• Äldre 14 Aug 09:36
    1668 visningar
    20 svar
    20
    1668

    Höstmammor 2006 i Västerås

    Sparkar liv i vår gamla tråd!


    I väntan på småsyskon, arbetsliv, studier eller bara livet i allmänhet!

    {#lang_emotions_tongue_out}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_coffee}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_gravid}
  • Svar på tråden Höstmammor 2006 i Västerås
  • Äldre 14 Aug 15:00
    #1

    Hej, hej!

    Nu har jag skolat in Molly på dagis! Min lilla bebis ...
    Nu börjar arbetslivet för mig ...nejdå det känns rätt så skönt att komma ut lite o träffa lite folk. Ska på intervju på måndag, Pettersbergs gruppboende, ska bli kul.

    Hur är det med alla? Såg precis att maria är höggravid...Jag har ju ingen koll alls längre ...någon mer som väntar smått?

    Kram

  • Äldre 14 Aug 15:20
    #2

    Inte här iaf, vi väntar och ser hur det känns om ett par år. Alla kan ju inte hålla samma tempo som Maria!

  • Äldre 14 Aug 15:28
    #3

    Lycka till Cortina79!

    Inga barn här heller, jobbar på som vanligt, ska avsluta den första jobbveckan efter semestern...

  • Äldre 19 Aug 19:54
    #4

    Nu har vi en femåring i huset...det har gått så galet fort men samtidigt kul!! Han var nöjd med presenterna och fikat. Att få rosen helt själv var toppen!

    Hur är det mer er?

  • Äldre 19 Aug 20:08
    #5

    Bra med oss. Har fullt upp med vinterklädesinköp just nu. Blir aldrig nöjd heller.. Vill bara ha mer och mer..

  • Äldre 20 Aug 07:33
    #6

    Det är svårt med vinterkläder, har kikat på ett galonfleeceställ som är som Exit har men vet inte om det behövs när vi redan har ett vanligt fleeceställ till barnen. Får funderar på det ett tag till...

  • Lillst­rumpa8­2
    Äldre 21 Aug 14:06
    #7

    Titta, nu hittade jag också hit!

    Och här väntar vi inget smått, vi har fullt i vårt hus, så ingen mer bebis får flytta in här

  • maria1­978
    Äldre 21 Aug 14:33
    #8

    hej brudar!!!
    VInterkläder...har inte äns kommit så långt än. Jo att Jojje är så stor så han kan ha den overallen som Alle hade förra vintern.

    Har kollat på en till Alle men inte investerat än. Men känner att för en gångskull måste jag vara ute i god tid. Eller måste man inte det??

  • Äldre 21 Aug 14:38
    #9
    maria1978 skrev 2009-08-21 14:33:02 följande:
    hej brudar!!! VInterkläder...har inte äns kommit så långt än. Jo att Jojje är så stor så han kan ha den overallen som Alle hade förra vintern. Har kollat på en till Alle men inte investerat än. Men känner att för en gångskull måste jag vara ute i god tid. Eller måste man inte det??
    Joo, det tar ju faktiskt slut trot eller ej..

    Jag har inhandlat en overall till Amilia idag, strands reade ut förra årets modeller så vi passade på.

    Det som återstår nu är skor till Amilia, Ev jacka till Max, Ev mössa till amilia.. Annars är det klart!
    Behöver de föresten kanske ha två par vantar? Får nog ta och köpa nåt billigt extrapar kanske också..

    Amilia har fått två overaller och ett set med jacka och byxa. Max har två overaller, varav en är ärvd från Millan..
    Men det blir ju svindyrt! {#lang_emotions_yell} Hua.!
  • Äldre 21 Aug 14:54
    #10

    Det kan nog bara bra att ha två vantar, antingen försvinner den ena eller båda två. Speciellt på dagis eller hos dagmamman. Jag har inte kolla upp det än men borde göra det i helgen. Tror inte att L har nån overall att ha i vinter.

    Trevlig helg!

  • Äldre 21 Aug 15:10
    #11

    idag har vi fått dagisplats åt Max Från den 10/11. Hur är det, visst börjar man inskolningen det datumet som man får platsen? Har redan glömt hur det var med Amilia..

  • Äldre 21 Aug 20:02
    #12

    Sara
    Tror att det är den dagen inskolningen börjar. Blir det på samma dagis som Amilia?

  • Äldre 22 Aug 01:24
    #13
    kentmaximus skrev 2009-08-21 20:02:15 följande:
    SaraTror att det är den dagen inskolningen börjar. Blir det på samma dagis som Amilia?
    Ja, det blir samma.. ok, vad bra då vet jag!
  • Äldre 23 Aug 19:16
    #14

    Skönt att dagen snart är slut! Vi har haft kalas för M och senare ett till för vänner och både han och vi är ganska trötta. M nästan somnade i soffan innan maten och ska väl lägga sig snart.

    Bara två veckor kvar tills L fyller??

    Har ni haft en trevlig helg?

  • Äldre 27 Aug 18:26
    #15

    Oj va duktiga ni är som har kollat upp overallerna redan. Här är det fortfarande sommar .

    Vi lånade en stuga i Värmland och fiskade kräftor i helgen som var...så på lördag blir det kräftskiva ...mums

    Snart ska jag åka till jobbet (23-06)...asjobbigt att vara timanställd...vet ju aldrig när man ska jobba ..men bättre än ingenting .

    Ha det bra!

    Kram Eva

  • Äldre 27 Aug 18:56
    #16
    Cortina79 skrev 2009-08-27 18:26:07 följande:
    Oj va duktiga ni är som har kollat upp overallerna redan. Här är det fortfarande sommar . Vi lånade en stuga i Värmland och fiskade kräftor i helgen som var...så på lördag blir det kräftskiva ...mums Snart ska jag åka till jobbet (23-06)...asjobbigt att vara timanställd...vet ju aldrig när man ska jobba ..men bättre än ingenting . Ha det bra! Kram Eva
    Ska också jobba inatt, 21:45-07:30.. Sen är jag ju ledig i helgen iaf.. Vart jobbar du nånstans?
  • Aros rosen
    Äldre 31 Aug 19:23
    #17

    ha, hittade hit oxå. Har helt glömt bort denna sida och dyrkat facebook sista tiden...

  • Äldre 1 Sep 18:29
    #18
    sara1981 skrev 2009-08-27 18:56:29 följande:
    Ska också jobba inatt, 21:45-07:30.. Sen är jag ju ledig i helgen iaf.. Vart jobbar du nånstans?
    Pettersbergs gruppboende...
  • Äldre 24 Sep 07:31
    #19

    God Morgon!

    Hur är det mer er?
    Vi jobbar på, M har bytt till dagis och det börjar bli bra, L är som vanligt envis och glad dessemellan...

    Jenny

  • Äldre 5 Oct 14:44
    #20

    Hoppar in och dansar runt lite...

    Var på barn-mässa i Stockholm i helgen, kul och mycket folk..

    Jag ska ha me&i party den 20/10 klockan 19. Vore jättekul om ni ville komma och umgås och fika lite!

    Meddela gärna om ni kommer eller inte så jag vet hur mycket jag ska baka..

Svar på tråden Höstmammor 2006 i Västerås