• yran

    Mamma och mamma?

    Hur har ni tjejer tänkt göra med beteckningen på er när barnet kommer? Ska båda kallas mamma, eller är det något som kommit på något fint alternativ? Mammi känns lite sådär??

    /J

  • Svar på tråden Mamma och mamma?
  • yran

    Okej! Jag tror att vi kommer att köra på det vi med.

    /J

  • Indigogirl

    Vi kommer gå på mamma och mum eftersom vi är en svenska och en engelska. :)

  • Mirix

    vi kör mamma o mamma men det e jäkligt förvirrande, även för oss *ler*

    Om min fru tex säger : ska mamma hämta bollen åt dig. Då menar hon att hon själv ska hämta bollen. , om jag säger samma mening då menar jag (oftast ) att min fru ska hämta bollen...

    snurribollenja

  • Gaytjej

    Ja, man får kanske försöka undvika att tala om sig själv i 3:e person för att undvika förvirring :)

    Vi har väl tänkt att försöka köra på mamma och mamma, men har förstått att det brukar ge sig av sig själv annars, att barnet själv kommer på ett sätt som passar bra!

  • Ammiz

    Jag hoppas på att det löser sig när man är där... Men till att börja med så blir det mamma och mamma. Det känns viktigt för mig att min fru inte är "mamman" och jag någonting annat.

  • yran

    Ja, det kanske är så att barnet själv hittar en bra lösning. Vore ju trist om barnet börjar tilltala oss vid förnamn bara. Låter så jäkla sterilt, men det blir som det blir.

    /J

  • Kronärtskocka

    Här blir det också mamma och mamma om varandra. Vår förhoppning är att jag en dag ska bära ett syskon om det är möjligt, och det verkar invecklat om barn nr 1 ska kalla flickvännen för mamma och mig något annat, medan barn nr 2 ska göra tvärtom?!

    Vad barnet sedan väljer att säga får vi se... Det går bra med förnamn eller egenpåhittade namn också ; )

  • Mirix

    Jag hörade om ett regnbågsbarn som kallade biomamman mamma o den andre mamman med namnet, men bara hemma. Vid andra tillfällen var båda mamma.

Svar på tråden Mamma och mamma?