• milk and honey

    Lite info om oss i 40 plus tråden del 2

    Tänkte att vi här kunde berätta lite kort om oss själva.. vi som är i bimlistan och de av er som vill hoppa in..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-21 20:56
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m43931565.html

    Sen är ni välkomna att snacka loss i tråden där vi pratar om det mesta som rör symtom och graviditet.. En tråd full av underbara tjejer..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-09 20:05
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m46066177.html

    Här är tråd tre där vi tjattrar på..

  • Svar på tråden Lite info om oss i 40 plus tråden del 2
  • milk and honey

    Milk and Honey..
    40 år med tre tonårskillar födda 90, 92 och 94 Lever sen åtta år i nytt förhållande. Vill väldigt gärna ha en liten sladdis med min man.. har även två bonusbarn födda 89 och 91 samt två ursöta katter.. (bebissubstitut)
    Började bebisbakande den 15 januari 08.. blev gravid efter tre månader som slutade i ma i vecka 11.
    Efter det försvann mensen i 8 månader, efter en spolning av min livmoder så kom så äntligen mensen tillbaka.. har nu haft tantbesök 7 ggr, och önskar att det nästa gång blir ett plus även om man inte har lika mycket hopp om att de ska lyckas igen.. Man får helt enkelt hålla tummarna..

  • isabell05

    Jag har hunnit fylla 40år. Bebisverkstaden öppnade i augusti 2008, då åkte hormonspiralen (äntligen) ut. Blev med bebis i december 2008 och fick MA i februari 2009. Har två pojkar födda 97 och 99 som LÄÄÄÄNGTAR efter en liten bror eller syster .

  • annbom

    Jag kanske ska berätta lite om mig också.
    Jag har barn födda 83, 85, 90, 92 och 05. Sedan har jag två barnbarn som är födda 03 och 09, mamma är 85:an. Själv är jag 45 och kommer att fylla 46 innan bebis är född.

    Innan jag träffade min sambo levde jag ensam i 11 år, men när jag väl träffat honom så gick det fort. Vår son föddes på vår ettårsdag

    Vi var väl ganska nöjda att vi fått ett gemensamt barn, men i nov 07 blev jag oplanerat gravid. Tyvärr fick jag i mars en störtblödning och fick åka in med ambulans och akutopereras. Bebis längtan väcktes och jag blev gravid igen i aug 08 men det slutade i ett MA i november.

    Nu är jag gravid igen och har fått fina siffror på kub-testet så jag hoppas att allt går vägen som det ska

  • Noncuro

    40 år.

    Har ett barn född 07 som kom med hjälp av IVF och som blev till på första försöket. Varför IVF? Vi orkade inte helt enkelt hålla på med ägglossningshysteri och plnaera vårt kärleksliv. Dessutom hade jag ett missfall i bagaget innan. IVF var för oss ett tryggt och ganska så enkelt val. Vi gjorde behandling på en privatklinik.

    Våren föra året blev jag gravid igen. Oplanerat, jag var inte färdig med mina studier än. Men glädjen blev inte mindre för det. Tyvärr gick denna graviditen till intet i vecka 7.

    Cirka v. 36 skall vi påbörja vårt 2-a IVF försöket. Nu finns det nya beräknings metoder som visar hur högt sannolikhet det finns för enskilld att bli gravid. Mina var ganska höga med tanke på min ålder. Så hoppet finns fortfarande. Men jag tar ingenting för givet coh är ödmjuk inför framtiden. Dock vägrar jag att tänka i negativa banor. Den dagen den glädje , eller den sorg.

  • golden 2

    Golden 2 37 år har 3 barn (tjejer) 16,12 och 3
    har fått pco så med hjälp av pergotime kom min sladdis till.
    så nu ska vi in på den banan igen den 18 Aug har jag en tid,Så får vi se hur det går.

  • lotttalotta

    Jag blir 43 år i november och har en son född december 03. Han kom till på naturlig väg, men det tog drygt 2 år innan vi lyckades.

    Nu har vi hållt på ett tag och kör lite på halvfart, ingen av oss orkar riktigt med detta ägglossnings testande och sex enligt kalendern..så helt ärligt så skulle jag blir väldigt förvånad om vi lyckades.

  • talamod

    Hej,
    År 44 år och planerar/hoppas få en till. Har fyra friska barn i tidigare förhållande. Var gravid i våras, men var tvungen att göra en sen abort pga av mycket komplicerade yttre faktorer. STOR sorg. Nu försöker vi igen och hoppas. Hoppas på stöd/tankar från er med erfarenhet av liknade situationer.

Svar på tråden Lite info om oss i 40 plus tråden del 2