• Anonym

Efter hur lång tid säga "Jag älskar dig"?

Min pojkvän har aldrig sagt att han älskar mig. Han har heller inte sagt att han är kär i mig. Han brukar bara säga att han tycker mycket om mig. När jag har frågat så har han sagt att han är kär i mig men jag undrar om han verkligen är så kär.
    Efter hur lång tid är det konstigt att inte ha sagt till sin flickvän att man älskar henne? (kan tillägga att vi är vuxna och inga tonåringar).
    Kanske än en dum fråga men jag känner mig ledsen över att han inte sagt det.

• Svar på tråden Efter hur lång tid säga "Jag älskar dig"?
  • VildaMathilda

Jag sa det efter 1 månad till min sambo .. och han sa det nog det efter 2 månader ..
    Man säger nog det efter vad man känner....

• Anonym (123)

Varför säger inte du att du älskar honom då?

• Anonym

för att jag är livrädd för att han inte ska svara att han älskar mig tillbaka.
    Det var jag som först sa till honom att jag var kär i honom. Det han då svarade var något i stil med "jaha vad trevligt..." och log. Ja jag tycker om dig.

• Anonym (omg)

Måste man vara på exakt samma ställe i ett förhållande? Måste man känna exakt som ens partner gör? Måste man kunna läsa den andres tankar?

Undrar om ni verkligen är vuxna....

• Iskristall

Efter 2 månader sa vi till varandra tror jag. Hur länge har ni varit tillsammans?

• Indillia

Han kanske är en sån som inte säger de orden?

• Furie

Vi blev tillsammans vintern 06, och vi sa att vi älskar varandra den 17/9 08.
    Lång tid ja, men det blev bara inte av. Vi visade att vi älskade varandra varje dag i stort sett, men orden yttrades aldrig. Jag tvivlar inte alls på att han älskade mig under de åren, trots att han aldrig sa det. Nu får jag höra det också Den mentala spännen är puts väck!

• Chilistar

Hade jag varit som du så hade jag sagt det till honom.
    Jag vill veta om min pojkvän älskar mig eller inte.
    Vad är det annars att bygga ett förhållande på?

När jag sa att jag älskar min man för första gången så hade vi varit ihop 3 veckor. Han sa inte då med en gång att han älskar mig utan bara jaha, var inte det lite snabbt.
    Jag blev så generad och vågade sedan inte säga det något mer.
    Men veckan efter så sa han till mig att han älskade mig oxå.
    Hade han inte sagt det då så vet jag inte om vi hade varit tillsammans idag. Men som tur var så gjorde han det och vi har nu varit ett par i 15 år och gifta i 13.

Mamma till 2 underbara barn från Kina
  • Anonym (9mån)

jag och killen har vart ihop 9 månader och fortfarande inte sagt det till varandra. att skynda långsamt är vår grej :)

får man undra hur länge ni har varit tillsammans?

• Anonym

Anonym (omg) skrev 2009-08-25 20:19:04 följande:

Måste man vara på exakt samma ställe i ett förhållande? Måste man känna exakt som ens partner gör? Måste man kunna läsa den andres tankar?Undrar om ni verkligen är vuxna....
    nej det måste man självklart inte. Men det känns lite sårande att han efter ca ett halvår inte verkar ha så starka känslor för mig. Därför funderar jag över om det är så att han kanske aldrig kommer få det. Om vi hade varit tillsammans i flera år och han inte sagt det så tror jag dom flesta skulle tycka det var konstigt. Men var går gränsen liksom? När ska man inse att det inte blev någon riktig kärlek?
  • Anonym

Det är inte alls en dum fråga. Funderar själv i samma banor.
    Brukar du prata om känslor, säga att du älskar honom etc?  Vad svarar han i så fall?

• Anonym (älskad)

Jag sa det först av oss, typ efter att vi varit tillsammans i kanske 5 månader. Han sa det väl några dagar efter mig.

