• Anonym

    Angående pappans umgänge

    Hej!

    För lite mer än ett år sen så separerade jag från min sons pappa. Idag är min son två år och han är hos sin pappa varannan helg. Vi bor å¨ca 15 minuters gångavstånd från varandra.

    Problemet är att min son på senare tid blivit så himla jobbig, rent ut sagt.
    Jag kan inte lämna honom en endaste minut!
    Det har gått så långt att jag och min nya pojkvän fått ta bort alla handtag på de nedre lådorna i köket, skruvat bort handtaget på frysen, vi får låsa toalettdörren utifrån för annars spolar han ner saker, och det värsta av allt är att han gör saker som han VET är farliga, bara för att reta oss. Jag tror att han gör allt detta för att han saknar sin pappa, varje gång han blir ledsen ropar han på sin pappa och det är väl mest därför.

    Jag undrar nu, vad ska jag göra för att få pappan att ta mer ansvar? Han är väldigt svår, man får nästan aldrig nån respons och han är väldigt egocentrisk och sätter sig själv först, jämt.
    Finns det något jag kan göra över huvud taget?

    Hoppas verkligen på svar, jag behöver hjälp, FORT! Mår så dåligt av att inte ha en fungerande familjesituation.

Svar på tråden Angående pappans umgänge