• bullemamman

    barn och studera samtidigt? går det?

    jag och min sambo är väligt sugna på att skaffa barn. vi vill båda två och speciellt efter att hans syster fick en liten dotter i vintras.

    det ända som stoppar oss är frågan "är det rätt tillfälle"

    han har bara sitt examensjobb kvar på sin fyra åriga utbildning. men han väntar med det lite för att arbetsmarknaden ser ut som den gör. jag är 23 år och har inte börjat studera än. men känner verkligen att det är dax nu.

    så frågan är. är det bäst att skaffa ett barn nu, innan jag börjar plugga? eller mitt i och avbryta studierna om några år? är det någon som har erfarenhet av detta? en sak som tala för att skaffa barn nu är att jag kommer få högre ersättning eftersom jag tjänar ca 24 000 i månanden just nu. det kommer inte bli lika mycket när jag studerar. har jag rätt?

    allt hade varit så mycket enklare ifall min sambo var färdig och hade jobb. för nu är det liksom jag som försörjes oss. vi har det inte dåligt. för vi har inga direkta utgifter varje månad. men man vill ju känna en trygg het.

    är det någon som har erfarnethet med barn och att plugga?

  • Svar på tråden barn och studera samtidigt? går det?
  • Lilla Mimsan

    KOmpisen studerar på halvtid, fukar super. Sjävl har jag både studerat hel och halvtid under min föräldralediga tid. Heltid funkara bara med distans för mig.

  • Bellamella

    Jag studerar heltid och har ett litet barn. Fungerar hur bra som helst och jag har mer tid åt barnet. Har studerat några år och har lite kvar.
    Har hjälp av familj vid sjukdom och tenta samtidigt.

  • cammily

    det är kanske inte riktigt samma sak men jag va ensamstående och pluggade gymnasiet med efter min dotter. heltid va inga problem alls.

  • Lapsang