• Äldre 2 Aug 23:14
    20241 visningar
    462 svar
    462
    20241

    Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007

    {#lang_emotions_sunny}Nu pratar vi vidare igen! Mammorna med dom i särklass goaste ungarna! Och fler mirakel i tråden har vi fått, och ännu flera väntas.{#lang_emotions_sunny}Våra mirakelLakritsfia: Savannah & Leah - 070127, Syskon: Novali 090714, Björklinge
    Matillin: Matilda - 070201, Syskon: Linnea 080529, Stockholm
    Marick: Alice - 070202, Syskon: 4 bröder och 1 syster, Munkfors
    Love Actually: Sofie - 070209, Syskon: Charlie 080117, Sundsvall
    Elja75: Jesper - 070214, Sundsvall BF: 27 oktober
    Lindaiv: Korre - 070215, Stockholm
    LindaD: Simon - 070217, Enköping
    Kulta17: Molly - 070217
    Tujan: Vilhelm - 070221, Tomelilla
    Maadicken: Lukas - 070222, Karlstad
    Helenas: Agnes - 070222, Syskon: Malte 090602, Stockholm.
    Mexxie: Nellie - 070225, Vellinge
    Tedrickaren: Moa - 070227, Göteborg. BF 27 augusti
    Sialch: Oscar - 070301, Årsunda
    Dunderbara Vilja: Vilja - 070303, Malmö
    Tovsippan: Kasper - 070303
    Shakespear: Sander - 070303
    Celin: Walter - 070307, Stockholm
    Loppeloppan: Lova - 070320, Syskon: Hannes 040731, Malmö
    Lillskruttet: Tyra - 070321, Västerås


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~

    BLOGGAR

    Elja75: www.bilddagboken.se blablafamiljen,lösenord: Espen194
    LakritsFia: fiaeleonora.blogg.se
    Love Actually: ninamy.blogspot.com
    Tedrickaren: mammaydesign.blogspot.com
    Dunderbara Vilja: www.manuellaeriksson.wordpress.com (lösenord: ella)
    Loppeloppan: smabarnsbubbel.blogspot.com
    Linda D: www.SimonsLinda.blogg.se


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007
  • Äldre 2 Aug 23:24
    #1

    välkommna till ännu en ny tråd då!{#lang_emotions_flower}  nån som har nån koll på vilken i ordningen det är?  jag har nästan alla sparade i mina favoriter, men några har tyvärr fallit bort.

    det har varit intensivt jobbande för mig dom senaste veckorna. har läst i tråden, men inte orkat skriva något. sorry! ska jobba hela augusti oxå, mer eller mindre.

     imorron blir det dock VAB då skrutten min fick 41 grades feber idag bara sådär. han var frisk men trött (sova middag dax) när vi satte oss i mina föräldrars bil för att åka till min farmor. 25 minuter senare var vi framme, och då kokade han... gick in till min farmor och spydde på mattan. ut igen och bäddade ner honom på en madrass på gräsmattan. (eftersom vi ändå skulle vara ute och det är lättare med ev spyor ute) han fick en panodilsupp och sov i tre timmar, sen var han pigg tills vi skulle åka hem.
    40,6 i temp när vi kom hem. ny panodil och sen till sängen och sovit sen dess.


    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 2 Aug 23:30
    #2

    just det ja. jag fixade bloggarna i TS, så nu är dom klickbara igen   å våra tradera alias missade jag {#lang_emotions_embarassed} men vi kanske inte saknar dom? men säg till så klistrar jag in dom.


    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • FiaEle­onora
    Äldre 3 Aug 09:07
    #3

    maadicken-
    kanon, tack för ny tråd!!!!! krya på sig lilla lukas! nej jag tycker inte tradera alias behöver vara med.


     


    Min lilla snutta, som iförsig ALLTID ätit mest hela tiden, har nu senaste dygnet ammat VARJE TIMME! why? Någon som vet? tillväxtperiod? för lite mjölk? (vilket jag inte tror då den typ sprutar åt alla håll och hennes mage nu är som en stor boll...) har ju aldrig ammat så det är mycket man inte vet...


