Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

är jag så ung?

Håller med Thaleyas beskrivning...ung är väl ändå inte lika med omogen?? jag anser mig absolut vara en ung mamma, är 23 och väntar 2a nu. Ser inget negativt i att någon kallar mig ung heller. Blev snarare jäkligt tjurig när en av tösens dagiskompisar kallade mig för "den där tanten"
    Man kan vara en ung mogen kvinna redo för barn, och man kan vara en gammal omogen kvinna som absolut inte är redo för barn. Ung eller gammal är inte allt när det gäller mogenhet och redo eller inte. Syrran som är 27 är definitivt inte redo för barn...det har hon själv sagt att hon inte skulle klara av, men hon blev bara lycklig över att få höra att hon skulle bli moster igen o tycker jag gör rätt i att skaffa en till,  de flesta som möter oss tror att hon är min lillasyster...så olika kan det vara även mellan syskon, en är redo för familj och "vuxenliv" vid 19-20 medans nästa fortfarande inte klarar av det vid 27...men jag tycker vi båda två är unga Känner mig absolut inte gammal bara för att jag är mamma...möjligtvis när jag har så ont i fogarna så jag knappt klarar trappan, DÅ känner jag mig gammal

Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
Svar på tråden är jag så ung?