• llinaa

    sveriges tråkigaste stad. vilken är de?

    sveriges tråkigaste stad. vilken är de? o varför

  • Svar på tråden sveriges tråkigaste stad. vilken är de?
  • skånetös78

    Eslöv har fått dne utmärkelsen för ganska många år sedan men staden har verkligen uppdaterats på senare tid!
    Nu har vi både Lindex, KappAhl, Dressman,Jysk och Intersport här!


    *Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • Anova
    Verkligen skrev 2009-07-24 20:53:11 följande:
    By då.. Fanns ju bara en OKQ8 och en affär när jag bodde där.Tristaste stället nånsin, orkade bara vara där 6 månader sen gav jag upp..
    Det finns ju systembolag (där har jag varit) flera korvkiosker (där har jag ätit) och en busstation, ett konsum och några affärer. Det tycker jag klassas som en by. Jag kan faktiskt tänka mig att bo där..
  • Bidosas

    Finns en anledning till att alla farliga fångar i Sverige bor på fängelset i KUMLA! Jo, för att man vill inte rymma ut i Världens tråkigaste stad! Man sitter hellre inlåst på finkan än går på gatorna upp på stan!


    (¯`°?.¸ ღ♥ tjejorna.wordpress.com/♥ღ ¸.?°´¯)
  • Verkligen
    Anova skrev 2009-07-24 20:54:30 följande:
    Det finns ju systembolag (där har jag varit) flera korvkiosker (där har jag ätit) och en busstation, ett konsum och några affärer. Det tycker jag klassas som en by. Jag kan faktiskt tänka mig att bo där..
    Va?

    Å andra sidan gav jag aldrig byn en chans. Gick på skolan Racklöfska och ägnade resten av tiden åt min häst eller liftade till Mörsilgrillen med några kamrater.
    Jag gillar små ställen där det inte är nån stress osv men det där var det värsta jag vart med om. Men å andra sidan tvingades jag att flytta dit.
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Anova
    Verkligen skrev 2009-07-24 20:57:13 följande:
    Va? Å andra sidan gav jag aldrig byn en chans. Gick på skolan Racklöfska och ägnade resten av tiden åt min häst eller liftade till Mörsilgrillen med några kamrater.Jag gillar små ställen där det inte är nån stress osv men det där var det värsta jag vart med om. Men å andra sidan tvingades jag att flytta dit.
    Jag vill väl ha närheten till Åre, men inte bo i Åre.. då är väl Järpen inte helt fel? Mountainbike och fjällöpning/fjällorientering kanske inte är din grej, men jag skulle inte ha något emot att utöva detta lite oftare.

    Mörsilgrillen, var det den som låg vid E4an, uppe vid någon OKmack (tror jag det är).. De har rivit det huset såg jag för ett par veckor sen.
  • Verkligen
    Anova skrev 2009-07-24 21:00:08 följande:
    Jag vill väl ha närheten till Åre, men inte bo i Åre.. då är väl Järpen inte helt fel? Mountainbike och fjällöpning/fjällorientering kanske inte är din grej, men jag skulle inte ha något emot att utöva detta lite oftare. Mörsilgrillen, var det den som låg vid E4an, uppe vid någon OKmack (tror jag det är).. De har rivit det huset såg jag för ett par veckor sen.
    Ja men då är Järpen perfekt om man gillar fjällen. Absolut..=)
    Är ju bara 1 mil in till Åre.
    Jag uppskattade dock vintern så man kunde åka bräda och lite slalom. Det positiva är skolan där. Jäklar vilken bra skola. Kändes som att dom kostade på sig en hel del och hade helt annat upplägg gällandes studieplanen. Och grym skolmat...
    Sen är det ju inte alltför långt till Östersund heller.

    Nä, har dom rivit min käre gamla grill?
    Var visserligen 10 år sen jag bodde i Järpen.
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Sedek

    Jämtland gäller inte, är ju inte riktigt Sverige eller?

    Skulle kunna ha en lika dan tråd om Sveriges tråkigaste Scandichotell Där ligger Kalmar extremt bra till som tråkigaste.

  • sursocka
    Anova skrev 2009-07-24 14:00:27 följande:
    Kramfors.. Staden mitt emot Domus (enligt komikern Ronny Eriksson, det stämmer..)Har varit där ett antal gånger och har vänner som bor där.. så tråkig stad.
    kommer därifrån och håller med. Utsett två år i rad av Aftonbladet.
  • Anova
    Verkligen skrev 2009-07-24 21:02:30 följande:
    Ja men då är Järpen perfekt om man gillar fjällen. Absolut..=)Är ju bara 1 mil in till Åre.Jag uppskattade dock vintern så man kunde åka bräda och lite slalom. Det positiva är skolan där. Jäklar vilken bra skola. Kändes som att dom kostade på sig en hel del och hade helt annat upplägg gällandes studieplanen. Och grym skolmat... Sen är det ju inte alltför långt till Östersund heller.Nä, har dom rivit min käre gamla grill?Var visserligen 10 år sen jag bodde i Järpen.
    Min lillasyster bor på Frösön, och vi båda är fjällmänniskor så jag skulle inte ha något emot Järpen. Precis som du säger, det är en massa härlig vinteridrott också (även om jag inte har allt för långt till skidbacken där jag bor nu heller).

    Ja, tyvärr, de har rivit grillen. De hade goda parisare om jag inte minns fel
  • Spicy Women
    Salme02 skrev 2009-07-24 20:01:34 följande:
    Borlänge den hålan dör efter P&L
    skitsnack
Svar på tråden sveriges tråkigaste stad. vilken är de?