• AnetteGunnarsson

    Vad kan man ge för minne??

    Hej!

    Min syster och hennes man födde igår fram deras son, deras änglabarn Alwin. Han hade bara ca 1 månad kvar i magen, när han bara somnade in.

    Jag vill nu ge någon sak till dom, något minne av honom som dom kan ha hemma.
    Något exempel? Jag kommer inte på någonting.

    Kanske tex någon ljusstake som dom kan tända ljus i och tänder den bara för Alwin.. men hur skall den se ut isf.

    Kom med förslag på vad man kan ge tack!

  • Svar på tråden Vad kan man ge för minne??
  • silverhjärta

    Ljusstake låter bra tycker jag. Vi har en liten väldigt enkel som vi har små julgransljus i. Men här finns ju en som skulle kunna vara lämplig: www.spadbarnsfonden.se/article.asp
    Smycke med Alwin ingraverat, fast det är ju lite dyrare.
    Kan du brodera? Varför inte en sådan där tavla med namn, datum, vikt och längd.

  • Stark Längtan83

    När vi fick malte så fick vi en fin ängel av våra bästa vänner som betyder jätte mycket för oss nu vet att den finns att köpa på www.libris.se
    Finns under diverse och heter willow tree...

  • MY2004

    MJ housing har fina stenar som det står änglabroder på graverat som är fin till graven eller om föräldrarna väljer att ha ett litet minnesbord hemma.

    Annars är en liten ängel eller en diktbok fin att ha framme.

    Jag blev jätteglad för att jag fick ett par hemmastickade strumpor till min dotter som jag begravde henne i, samt en filt. Kaske även en liten bjällra Alwin kan " ta med sig".

  • Camilla D

    Jag fick ett jättefint halsband från www.spadbarnsfonden.se
    Ett silver halsband med en ring i där det står "Alltid älskad. Aldrig glömd" på så kan man gravera in barnets namn på baksidan.
    Smycket är verkligen jättefint, älskar det!

  • Lilla Gry

    Jag har ett halsband med båda mina söners namn och plats för fler... Fyrstav. Bär det jämt och när jag tänker på min lilla ängel och behöver lite extra tröst och styrka håller jag staven i min hand. Fick också ett halsband med ÄNGEL ingraverat av min syster och blev jätteglad för det. Har tänkt göra om det till armband eftersom det inte funkar med båda halsbanden (tycker jag). Ljusstake är annars en jättefin idé. Vet att en fujiaffär här i stan gör ljusstakar och annat med foto inlagt som en bild inne i glas (kommer inte på vad det heter just nu). Så om du kan få tag på ett foto på deras son kan det kanske vara en idé.

    Annars kan jag tänka mig att en minnesbok (typ scrapbook) som de själva kan fylla är en bra grej. En fin fotoram...

  • Farfalla

    www.lifestone.se har väldigt fina och blandade "minnes"saker.. Dyra men så otroligt fina, ni kanske kan gå ihop några i famlij/vänner/släkt?
    Vi har halsband, bronsplakett och ett kristallhjärta med ljuslåda.. så underbara och så vackra!

    Ett tips är annars att tipsa mamman och pappan om dom ifall dom vill göra avtryck, man kan beställa boxarna och senare ta beslut om man ska göra något med dom.. (ring dit isf och förklara läget så får ni dom mkt snabbt)!

    Beklagar sorgen..

Svar på tråden Vad kan man ge för minne??