• Maria222

Pippi långstrump - enbart för flickor?

Jag blir så trött. Idag var jag och min pojke på stan, vi skulle köpa en tröja med pippi långstrump på till honom. Jag visste att det skulle finnas på Åhlens, och mycket riktigt längst in på flickavdelningen var alla pippikläder, klänningar med volanger och nattlinnen, tillsist hittade jag en t-shirt som K ville ha. De var välsigt små i storleken så jag fick ta två storlekar större än vad han i vanliga fall har. När vi kommer hem och K tar på sig tröjan så är den jättekort i ärmarna, såklart, det var ju en "flickmodell". Då inser jag att det är meningen att den ska sitta tight, det var därför de var så små i storlekarna.

Kevin är jätteglad över sin nya pippi tröja, men jag kan inte fatta hur vi år 2009 inte har kommit längre? Är pippi långstrump verkligen bara till för flickor? {#lang_emotions_surprised}

Mamma till Kevin född 0706.
  • Svar på tråden Pippi långstrump - enbart för flickor?
  • Adoniram

"Kevin är jätteglad över sin nya pippi tröja, men jag kan inte fatta hur vi år 2009 inte har kommit längre? Är pippi långstrump verkligen bara till för flickor? "

FL i ett nötskal. Helt otroligt :):):)

Mvh . Adoniram (som är väldigt frestad att lägga ut ett link till denna tråd på Flashback)

• Maria222
    Adoniram skrev 2009-07-28 18:12:10 följande:
    "Kevin är jätteglad över sin nya pippi tröja, men jag kan inte fatta hur vi år 2009 inte har kommit längre? Är pippi långstrump verkligen bara till för flickor? "FL i ett nötskal. Helt otroligt :):):)Mvh . Adoniram (som är väldigt frestad att lägga ut ett link till denna tråd på Flashback)
    ??
  • Kima89

Jag tycker Pippi är för alla. Min lillabror klädde ut sig till pippi på julafton och han tyckte det var jätte kul att leka starkast i världen.
    Och min lilla kusin som är lilka gammal och är flicka var en av bovarna. (kommer inte ihåg vad dom heter)
    Så ser inte vrf det bara finns pippi.kläder för tjejer:(
    Diskrimenerande

• örtagård

Precis samma erfarenhet. Min tvååring älskar pippi. Fick köpa mycket för stor. Trycket flagnade väldigt snabbt i tvätten. Det var också en besvikelse för han vill aldrig ta av tröjan. Kommer den på sitter den på i dagar och nätter. JAg tycker det är irriterande med denna ständiga uppdelning men letar ändå mest kläder till lillen på flick, så jag är van. Men jag tänkte verkligen häromdagen - "skäms Åhléns!"

• kotka

min son har flera tröjor med pippi, från åhlens. de har nog varit från tjejavdelningen, om jag tänker efter, men suttit bra ändå. det kanske blir svårare när dom är äldre, min son är bara två och ett halvt.

• Fåret Shaun
    Maria222 skrev 2009-07-27 21:44:34 följande:
    Jag blir så trött. Idag var jag och min pojke på stan, vi skulle köpa en tröja med pippi långstrump på till honom. Jag visste att det skulle finnas på Åhlens, och mycket riktigt längst in på flickavdelningen var alla pippikläder, klänningar med volanger och nattlinnen, tillsist hittade jag en t-shirt som K ville ha. De var välsigt små i storleken så jag fick ta två storlekar större än vad han i vanliga fall har. När vi kommer hem och K tar på sig tröjan så är den jättekort i ärmarna, såklart, det var ju en "flickmodell". Då inser jag att det är meningen att den ska sitta tight, det var därför de var så små i storlekarna. Kevin är jätteglad över sin nya pippi tröja, men jag kan inte fatta hur vi år 2009 inte har kommit längre? Är pippi långstrump verkligen bara till för flickor?
    mer skrämmande varför ska barn ha flick och pojkmodell på sina kläder?
    Vem leker smatterband idag då?
  • Callistrate
    passau skrev 2009-07-27 22:00:39 följande:
    jag va sugen på en Emil-tröja till dottern, men d va på pojk på lindex... så d e nog lite uppdelat...jag köpte ett pippi-set och ett Emil-set med tallrik, mugg och skål, då frågade alla om jag visste att jag skulle få en kille andra gången, (hade en tjej sen innan) va?! kan man inte ge en tjej en Emil-tallrik?fick en tjej och jag tycker inte det är det minsta konstigt om hon kommer äta på Emil...
    Fragile Flower skrev 2009-07-27 22:07:35 följande:
    Min dotter älskar Emil och byggare Bob. Har fått köpa i "pojkmodell" för det finns inte i "flickmodell".
    Jag älskade Emil när jag var barn! Jag slutade med napp för att jag skulle få ett par Emil-träskor!!!
  • Moster Ninna

Här finns lite pippikläder som inte " flickiga" kanske något för söta små killar med.. Syrrans lille kille har med just hittat in i Pippivärlden och diggar pippi starkt..
    Här finns inte mycket med säkert kul killarna ändå!

astridlindgren.jetshop.se/

• kotka

jag kan förresten tipsa om axelväskorna dom har på åhlens med pippi på. sonen har en sån, älskar den, och den har fått bli bra present till många som har fyllt år. finns i alla fall i röd, gul och brun. inte dyrt, men smartsmartsmart. min son har sina strandgrejer däri, det har blivit en strandväska nu.

• Maria222
    kotka skrev 2009-07-29 20:48:47 följande:
    min son har flera tröjor med pippi, från åhlens. de har nog varit från tjejavdelningen, om jag tänker efter, men suttit bra ändå. det kanske blir svårare när dom är äldre, min son är bara två och ett halvt.
    Min pojke är också två Den större storleken satt bra, men den är klart kortare i ärmarna än hans andra t-shirtar.
Svar på tråden Pippi långstrump - enbart för flickor?