• Verkligen

Vad hade ni på er NÄR ni födde?

Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.

Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?

Vad hade ni på er?

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Svar på tråden Vad hade ni på er NÄR ni födde?
  • Tufsig

Hade sjukhusrock och såna där nättrosor med binda storlek gigantisk som byttes med jämna mellanrum. (Ja, tills det var dax för killen att verkligen komma ut då.) Jag sket fullständigt i vad jag hade på mig när det väl begav sig.

• Skruttensmamma

Jag hade sjukhusrock. Självklart borde du kunna ha något eget plagg på dig istället! Men det kan vara bra att ha mer än ett med sig.... Sjukhusrocken är ful, men ganska ändamålsenlig.... Så något eget i liknande stil är nog att rekommendera. Typ stor jäkla skjorta, tunn morgonrock eller dylikt.
    Man blir ganska varm och svettig, så ta något tunt och som sagt mer än en...

• Verkligen
    frida S83 skrev 2009-08-15 16:51:28 följande:
    jag hade inget på mej :) fick panik av att känna kläderna.
    Ok.. Jag vill absolut inte visa brösten. Vill gärna ha en sportbh och ett linne på mig.
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Mrs Winter

En vit sjukhusskjorta utan något under.

• Verkligen
    Skruttensmamma skrev 2009-08-15 16:54:49 följande:
    Jag hade sjukhusrock. Självklart borde du kunna ha något eget plagg på dig istället! Men det kan vara bra att ha mer än ett med sig.... Sjukhusrocken är ful, men ganska ändamålsenlig.... Så något eget i liknande stil är nog att rekommendera. Typ stor jäkla skjorta, tunn morgonrock eller dylikt.Man blir ganska varm och svettig, så ta något tunt och som sagt mer än en...
    Tänkte ha nåt linne bara som inte är alltför tight. Spelar ingen roll hur plagget ser ut, men vill känna mig någorlunda bekväm.
    Har skrivit upp 3-4 ombyten att ta med mig till förlossningen. Hoppas på att få åka hem fort efteråt om förlossningen går bra såklart.
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • nirakanna2

Jag hade också tänkt att vara täckt och anständig upptill, men blev så fruktansvärt varm att jag slet av mig allt. Då var det skönt att sjukhusnattskjortan var lätt att kränga av!

• Verkligen
    nirakanna2 skrev 2009-08-15 16:58:09 följande:
    Jag hade också tänkt att vara täckt och anständig upptill, men blev så fruktansvärt varm att jag slet av mig allt. Då var det skönt att sjukhusnattskjortan var lätt att kränga av!
    Man kanske kan ha sportbh:n på sig iaf? Jag skäms nåt förbaskat över mina bröst och avskyr att visa naken hud.

En till sak, ska man skriva i sitt förlossningsbrev att man önskar ha egna kläder på sig? Eller kommer personalen protestera mot att man har det?
    Har fått för mig att all förlossningspersonal är stränga och sura..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • SimonsTilda

Man tänker int på de då.
    Jag ville ha mitt eget nattlinne på meij, men slutade mäe att jag hade en uppknäppt sjukhusrock på meij, de blir helvetes varmt o man vill int ha kläder på seij.

Svar på tråden Vad hade ni på er NÄR ni födde?