• TheDream

    Allergi mot kondom

    Hur vet man att man är känslig mot gummi ?

    Är det någon här inne som är det ?

    När jag och min pojkvän hade sex med kondom för några dagar sen så började det svida och bränna som eld där nere... Jag svullnade upp och var väldigt röd och irriterad
    Jag kunde inte sitta efteråt!

    Men när vi kört utan kondom så har det gått jättebra och jag känner inget alls efteråt. Kan det hända att jag är känslig mot gummi?

  • Svar på tråden Allergi mot kondom
  • Neko

    Du kanske kan använda pdator? Då är det ju vissa dagar man inte kan ha sex men det rekommenderas verkligen om du har hyfsat regelbunden mens. Så skönt att slippa krångla med kondomer och alla hormoner ^^

  • ENAOLINE

    och de latexfria kondomerna är så ruttet dåliga! är också allergisk av kondom...

  • TheDream
    Neko skrev 2009-07-29 15:11:00 följande:
    Du kanske kan använda pdator? Då är det ju vissa dagar man inte kan ha sex men det rekommenderas verkligen om du har hyfsat regelbunden mens. Så skönt att slippa krångla med kondomer och alla hormoner ^^
    jag har ganska oregelbunden mens Har funderat på P-dator men inte bestämt mig än....
  • Neko
    TheDream skrev 2009-07-29 16:02:59 följande:
    jag har ganska oregelbunden mens Har funderat på P-dator men inte bestämt mig än....
    Jag hade en sådan i ett halvår, var superbra. Dock fick jag sedan så pass oregelbunden mens att det inte gick att ha den längre, jag kunde liksom inte vara säker på om det var mensen som kom eller bara en mellanblödning. Annars var den superbra. Känner precis som du annars, vill inte ha främmande föremål i kroppen (räknar dock kondom som ett sådant, är livrädd att den ska rulla av, ser verkligen ut som att den ska det hela tiden) och mår dåligt av hormoner.

    Tar just nu ppiller trots att de gör mej emotionellt ostabil, lätt deprimerad och gör att jag får graviditetsillamående hela nätterna =/
  • adrenalin

    jag har haft p-dator men jag tycker helt ärligt att den var rätt dyr !


    burriburr.se - viktigpetter som snart är hemlös
  • kramgrisen

    Min kompis är allergisk mot latex.. hon är även allergisk mot gamla hanskar de hadepå sjukan.. nu har de latexfria där..
    sådan p-dator kostarförst aparaten..sen ska man köpa stickor och så..blirdyrt i längden..

  • Tokstolla

    Jag hade precis samma problem med min sambo. Gjorde skitont efter att vi hade kört på ett tag. Tills vi en dag fick för oss att prova en större variant. Jo, det var så att kanten på kondomen som inte kom ner hela vägen på "snoppen" skavde som bara den på mig. Så n'r vi väl skaffade en bredare sort funkade det super.

  • Tokstolla
    kramgrisen skrev 2009-07-29 17:02:03 följande:
    Min kompis är allergisk mot latex.. hon är även allergisk mot gamla hanskar de hadepå sjukan.. nu har de latexfria där..sådan p-dator kostarförst aparaten..sen ska man köpa stickor och så..blirdyrt i längden..
    Det beror ju på hur många kondomer TS förbrukar varje månad
  • Neko
    Tokstolla skrev 2009-07-29 17:06:03 följande:
    Jag hade precis samma problem med min sambo. Gjorde skitont efter att vi hade kört på ett tag. Tills vi en dag fick för oss att prova en större variant. Jo, det var så att kanten på kondomen som inte kom ner hela vägen på "snoppen" skavde som bara den på mig. Så n'r vi väl skaffade en bredare sort funkade det super.
    Var hittade ni en bredare sort? Hur bred var den? =)
  • Sirendes
    TheDream skrev 2009-07-28 17:33:37 följande:
    Hur vet man att man är känslig mot gummi ? Är det någon här inne som är det ? När jag och min pojkvän hade sex med kondom för några dagar sen så började det svida och bränna som eld där nere... Jag svullnade upp och var väldigt röd och irriterad Jag kunde inte sitta efteråt! Men när vi kört utan kondom så har det gått jättebra och jag känner inget alls efteråt. Kan det hända att jag är känslig mot gummi?
    Jag är det.. Det brände och sved flera dagar efter sex. Fick samma reaktion när jag använde stay-ups med gummi som skall hålla dem uppe - när jag tog av dem var det alldeles rött och brände i flera timmar efteråt.

    Började då med avbrutet samlag istället för kondom, en månad senare plussade jag.. Så mitt tips är att istället för att köra utan (om du inte 1. har andra preventivmedel eller 2. inte skulle tycka det vore någon katastrof om du blev gravid) så gå till apoteket och köp kondomer, finns speciella för de som blivit allergiska mot de vanliga.

    Lycka till!
  • TheDream
    Neko skrev 2009-07-29 16:19:06 följande:
    Jag hade en sådan i ett halvår, var superbra. Dock fick jag sedan så pass oregelbunden mens att det inte gick att ha den längre, jag kunde liksom inte vara säker på om det var mensen som kom eller bara en mellanblödning. Annars var den superbra. Känner precis som du annars, vill inte ha främmande föremål i kroppen (räknar dock kondom som ett sådant, är livrädd att den ska rulla av, ser verkligen ut som att den ska det hela tiden) och mår dåligt av hormoner. Tar just nu ppiller trots att de gör mej emotionellt ostabil, lätt deprimerad och gör att jag får graviditetsillamående hela nätterna =/
    skönt att det inte är bara jag som hatar att ta piller och sånt... Jag känner som dig, att kondom är ett främmande föremål som man ska ha i sig Är också rädd att den ska glida av och hamna i mig ....

    Jag och killen kan inte ha sex med kondom längre...Det gjorde för ont. Så nu har vi inte sex istället Vet att det låter dumt men han vägrar ha sex om vi inte skyddar oss... Så med tanke på att vi inte kan skydda oss med kondom så kan vi inte ha sex
  • Tokstolla
    Neko skrev 2009-07-29 17:12:35 följande:
    Var hittade ni en bredare sort? Hur bred var den? =)
    Det beror självklart på hur mkt större ni behöver- Men på kondomkungen hittade vi ett märke som vi uppskattade väldigt mycket. SOFT (fint lätt rödtonade också vilket jag uppskattade) Men iaf, dem har flera olika märken och man kan köpa mindre förpackningar av olika (i Sverige) kända märken som DUREX, RFSU osv...
    Sedan kan det självklart vara glidmedlet i en viss kondomsort du inte tål-

    Testar er fram

    www.kondomkungen.se/
    (Tycker alltid man får fina rabatter och erbjudanden av dem dessutom)
Svar på tråden Allergi mot kondom