• MissTess

    Anna axel barnvagnar, skit affär!

    Jag är så arg! Jag var jätte nöjd när vi var och kollade i affären på barnvagnen i tranås och dom var så trevliga i affären!

    Vi fick hem skickat vagnen i slutet på maj, tyckte att vagnen verkade lite ostabil, men trodde den skulle vara så! 10 juni kom vår lilla flicka och i mitten på juli hade vi använt vagnen max 10 gånger.

    Handtaget som man justerar sida på vagnen har släppt två gånger, en gång när jag skulle gå in i svalen och där är det två små trappsteg, som tur var jag på första så jag fick tag i vagnen. Men hade jag varit på andra så hade min lila tjej åkt rakt i backen! Andra gången var i en rulltrappa i göteborg då släppte den igen men då stod min kille bakom och tog imot vagnen. Jag sätter inte mitt barn i den vagnen igen!

    Till om hur anna axel butiken har betmött detta! Dom har varit på semester i 3 veckor och hon som jobbar där lovade att ägaren skulle ringa när han kom tillbaka igår. Men ingen ringde så jag ringde igen och nu hänvisade hon att ja skulle maila honom ang vad jag ville. Jag har ringt och ringt och ringt, men han vägar att ringa tillbaka! Så sa hon i affären att jag skulle skicka upp den så skulle han se på den om jag skulle få tillbaka den eller om ja skulle få en ny.

    Jag vill inte ha en ny för jag har inget förtroende för vagnen överhuvudtaget! Tycker det är så dåligt att jag väntat i 3 veckor på att han ska ringa och nu ringer han inte tillbaka och hänvisar till mail! Dom blanda ihop med mig någon annan så jag är förmodligen inte den ända som har klagat! En kompis har den vagnen fast 08 modellen och det är sån skillnad på vagnarna, man märker att det är fel på min vagn!

    Dom var jätte bra när man handlade, men inte när det kommer till problem! Jag bor i lägenhet och kan inte ens ta in vagnen för dom två små trappstegen för då kan min dotter ramla ur vagnen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:30
    Min mamma var här idag och provade köra upp vagnen för dom 2 trappsteg vi har här och vagnen ramla ihop varje gång hon försökte!

    Hennes min är betalbar! Hon sa likadant, detta är livsfarligt!

    Han har inte ringt idag heller!

  • Svar på tråden Anna axel barnvagnar, skit affär!
  • Miss Maya

    Jag tror på dig att det är fel på din vagn, men de flesta vagnar blir nog defekta efter ett tag om de dras upp och körs ner för trappor (även små).

    Och de flesta barnvagnar är inte gjorda för rulltrappa. Det brukar oftast stå i manualen till vagnen . Man kan tänka på det i alla fall.

  • EnHusMus

    Miss Maya skrev 2009-08-20 14:06:00 följande:


    Jag tror på dig att det är fel på din vagn, men de flesta vagnar blir nog defekta efter ett tag om de dras upp och körs ner för trappor (även små). Och de flesta barnvagnar är inte gjorda för rulltrappa. Det brukar oftast stå i manualen till vagnen . Man kan tänka på det i alla fall.
    Tror också så... Alla "leder" och knappar blir ju utslitna med tiden. Det tänker jag jämt på när jag ställer om handtaget på min EmJung scooter. Där har du plastig led tycker jag...
  • MissTess
    L0ved skrev 2009-08-20 14:05:08 följande:
    Gör den bara så om du går med styret mot dig eller åt andra hållet med?
    SOM JAG SKRIVIT INNAN TILL DIG SÅ LOSSNAR DEN ÄVEN IFRÅN ANDRA HÅLLET :)
  • MissTess

    Miss Maya skrev 2009-08-20 14:06:00 följande:


    Jag tror på dig att det är fel på din vagn, men de flesta vagnar blir nog defekta efter ett tag om de dras upp och körs ner för trappor (även små). Och de flesta barnvagnar är inte gjorda för rulltrappa. Det brukar oftast stå i manualen till vagnen . Man kan tänka på det i alla fall.
  • MissTess

    Miss Maya skrev 2009-08-20 14:06:00 följande:


