• Anonym (Kaffedraken)

    Besök hos afrofrisör?

    Ni alla med barn med afrohår. I vilken ålder var era barn vid förstå frisörs besöket? Och vad gjordes då(klippning, flätor, cronrows...)? Hur lång tid tog besöket och var det svårt att "underhålla" barnet under tiden? Hade ni tvättat o utrett håret färdigt innan besöket?

    Vår snart 3-åriga dotter har väldigt krullig, torrt och fint hår, och verkar vara ganska öm i håret. Vi brukar tvätta hennes hår ungefär varannan vecka och då också ändra frisyr, men det är definitivt inte hennes favoritsysselsättning. Har nu börjat fundera över ett besök hos frissan, men undrar om hon fortfarande är lite för liten..

  • Svar på tråden Besök hos afrofrisör?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har förstått att afrohår är lite speciellt men måste man gå till speciella frisörer?
    Är bara nyfiken....


    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, det är att rekommendera., vanliga frisörer har inte den kunsapken som krävs. Frågade min vanliga frisör, och hon sa att hon skulle inte våga sig på afrohår...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tap dancing mum skrev 2009-07-27 15:03:33 följande:
    Ja, det är att rekommendera., vanliga frisörer har inte den kunsapken som krävs. Frågade min vanliga frisör, och hon sa att hon skulle inte våga sig på afrohår...
    Tack för ditt svar!!
    Tycker dock att du kanske för snabbare svar och fler om du ställer frågan under "förälder" vet att flera som har barn med afrohår brukar hålla till där.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Får skulle det stå


    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    De jag känner med flickor med afrohår, har börjat gå redan vid 1-1,5-års ålder, så åldersmässigt tror jag inte att det är för tidigt!

Svar på tråden Besök hos afrofrisör?