• ellam71

    Vi som målar tavlor!!

    Tänkte öppna en tråd för oss som målar tavlor och andra som vill se våra verk. Många av trådarna som redan fanns var stängda...

    Hoppas det finns fler där ute som vill hänga på!!

    Malin


    Det som inte dödar härdar...
  • Svar på tråden Vi som målar tavlor!!
  • Alvi

    Jag målar inte men jag tittar gärna!


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Fina Fröken Lycklig

    Jag målar tavlor och har så gjort hela mitt liv! Det är något jag verkligen brinner för!

    Hur hade du tänkt lägga upp tråden? Diskutionstråd eller bildtråd, både och?

    Men jag har många intresseområden i ämnet konst, jag syr, skapar med lera, trä, smide och diverse andra material. Samt tecknar med kol, blyerts, tusch å pensel. Målar med både akvarell och olja.

    Just nu har det dock varit väldigt lungt på måleri å skaparfronten.. då jag har en liten dotter på snart 5 månader som stjäl all min tid


  • ellam71
    Fina Fröken Lycklig skrev 2009-07-27 16:22:47 följande:
    Jag målar tavlor och har så gjort hela mitt liv! Det är något jag verkligen brinner för! Hur hade du tänkt lägga upp tråden? Diskutionstråd eller bildtråd, både och?Men jag har många intresseområden i ämnet konst, jag syr, skapar med lera, trä, smide och diverse andra material. Samt tecknar med kol, blyerts, tusch å pensel. Målar med både akvarell och olja.Just nu har det dock varit väldigt lungt på måleri å skaparfronten.. då jag har en liten dotter på snart 5 månader som stjäl all min tid
    Välkommen!! Hade väl tänkt mig både ock... bilder är ju roligt... o kritik/kommentarer likaså.... och diskuttera är ju najs!
    Det som inte dödar härdar...
  • Alvi
    ellam71 skrev 2009-07-27 16:12:59 följande:
    Skoj! Aldrig provat att måla? Det är såå roligt!
    Jooodå, jag har testat akvarell, det var härligt, men jag målade typ alltid samma motiv, vågade inte "blomma ut" nånting...
    Sen har jag ritat en hel del... men just pensel och duk är inte min skaparform... Drejat har jag gjort, på "manuell" drejskiva, superhärligt...!
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • ellam71
    Skutt skrev 2009-07-28 09:54:45 följande:
    Här e en till som målar:)Kram Skutt
    välkommen!
     
    Ska se om jag kan få in en eller ett par tavlor i tråden.... för beskådning.. =)
    Det som inte dödar härdar...
  • Skutt

    Tack:)

    Nice tavla den har många budskap:)
    jag har mina på min sida...vet ej hur man får in dem här...

    Kram Skutt

  • ellam71
    Skutt skrev 2009-07-28 11:13:06 följande:
    Tack:)Nice tavla den har många budskap:)jag har mina på min sida...vet ej hur man får in dem här...Kram Skutt
    Har du premium? För då bara går du till din bild, klickar upp den och kopierar... sen hit o klistra in... =)
    Det som inte dödar härdar...
  • CC Priority

    Det var länge sedan jag har målat men här är något jag har nyligen börjat med. Någon dag så hoppas jag att det liknar Japanese Cherry Blossoms. Jag försökde lägga in en bild men det gick inte. Jag är en beginner här.

  • Maysan

    Tjohej
    Vilken kul tråd. Jag hänger gärna med här. Mina tavlor ser ni i mitt galleri.
    Har en hemsida med som finns länkad under mina länkar. Ska prova att lägga in något här sen.

  • LadyM

    Hej, här är en till!
    Jag har testat akvarell, olja, akryl, kol och mycket mer.
    Olja och kol är det som används flitigast :)

    Nystartad blogg med lite bilder moidstyle.blogspot.com/
    Det kommer fler snart.
    Kommentarer, kritik och tips är uppskattat :)

  • LinaLoj

    Hejhej!
    Jag målar, tecknar och kladdar lite allmänt sådär. I helgen ska jag ta ALLT material jag har hemma och dra iväg med till ateljen. Har varit duktig och avsatt tid till mig själv så jag kan utveckla mig mer.

    Här lägger jag ut bilder på det jag gör: www.fridgepoetry.blogg.se

    Kika gärna in oh kommentera gärna!

    Vilka tekniker använder ni`? Hur är det att jobba med promarker ni som gör det?

    Fridens! 

Svar på tråden Vi som målar tavlor!!