• Anonym

    Hur får man lägenhet?

    Jag vet inte vad jag ska göra, jag bor i en andra handslägenhet nu och tiden börjar dra ihop sig.
    Min syster som bor hemma hos mamma och jag pratade om att hon skulle ta över mammas fyra så vi kunde bo där tillsammans när mamma flyttar. Skitbra tänkte jag, då kan jag flytta in där inom ett halvår.
    Men igår kom min syster på att hon kan ju byta fyran till en tvåa och bo själv istället...

    Så nu vet jag inte vad jag ska göra, jag studerar och det känns hopplöst att få lägenhet genom typ boplats även om jag lätt skulle ha råd med en lägenhet. Jag har stått med på boplats i över två år nu utan napp.

    Finns det något annat sätt att hitta lägenhet på?
    Vart hittar man privatvärdar? Jag är så desperat nu att jag inte skulle ha några problem med att lägga ett par tusen svart till hyresvärden även om jag annars är emot sånt.

    Snälla, är det någon som lyckats få lägenhet på något annat sätt, gärna i Göteborg.

  • Svar på tråden Hur får man lägenhet?
  • Anonym

    Anonym (mini) skrev 2009-08-06 14:05:56 följande:


    Fast ni är ju familj och du och din mamma borde ju rimligtvis ha något att säga till om också? Kan ni inte bo där ihop får ni ju byta den till två mindre lägenhet, det är väl inte ens något att diskutera?
    Jag tycker precis som du, blev jättebesviken när jag fick veta detta igår. Men min mamma bryr sig tyvärr bara om att min syster måste få någonstans att bo nu eftersom hon inte kan flytta med dom. Hon säger också att hon är rädd att det inte ska fungera att vi bor ihop. Hade inte min mamma börjat diskutera detta med min syster så hade hon inte ens kommit på tanken att byta den till en mindre... Dom hade några som har en tåa som kom och tittade på den igår så det känns lite som om min tid rinner ut..