• Äldre 10 Aug 23:02
    6833 visningar
    15 svar
    15
    6833

    Rosenrot - lättare att bli gravid?

    För oss har det tagit sig 2 gånger med rosenrot nu... första försöket på gång 8 - första med rosenrot för maken, andra för mig.
    Denna gången på 10, både maken o jag började med rosenrot...

    Säger inte att det måste vara det men det är ju ett sammanträffande iaf...
    Men försök få din partner att käka också, kan ju vara simmarna som behöver piggas upp


  • Äldre 10 Aug 23:04
    #6

    Missade resten av frågorna... Min äl har varit tydligare då jag ätit rosenrot + kommit ngn dag tidigare. I övrigt vet jag inte varför det funkat då...
    Vi har ätit 1 tablett/dag var av den extra starka som vi köpt på apoteket.

    Sluta när du haft ÄL dock! Det finns inga tester på hur foster påverkas av rr.


  • Äldre 11 Aug 19:36
    #9
    Anonym skrev 2009-08-11 16:38:35 följande:
    Okej, tack för era svar. Kanske är värt att testa då. Men ska man ta 1 tablett/dag från mens fram till ägglossning då alltså? Och strunta i det helt mellan äl och mens? Tacksam för svar, vill ju inte skada ett eventuellt foster.
    En del tar 1 tablett o en del 2...
    Anonym skrev 2009-08-11 16:53:48 följande:
    Förresten, någon som vet som kan hända om man fortsätter att äta rosenrot efter äl. Kan detta skada fostret? är det bevisat? Om ja, HUR kan det skada fostret?
    Nope, det finns inga tester på det, därför man rekommenderar att inte äta hälsokostpreparat alls under graviditet eller ev gravditet...
    Just hälsokost testas sällan..
  • Äldre 11 Aug 22:25
    #12
    Anonym skrev 2009-08-11 20:56:56 följande:
    Men om man inte vet när man har äl då???Skulle det vara farligt att äta dem mellan äl och ev mens så borde de ju upplysa en om det, eller??
    Det står nog på förpackningarna (gissar jag) att ingen forskning finns på biverkningar på foster - så får man väl kanske tolka det själv då...
    Har du ingen aning om dina cyklar?
Svar på tråden Rosenrot - lättare att bli gravid?