• Bajjelen

    Vi som försöker få syskon till våra änglar

    Vi som försöker få syskon till våra änglar
    Välkommen alla gamla och nya till fortsättningen!

    Här får man tycka och känna och säga vad man vill utan att det blir fel.
    Ingen här inne klandrar någon annan för dess tankar.
    Alla har vi gått igenom samma hemska öde som gjort att vi kommit hit till denna tråd...

    Men nu är det dags för våra underbara änglar däruppe att få bli storasystrar/storebröder

    Så nu kör vi så det ryker

    + PLUS ÅT OSS ALLA +

    Tidigare trådar
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m26901686.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29786350.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35155057.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m38102012.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m41097915.html
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m43619812.html

    BIM lista så vi har koll på varandra
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44072434.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 23:39
    Ny BIM-tråd

    www.familjeliv.se/Forum-0204/m46669889.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 23:39
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m46669889.html

    Rätt ska vara rätt

  • Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar
  • Bajjelen

    Såg att den gamla tråden gått ut och tänkte att så kan det inte vara.
    Själv fick vi ju vår ängel Matilda sin lillebror för nio veckor sedan men både jag och gubben har fått mersmak på livet med bebis så vi får väl se hur snabbt efter att mensen kommit tillbaka som jag åter ansluter till detta härliga gäng!

    Kram på er och hoppas på många plus i höst!!!

  • Stark Längtan83

    Såg de med igår men var inte tillräckligt teknisk för att öppna en ny till oss;) 
    I vilket fall som helst så var det ett nytt symtom som dykt upp..mina bröstvårtor hrm ursäkta..de har ändrat storlek och form till mycket större och ljusrosa, nu undrar ja om det går att förneka min kropp längre, vad håller den på med??

  • mollan83

    hej igen!
    visst är det jobbigt att leta symptom... trodde starkt att jag var gravid igår, mådde lite illa och bröstvårtorna började ömma ett par dagar efter äl. Har bim den 12e... Idag är alla symptom som bortblåsta och hoppet befinner sig nånstans i lilltån...
    ska tillbax till jobbet nästa vecka och vara glad åt andras graviditeter igen, känns tufft, hade ju hoppas på något roligtatt få berätta själv efter ett långt och skönt sommarlov...
    orkar inte....

  • JennyCecilia

    Hej alla!

    Jag vill börja med att säga att jag är uppriktigt ledsen med er som förlorat sina små.
    Och önskar alla hopp och lycka att få en bäbis.

    Jag orkar inte skriva vad som hänt mig just nu men det ligger på min press.
    Kanske blir en roman i framtiden.

    Korta versionen: sex graviditeter och vår dotter dog efter förlossningen v. 23.
    på Sös i sthlm (skulle på ett event men det blev inte så).
    Inga levande barn i livet mao.
    Hade vi varit i uppsala så hade de hjälpt oss-henne att stanna med oss, men nu pga en policy på Sös så lät de henne gå över. Ingen hjälp alls.
    Nu har jag fått veta att vissa län sätter in hjälp v. 22 andra län v. 25.
    Jag var på fel plats helt enkelt. Är bosatt i Dalarna.

    Nåja, vi försöker igen allt vi kan. Visade sig dock att jag hade ett myom-vilket egenhändigt sabbade att försöka direkt. Förlöste myomet men fick synarela ett tag. Före och efter. Därav en massiv Äl med fler ägg för 29 dagar sen, men blev inte gravid på första försöket.

    Nu är vi igång med försöken igen. Hade Äl igår. "Take 2"

    Stark längtan: Jo, visst är det hoppet som gör att man orkar. 
    Det är det enda som är viktigt just nu. Blev väldigt ledsen när jag fick mens efter BIM+3. Vårdcentralen trodde det var tidigt mf men jag ville inte kolla upp det eftersom det inte spelade ngn roll. Man vill ju bara vara gravid.

    Jag vill ha ett plus och en bäbis nu.

    {#lang_emotions_flower} Blomma till er vackra!


    Min dagbok: ladyj112.xpy.se/
  • Stark Längtan83

    Jag fick min senaste mens på BIM+10 har fortfarande alla möjliga symtom och nu har ju mina bröstvårtor oxå ändrat karraktär men det kunde ju varit ett tidigt missfall sist och jag vågar inte hoppas för mycket men risk för att bli lika besviken som när jag tog gravtestet på BIM+8. Kan ha varit att ÄL inte e regelbunden heller. Det e så mycket kan vara men inget som ÄR och ovissheten gör mig tokig..
    Var hos doktorn i Måndags mitt BLTR 150/110 har skötit i höjden igen så nåt e det som händer med min kropp. Sorgen tar nya skepnader.
    Vi myser på:)

  • JennyCecilia

    Jo, man vill ju veta på sekunden om man blir gravid eller inte.
    Borde finnas något för att ta reda på det *uppfinner*.

    Det är ju så mycket väntan hela tiden. Vänta på Äl..vänta på BIM -får mens
    -vänta på ÄL igen osv.
    Väntan snurrar i tankarna konstant.

    Jag skulle vilja sparka både väntan och sorgen i rumpan, jag har varit tillräckligt ledsen och väntat tillräckligt länge.

    Några ord jag gillar :

    Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga ovanför ditt huvud men du kan hindra dom från
    att bygga bo i ditt hår.

    Stark längtan: När har du nästa Äl? Vet du ungefär?


    Min dagbok: ladyj112.xpy.se/
  • golla28

    Hej alla fina!

    Denna tråd lägger jag såklart i favoriter direkt {#lang_emotions_smile}!

    Stark Längtan: Hoppas du blir/är gravid denna månad! Kroppen är bra konstig...

    JennyCecilia: Beklagar att er lilla bebis inte fick en chans och skickar många kramar till dig. Det är ju egentligen bra konstigt att det varierar så mycket mellan olika län när de sätter in åtgärder för att rädda barn som kommer för tidigt.

    Jag håller med dig om att det är så mycket väntan hela tiden mellan BIM och Äl. Man blir ju tokig!!!

  • anniloo

    jennycecilia: välkommen hit till en jätte bra tråd! beklagar att din dotter inte fick stanna hos er.
    jag håller med att det ända man gör är att vänta på äl och bim hela tiden...

    jag vill ha en plus våg här inne{#lang_emotions_smile}, det var länge sedan! 

Svar på tråden Vi som försöker få syskon till våra änglar