• tuvali­isa
    Äldre 13 Aug 09:17
    8377 visningar
    10 svar
    10
    8377

    Svartsjuka

    Hej!

    Är det någon mer än jag som upplever svartsjuka under sin graviditet. Det har aldrig varit ett problem för mig förr. Jag litar på min kille. MEN jag drömmer Varje natt om att han har varit med någon annan och jag är fly förbannad. Jag blir knäpp.

    Så mycket som jag drömmer undergraviditeten har jag nog aldrig drömt.

    Drömmer ni att er kille/man är med någon annan? Är ni extra oroliga om han ska ut på krogen eller nått liknande? eller är det bara jag?

  • Svar på tråden Svartsjuka
  • Äldre 13 Aug 09:22
    #1

    Nu går inte min sambo på krogen någonsinn. Men ja jag är ganska svartsjuk av mig. Har alltid varit och kommer alltid vara tyvärr. Men under graviditeten är man ju extra känslig och nojjig. Masssa hormoner som hoppar runt i kroppen.

  • Lyckli­gaJag8­3
    Äldre 17 Aug 20:19
    #2

    Jag har blivit enormt svartsjuk under graviditeten (är i v 31 nu). Jag får för mig att han är med någon annan tjej så fort han inte är hemma och när han är ute och festar så är det ännu värre... Och så får jag för mig att han tittar på varje brud som vi går/åker förbi... Men innerst inne så vet jag att han skulle aldrig vara otrogen mot mig, men det är ju jobbigt när man har dessa drömmar

  • Singul­arity
    Äldre 18 Aug 12:21
    #3

    Jag är absolut inte svartsjuk av mig i vanliga fall... vi litar verkligen på varandra och jag vet att han aldrig skulle göra något dumt mot mig.
    Men under graviditeten har jag blivit lite mer orolig och fundersam... det hör nog till. Jag har också drömt konstiga drömmar om att han lämnar mig eller att han träffar någon annan. Det är inte så roligt :(
    Men men... man kanske kan kräva lite mer trygghet än vanligt från honom också... man kanske behöver bli lite mer uppsakttad och "daltad med" under en viss period. Varför kanske inte försöka få honom förstå det då? ;) Jag tror iaf att man måste vara väldigt tydlig med att man älskar varandra under denna period och att man verkligen tar sig tid för varann...

  • Äldre 18 Aug 21:59
    #4

    skönt att höra att de finns fler=) jag är väldigt svartsjuk som gravid..Drömmer OFTA att min sambo är med någon annan..Men det går ju över=) Man är nog extra nojjig tack vare alla hormoner..

  • Äldre 18 Aug 23:12
    #5

    Haha roligt att du skriver det! Har drömt också nästan varje natt att min sambo är otrogen, och att han heller inte smyger me det! Vaknar oftast när jag skriker i ren ilska.. haha.. :) Dock känner ja mig lugn endå för ja vet att han aldrig skulle vara det! Men uch va verkliga drömmarna känns!

  • Äldre 19 Aug 21:56
    #6

    Haha, ja om! Men å andra sidan har jag haft anledningar också.. Men värre blir det när man är gravid.

  • Älsko
    Äldre 23 Aug 19:40
    #7

    Är normalt inte alls mkt svartsjuk..När jag väntade första barnet var jag inte ett dugg svartsjuk när jag var gravid men nu med andra barnet är jag sjukt svartsjuk.. Blir svartsjuk så fort det kommer upp en snygg brud som jag då anser är snygg på tv som är så där sexigt klädd och halvnaken som det nu är mkt på tv.. Och bara för jag är sån här nu så är det ju extra mycket naket på tv..!
    Dock är han väldigt posetiv av sig och bryr sig inte om brudarna på tv eller i verkligheten utan visar mig hela tiden att det är mig han älskar och att han tycker jag är snygg och så..men kan ändå inte låta bli att bli sur helt sjukt..! Mår skit dåligt över att vara så svartsjuk och hoppas det ger sig direkt efter förlossningen..! Känner mig bara ful och äcklig nu och det gjord jag inte med första...knäppt

  • Äldre 1 Sep 16:54
    #8

    Hahaha trodde jag blivit knäpp. Men jag har oxå detta problem med svartsjuka under min gravditet. Fast innerst inne vet jag ju att han inte är otrogen. Drömmer massa konstigt, inte bara om att han är otrogen. Skönt att höra att det är fler med mig som känner så här :)

  • Äldre 1 Sep 21:12
    #9
    pondereplay skrev 2009-08-18 23:12:52 följande:
    Haha roligt att du skriver det! Har drömt också nästan varje natt att min sambo är otrogen, och att han heller inte smyger me det! Vaknar oftast när jag skriker i ren ilska.. haha.. :) Dock känner ja mig lugn endå för ja vet att han aldrig skulle vara det! Men uch va verkliga drömmarna känns!
    Haha, samma här.
    Under första graviditeten drömde jag att sambon var otrogen och nästan skröt om det - när jag ställde honom mot väggen i drömmen så bara ryckte han på axlarna typ och sa: Jamen vadå - jag VILL ju vara med den andra tjejen.
    *morr*
    Jag var förbannad en hel dag
    Men jag var noga med att berätta att jag var arg och varför så att han kunde bortse lite från mitt humör

    Nu under andra graviditeten har jag inte drömt så alls. Ingen svartsjuka heller, oavsett om han är på fest eller på jobbresa. Skönt!
    Men det kanske kommer....är bara i v.27 än.
    ***S+M=L***
  • Äldre 15 Feb 12:12
    #10

    Hittade en väldigt intressant artikel om svartsjuka, kan tycka att den är värd att läsa för alla! therapymindweb.wordpress.com/

Svar på tråden Svartsjuka