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • TeDric­karen
    Äldre 3 Aug 09:35
    #4

    Idag har jag klipptid! Yess

    Måste säga att jag trodde inte att jag skulle vara gravid längre....är i v. 36+6, känner mig rätt stor


    Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • FiaEle­onora
    Äldre 3 Aug 09:38
    #5

    tedrickaren-
    härligt!!!! Blir lite full i skratt då du nu är längre gången än vad jag vartit i någon av mina graviditeter! (35+0 och 36+0)


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • love actual­ly
    Äldre 3 Aug 10:31
    #6

    Härligt med en ny tråd! Bra jobbat Maadicken!

    TeDrickaren, vad härligt att få gå till frissan, det borde jag ha gjort fler ggr när jag var gravid. Man får ju lite vila och omvårdnad.

    Lfia, både Sofie & Charlie åt nästan varje timme.. Ungefär varannan timme från det att de började äta ville de ha mat igen, och då åt de i 40 minuter. Nu hade ju jag för lite mat så det berodde säkert på det... Men är du säker på att hon verkligen är hungrig och inte bara "snuttsugen"? Du kan ju prova med nappen eller kanske nån annan kan prova eftersom du luktar mat..?

    Igår var vi på hundutställning.. Liza blev etta i öppenklassen och fjärde bästa tik och så fick hon ett cert! Min härliga tjejer:


    Sofie 20070209 - Charlie 20080117
  • FiaEle­onora
    Äldre 3 Aug 11:48
    #7

    lovea-
    jo hon äter som en  tok! Suger som en galning! *skratt* Pratade med en kunnig och hon sa att liten förmodligen har en tillväxtperiod just nu..,.Får väl se vad hon väger på torsdag!
    Kommenterade på din blogg men det tålatt upprepas!!! SÅ duktig och fin hund ni har!!! hon vinner juh tokmycket!!!!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Äldre 3 Aug 15:13
    #8

    Hej..... vänner {#lang_emotions_smile}

     Å *** {#lang_emotions_flower}GRATTIS {#lang_emotions_flower} *** Lfia med fam till lilla SÖTA {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_baby}Novali (vilket underbart gulligt namn).

    Läste din blogg å satt med tårar av spänning , men sen glädje..... vilken historia .

    Ser att ni  andra haft det bra i sommar, med busungar som badar med kläder på, med shoppingresor, resor med stöld & tolk "kaos" hihihihihi.......

    Själv hade jag å Korre det bra & skönt trots trist väder. Men är man på landet så gör det inte så mkt att bli lite blöt man slipper ju vara i satdsmiljö.... så lire blöta kläder gör inget. 
     
    -Vi har grillat, dansat, badat, busat, kollat på kossor, renar, fiskat ( iaf jag...), plockat blommor, sett på datadvd, gosat, umgåtts med fam & släkt på gott å ont...... gud vad man kan bråka å tjafsa va !?..... om allt Å inget.... å hur man kan reta upp sig på andra, å hur andra är med sina barn.... tjatiga å trista. Men oxå härliga å gosiga. JA Konstigt!!!!!

    Väl hemma så har det som vanligt blivit en "Nytändning" i förhållandet, men hur länge vara det? Jag har verkligen rannsakat mig å ska försöka........

    Kram alla goa vänner......{#lang_emotions_sunny}... ska tydligen bli kanon väder nu *L*

  • Linda D
    Äldre 3 Aug 16:26
    #9

    Ny tråd igen?! Jisses vad fort det går!!

    Här är det fullt upp på dagarna. Jag har börjat jobba igen men A och Simon är hemma tre veckor till. Dagarna går ut på att underhålla Simon så gott det går. Han har oändlig energi och har dessutom slutat sova dagtid. Är blöjfri och får ett och annat raserianfall. Så det är både bra och dåliga saker som händer nu.

    Jättefin mage Elja!

    Superduktig hund Love A!

    Har inte plus längre så texten är lite tråkig...

  • FiaEle­onora
    Äldre 3 Aug 17:11
    #10

    lindaiv-
    Tack så jättemycket!!!!!!! Härligt med nytändning, hoppas det varar lääääänge.

    Linda D-
    BusSimon!!! Samma energi som första gången vi träffades??


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
Svar på tråden Ivf:are som fick barn i januari, februari och mars 2007