    Jag tror på dig att det är fel på din vagn, men de flesta vagnar blir nog defekta efter ett tag om de dras upp och körs ner för trappor (även små). Och de flesta barnvagnar är inte gjorda för rulltrappa. Det brukar oftast stå i manualen till vagnen . Man kan tänka på det i alla fall.
    absolur det förstår jag, men jag har vagnen oftast i bilen och när de hände hade jag inte ens använt den 10 gånger, jag hade haft den 1 månad när det hände och de få gånger jag hade använt den då, hade jag inte gått i trappan hälften av de gånger :)
  • MissTess
    mona83 skrev 2009-08-20 15:55:48 följande:
    Ja så där ska det absolut INTE bli iaf. Synd för det är en snygg vagn
    ja den är ju verkligen det, de som är så tråkigt :(
    ska köpa den vanliga brio vagnen imon med lättvikts chassit =)
  • MissTess
    mona83 skrev 2009-08-20 15:55:48 följande:
    Ja så där ska det absolut INTE bli iaf. Synd för det är en snygg vagn
    ja den är ju verkligen det, de som är så tråkigt :(
    ska köpa den vanliga brio vagnen imon med lättvikts chassit =)
  • MissTess
    L0ved skrev 2009-08-20 14:01:25 följande:
    Tror inte man är säker med någon barnvagn alla har nog brister ibland men däremot så ska man ha ett bra ställe att lämna tillbaka på.
    helt riktigt, just därför anna axel inte är en bra affär om något händer :)
  • eåf

    Jag har haft problem med min crescent (dock så har den bara dragit åt vänster hela tiden som tur är) har lämnat in den 3 ggr och nu ska jag få pengarna tillbaka eller en ny vagn. Så jag valde pengarna. Aldrig att jag tar emot en likadan som jag haft!

    Så stå på dig, det lönar sig verkligen! Påpeka hur mycket beroende du är av vagnen och att du skrivit om det här så dom kommer tappa massor av kunder osv om dom inte gör något bra åt detta!

    Lycka till!

  • MissTess
    eåf skrev 2009-08-20 21:06:18 följande:
    Jag har haft problem med min crescent (dock så har den bara dragit åt vänster hela tiden som tur är) har lämnat in den 3 ggr och nu ska jag få pengarna tillbaka eller en ny vagn. Så jag valde pengarna. Aldrig att jag tar emot en likadan som jag haft! Så stå på dig, det lönar sig verkligen! Påpeka hur mycket beroende du är av vagnen och att du skrivit om det här så dom kommer tappa massor av kunder osv om dom inte gör något bra åt detta! Lycka till!
    Jag fick tillbaka pengarna, men dom har även anmält mig för hot mot personal när jag pratade med en av dom i telefon. sorgligt men sant
  • MissTess

    Idag hörde konsumentverket av sig och vill köpa vagnen för dom anser att det är livsfarligt och vill stoppa vagnar som gör det på detta viset!

    Snacka om att jag ångrar att jag lämna tillbaka den, för han säljer den säkert till någon annan, för dom kolla inte ens vad som var fel på den när jag lämnade den..

  • Leelo81

    Hej!
    Följde din tråd och är glad att det löste sig för dig! Gick precis in på GP:s hemsida och läste detta. Kände mig tvungen att skriva till dig här så du ser att du tyvärr inte är ensam om att ha problem med den barnvagnen.
    www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=515846

  • MissTess
    Leelo81 skrev 2009-09-07 12:44:16 följande:
    Hej! Följde din tråd och är glad att det löste sig för dig! Gick precis in på GP:s hemsida och läste detta. Kände mig tvungen att skriva till dig här så du ser att du tyvärr inte är ensam om att ha problem med den barnvagnen. www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=515846
    Hej tack så mycket, det är min anmälan till KO det här :) Visste inte att dom skulle skriva om det. Men idag ringde tidningen här i stenungsund till mig och ville ha ett utlåtande :)

    Känns skönt att dom ser allvarligt på det :)
  • kica

    Shit, det här va ingen kul läsning! har beställt en senator, av just dem! Men varit strul med leveransen av den, skulle fått den i augusti men de har skjutit upp det hela tiden.. kan det ha något med detta att göra?? *om de kollar på problemet* Kan man ångra en beställning?! iom att de skjuter upp hela tiden är det ju precis så jag hinner få vagnen, och jag vill ju se att den funkar ifall jag måste beställa en annan!

  • MissTess
    kica skrev 2009-09-07 14:27:19 följande:
    Shit, det här va ingen kul läsning! har beställt en senator, av just dem! Men varit strul med leveransen av den, skulle fått den i augusti men de har skjutit upp det hela tiden.. kan det ha något med detta att göra?? *om de kollar på problemet* Kan man ångra en beställning?! iom att de skjuter upp hela tiden är det ju precis så jag hinner få vagnen, och jag vill ju se att den funkar ifall jag måste beställa en annan!
    Jag kan säga att GT, svenska dagbladet, St tidningen har ringt mig idag ang detta!

    Svt och gp har skrivit utifrån min anmälan.

    Du har 2 veckor på dig att ångra köpet ifrån att du får vagnen.
    Hoppas du inte råkar ut för några problem med honom för han är fullständigt omöjlig att ha att göra med när det är problem.
    KO har även fått in en anmälan om en likadan fast duo vagnen.
    så det är därför dom blir ordentligt granskade nu,.,
Svar på tråden Anna axel barnvagnar, skit affär!