Anonym skrev 2009-08-15 11:32:32 följande:
TS, jag hoppas verkligen de ändrar ditt beslut o du får din pengar.
TAck..:D
Jag ska strida lite för det här och min barnmorska sa förra veckan att om dem bråkar så ska dem se till att hjälpa mig, kanske får träffa deras läkare istället också..ska till min bm på måndag förmiddag.
Muminski skrev 2009-08-15 11:19:35 följande:
Ja det kan du få. Har du varit sjukskriven och begär sjukpenning för den perioden ska du ju fortgå med ditt ärende. Men beslutet var inte fattat än? Då ska du ha synpunkter på kommuniceringen och lämna in ett annat läkarutlåtande som är mer ingående.
I brevet från fk som jag fick igår står det att dem överväger att neka sjukpenning, men i telefon sa hon att dem skulle neka men de får väl inte skriva det direkt. Sen står det att jag har rät att komma med synpunkter fram till 31 augusti.
Vidare står det följande:
" om försäkringskassan beslutar att du inte kan få sjukpenning längre måste du omgående börja arbeta eller registrera dig som arbebetssökande och aktivt söka arbete. Annars blir din sjukpenningsgrundade inkomst 0 kr, vilket innebär att du inte kan få ersättning om du blir sjuk igen eller om du behöver annan ersättning, till exempel tillfällig föräldrapenning."
Men som någon sa tidigare, att de inte kunde nollställa min sgi sista 6 månaderna av en graviditet, jag mailade den frågan till kundtjänst igår och får nog svar på den biten på måndag.
Det står även att de medicinska underlagen inte beskriver ett sjukdomstillstånd varför sjukpenning inte kan utges och att det finns en diskrepans (?) mellan sjukdomshinder och undersökningsfynd.