Jag tycker inte heller att det är konstigt att du funderar över detta. Tror dock att nån måste ta första steget. Känner du att du älskar honom så säg det till honom. Är det sant så finns det ju inte nån anledning att hålla det inne. Sen kanske han inte kommer att säga att han älskar dig direkt efter att du sagt det men jag tror att du ökar dina chanser att få höra det fortare om du själv tar första steget.

• Anonym

Anonym (älskad) skrev 2009-08-25 20:41:45 följande:

Jag sa det först av oss, typ efter att vi varit tillsammans i kanske 5 månader. Han sa det väl några dagar efter mig. Jag tycker inte heller att det är konstigt att du funderar över detta. Tror dock att nån måste ta första steget. Känner du att du älskar honom så säg det till honom. Är det sant så finns det ju inte nån anledning att hålla det inne. Sen kanske han inte kommer att säga att han älskar dig direkt efter att du sagt det men jag tror att du ökar dina chanser att få höra det fortare om du själv tar första steget.
    jo, jag vet att jag borde det. Men han har sagt för ett tag sen att jag verkar tycka om honom mer än han tycker om mig. Då kände jag mig irriterad och vill inte göra hans ego ännu större genom att säga att jag älskar honom. Låter säkert jättebarnsligt men jag vill inte känna mig kärlekskrank och efterhängsen som han ibland får mig att känna.
  • RosaPrinsessa

vi va bästa vänner först, o älskade varandra som vänner typ..
    när vi blev ihop så va de så naturligt, så det gick fort..kanske 1-2veckor bara :P om ens de..
    andreas sa.. "ja älskar dig" eller de kanske blir fel att säga de redan"
    ja sa typ "ne vi älskade ju varandra som vänner, så de e ju underbart att kunna älska varandra som flick/pojkvän nu"

typ så :P

men mitt ex tog de nog 1,5mån innan..han sa de te mig först..sen sa jag det efter någon vecka till honom,,,

så de e ju olika..

• Anonym (Nissan)

Hur kan man låta bli att säga till någon att man älskar dom när man nu gör de undrar jag snarare(jag vet, alla är olika men ändå). Jag sa det nog efter en månad tillsammans med min kille och han sa det då med:) Nu (över 1 år senare) säger vi det flera gånger varje dag till varandra och det har lika stor betydelse som när vi sa det till varandra första gången:) Menar då jag hört flera säga att man sällan ska yttra orden "jag älskar dig" för ofta för då förlorar dom sin mening. Bullshit säger jag till de:)

• Lenita

Min sambo och jag blev tillsammans i augusti och han sa det först till mig efter ca 1-2 månader, och då sa jag det tillbaka direkt. Det hade legat i luften ett tag, he he.

• Anonym

jag svarade inte "jag älskar dig" första gången maken sa det. tog tja någon vecka/månad. jag har även sagt innan ens ett förhållande blivit till att jag haft känslor för personen... det varierar helt enkelt beroende på tid och så. med maken gick allt i supertempo och att jag älskade honom visade si gnog på många sätt. se till vad han gör skulle jag råda dig till. eller PRATA om det. fråga.

• linda007

Mitt ex sa det nrä vi vart ihop i 3,5 månad och jag sa det dagen efter. Var tvungen att tänka efter först. :)

• kramin

Jag har fortfarande inte sagt "jag älskar dig" till min flickvän. Vi har haft ett förhållande i drygt två månader. Hon sa det till mig för typ sju månader sen..

Ett av mina ex säger för övrigt fortfarande "jag älskar dig" till mig ibland när han träffar mig. För så känner han.

• Anonym (ippy)

Jag va ihop med en kille i över ett år, älskade honom något otroligt, men vågade aldrig säga det till honom, va rädd för att han inte skulle säga d tillbaka, då han aldrig pratade känslor..
    Så dog han i en olycka..

önksar att jag sagt d till honom, men jag hoppas att han vet det nu iaf..

Svar på tråden Efter hur lång tid säga "Jag älskar dig"?