju skönt!

  • Python

    Juni07: Jag gör ett nytt tappert försök och åker till Falsterbo över dagen i morgon, söndag. Även denna gång med båda barnen, men tar även med barnens gudmor! Kanske kan jobba upp mig till tre rundor i morgon???

  • asap

    vi4 - Hur går det hemma med maken? Någon förändring i sikte? Hoppas du lyckas övertala honom om en trea så småningom.
    Hur är det med din syster och lilla systerson (för en pojke var det väl...?) nu då, har de hämtat sig lite?

    Drutten - skönt med lyckat kalas, och skönt att det är över. Det låter som att du jobbat hårt.

    Vi träffade våra kompisar med sin tremånaders igår. De ärvde lite kläder efter Gustav i strl 62-68, tittade på dem och sade: "Man kan inte fatta att han ska bli så här stor!". Och där satt jag och tänkte: "Har han verkligen varit SÅ liten?" Mindre än en månad kvar till ettårsdagen, ofattbart.

Svar på tråden 30 + som fick första barnet 2006 *2*