Vad hade ni på er NÄR ni födde?
Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.
Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?
Vad hade ni på er?
Jag sitter här och funderar på förlossningen som komma skall.
Måste man ha sjukhusrock på sig eller kan man ha ett eget plagg på sig? Typ ett längre linne eller nåt?
Vad hade ni på er?
jag hade inget på mej :) fick panik av att känna kläderna.
Hade sjukhusrock och såna där nättrosor med binda storlek gigantisk som byttes med jämna mellanrum. (Ja, tills det var dax för killen att verkligen komma ut då.) Jag sket fullständigt i vad jag hade på mig när det väl begav sig.
Jag hade sjukhusrock. Självklart borde du kunna ha något eget plagg på dig istället! Men det kan vara bra att ha mer än ett med sig.... Sjukhusrocken är ful, men ganska ändamålsenlig.... Så något eget i liknande stil är nog att rekommendera. Typ stor jäkla skjorta, tunn morgonrock eller dylikt.
Man blir ganska varm och svettig, så ta något tunt och som sagt mer än en...
En vit sjukhusskjorta utan något under.
Jag frös. Hade sjukhusrock och långa sjukhussockar.
Jag hade också tänkt att vara täckt och anständig upptill, men blev så fruktansvärt varm att jag slet av mig allt. Då var det skönt att sjukhusnattskjortan var lätt att kränga av!
Man tänker int på de då.
Jag ville ha mitt eget nattlinne på meij, men slutade mäe att jag hade en uppknäppt sjukhusrock på meij, de blir helvetes varmt o man vill int ha kläder på seij.