• Fiddle
    Äldre 20 Aug 21:30
    44215 visningar
    53 svar
    53
    44215

    Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!

    Kanske kan samla lite tjejer här som inte har mått illa under sin graviditet men som ändå har gått bra. Man blir ju så nervös att nåt ska vara fel för att man inte mår illa, men ändå tycker jag det verkar vara ganska vanligt?

    Vad tror ni, hur vanligt är det egentligen att inte må illa under graviditeten?

    Och är det kopplat till hur "stark/svag" graviditeten är, dvs risk för missfall?

  • Svar på tråden Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!
  • Nathal­ieJ
    Äldre 21 Aug 07:48
    #11

    Med min dotter både jag illa (men spydde bara en gång) från vecka 5-12.
    Nu är jag gravid med 2:an och mår prima, är nu i vecka 6.
    Det kanske kommer senare men än så länge är jag glad då jag gick upp mycket i vikt på en gång med dottern eftersom jag var tvungen att småäta hela tiden för att inte börja må illa. Slutade småäta i vecka 12 då illamåendet gick över.
    Får se hur det blir denna gång...

  • Solgli­mtar
    Äldre 21 Aug 08:26
    #12

    En tråd för mig. Väntar på samtal från min barnmorska eftersom jag är så jävla rädd!
    Jag är gravid i vecka 12 med tredje barnet och har inte mått illa alls knappt, förutom när jag ätit för mycket mat typ. EFtersom jag mådde så illa de två första graviditeterna är jag ju jätteorolig att något ska vara galet... Men jag hoppas förstås att jag bara har "tur" den här gången =)

    Har en flicka och en pojke. Mådde mer illa med flickan!

  • Camill­a85
    Äldre 21 Aug 08:35
    #13
    Solglimtar skrev 2009-08-21 08:26:49 följande:
    En tråd för mig. Väntar på samtal från min barnmorska eftersom jag är så jävla rädd! Jag är gravid i vecka 12 med tredje barnet och har inte mått illa alls knappt, förutom när jag ätit för mycket mat typ. EFtersom jag mådde så illa de två första graviditeterna är jag ju jätteorolig att något ska vara galet... Men jag hoppas förstås att jag bara har "tur" den här gången =) Har en flicka och en pojke. Mådde mer illa med flickan!
    Förstår precis vad du menar! Och när man vart gravid innan så har man ju något man jämför med, och det är det nog lättare på nåt sätt att bli "mer" orolig eftersom man tänker att "så här bra mådde jag inte dom andra graviditeterna, och då kanske något är fel nu!"
    Men det kan ju också vara så att kroppen nu är så van vid gravid-hormornerna att den inte reagerar lika "starkt" längre! Det här är min tredje väldigt täta graviditet (dottern är 21 mån och sonen 6 mån), så det va ju inte så länge sedan man hade alla dessa hormoner i kroppen! ;)
    Hur gamla är dina barn?
    ***Amber 071120, Liam 090223 & bebis i magen BF April-2010***
  • Äldre 21 Aug 08:37
    #14

    Hej, hoppar in här! har precis fått ett plus, men jag mår bra. kan känna av lite illamående efter 1 timma med mat, men inte så att jag spyr eller något! annars så mår jag väldigt bra!

  • Camill­is75
    Äldre 21 Aug 08:46
    #15

    Under min första graviditet mådde jag bara illa ibland och det var pga vitamintabletterna (min mage klarar inte järnet) och det var jag väldigt glad över och nu när jag har en graviditet där jag mått illa så förstår jag hur bra jag hade det förra gången

  • Äldre 21 Aug 08:55
    #16

    Jag har inte mått illa en sekund (annat än när jag varit hungrig, men det gör jag även när jag är o-gravid, haha) av min graviditet so far... Är i vecka 38, (37+1) idag.

    Hade öht väldigt få symptom i början, innan magen växte. Hade iofs en enorm trötthet som slog till vid befruktningen ungefär, samt ömma bröst. Men allt försvann typ runt vecka 8-9, tror jag. Jag tror att man får tacka sin lyckliga stjärna helt enkelt, vem vet hur nästa ev. graviditet blir, haha.

  • Solgli­mtar
    Äldre 21 Aug 09:22
    #17

    Camilla85: Jag hoppas du har rätt... mina barn är 2 och 4, så det är ju GANSKA tätt.

  • smurfe­n08
    Äldre 21 Aug 09:23
    #18

    Här är en till som inte mått illa alls... Är i vecka 18...

  • Fiddle
    Äldre 21 Aug 09:27
    #19

    Kul att se att det är fler som inte mått illa. Själv är jag i slutet av v 8 och jag mår jättebra! Känns som att jag mår för bra.

    Fick missfall förra gången jag var gravid och då mådde jag inte heller dåligt, det är det som gör mig lite orolig nu...

    Men eftersom det verkar som att vissa av er inte börjat må illa förän senare så kanske jag gör det om nån vecka också, man vet aldrig

  • Äldre 21 Aug 09:29
    #20

    Här är en till som inte mådde illa alls när jag väntade dottern. Jag mådde verkligen hur bra som helst! Inget illamående, ingen foglossning, inga förvärkar, inga cravings (kanske lite tråkigt men bra...) :)

    Iofs hade jag lättare att bli åksjuk så jag kunde inte läsa på tunnelbanan, men det var ju inget stort problem direkt.

Svar på tråden Vi som inte mår illa/mådde illa under graviditeten!