• Äldre 22 Jul 19:28
    2069 visningar
    7 svar
    7
    2069

    Olika igångsättning med ängla barn, och levande syskon?

    I September förra året mste vi våran lilla Tindra, jag blev då igångsatt dagen efter att henne lilla hjärta hade slutat slå.

    När jag då blev igångsatt, så sattes det in en typ "pappers remsa" (förlåt för konstigt beskrivning) den remsan utsöndra iaf någonting som fick det hela att sätta i gång. och jag tyckte det funkade väldigt bra, med tanke på att jag hade en väldigt jobbig förlossning med storebror..

    I nästa vecka är det meningen att jag ska bli igångsatt med liten i magen, men idag var inte tappen tillräckligt mogen, så om den inte har mognat till räckligt så måste de då hjälpa till att få den mogen. Läkaren pratade då om en ballong som vidgar livmodertappen, eller några tabblter som man kan ta.

    Men med tanke på att dottern dog tidigare när det gäller veckor i magen, så antar jag att jag inte var mogen förra gången heller.

    Kan det vara som så att den där igångsättning jag fick förra gången, med Tindra, Vara någon som vara starkare eller nått, att jag fick den just då för att hon redan var en liten ängel och inte påverkades av det hela..

    Undrar alltså om ni som har blivit igångsatt fler gånger än med ert änglabarn, om det har gjorts på olika sätt??

  • Svar på tråden Olika igångsättning med ängla barn, och levande syskon?
  • Äldre 24 Jul 00:08
    #5

    Tack för era svar!!

    Så propess är det det heter, då har jag iaf ett namn på det jag vill ta upp med läkaren när vi träffas nästa gång..

    Känner en sån oerhör oro att nått ska gå fel nu när slutet närmar sig, och med första barnet låg jag med värkar i flera dygn, sonen hjärtljud blev lägre och det hela slutade med akutsnitt. Samtidigt som jag känner att jag vill att det hela ska ske naturligt, så har oron och rädslan krypit på mer och mer ju närmare slutet jag kommer, och blev därför erbjuden igångsättning, som först kändes jätte skönt, att få ett slut datum på alla vånda, samtidgt så är rädslan där att en igångsättning kan påverka negativt.
    men efter att ha läst era svar så känner jag ändå ett litet lugn..

    Tack igen..

Svar på tråden Olika igångsättning med ängla barn, och levande syskon?