• Anonym (Li)
    Äldre 24 Aug 22:02
    1359 visningar
    1 svar
    1
    1359

    Hjälp och stöd i hemmet?

    Hej!

    Jag är ensamstående med en son på 18 månader. Vårt hem är ett enda stort kaos, och jag känner att jag klarar inte av det här längre, jag behöver HJÄLP!

    Jag har tagit ett steg framåt i att få hjälp, dvs tagit kontakt med psyk. Håller på att utredas för ADHD, då jag haft problem större delen av mitt liv med att bland annat ha ordning och reda omkring mig. vad jag förstått så har man rätt att få hjälp med tex en *hemmahosare* om man har en diagnos. men hur är det annars, om man INTE har någon diagnos? Har man då också rätt att få hjälp?

    Som det är nu är jag LIVRÄDD att någon ska upptäcka det kaos vi har omkring oss och hur skitigt det verkligen är här.... jag vill INTE bli av med min son, jag vill INTE att när han blir äldre och vill ta hem kompisar behöva neka honom det pga hur det ser ut här, men det går bara inte ihop i mitt huvud att göra nånting åt saken =/

    Jag VILL verkligen inte ha det såhär, men det bara GÅR inte för mig....=( jag skulle verkligen behöva någon som kom hit till oss en gång i veckan och såg till att saker och ting blev gjorde, dvs satte sig ner och talade om för mig vad som ska göras, som säger åt mig när jag hamnar på villovägar och börjar göra nåt annat än det jag egentligen ska göra.....

    Min son är min ögonsten och jag HATAR verkligen att ha det såhär, jag gör ALLT för min son i övrigt, han får mat, blöjbyten, kärlek, vi leker mycket och gör ALLT som kan tänkas utveckla honom. Det e bara just det här med städningen som är ett STORT problem....

    Om jag själv kontaktar socialtjänsten och ber om hjälp, kan dem ta ifrån mig min son då? istället för att hjälpa mig med det jag behöver hjälp med?

Svar på tråden Hjälp och stöd i hemmet?