• Licens To Kiss
    Äldre 26 Aug 15:11
    4499 visningar
    65 svar
    65
    4499

    Fortsättning på "Fler gravida som är i början på graviditeten???"

    Nu är vi i olika stadier i graviditeten. Jag är i mitten och vissa av oss är i början. Alla som vill små snacka och är regnbågsfamiljer är välkommna.


    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-26 15:12
    Äldre/första tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-2-299/m44297523.html
  • Svar på tråden Fortsättning på "Fler gravida som är i början på graviditeten???"
  • Pulo
    Äldre 26 Aug 18:30
    #1

    Då följer jag med hit också :). Skriver en liten uppdatering om hur vi ligger till;

    I morgon går vi in i v. 11. Snart kommer vi alltså att börja berätta för fler om graviditeten (vi vill vänta tills v. 12 passerat) vilket känns väldigt spännande. Vad som är ännu mer spännande är att vi om några veckor ska göra KUB och NUPP test och då kommer att få se den lille på UL! Känns fortfarande overkligt att det växer en liten en i j´s mage :).

    I tisdags var vi på Mama Mia för inskrivning och fick Lotta som barnmorska. Vi gillade henne på en gång och det känns tryggt att hon kommer att vara med oss på resan.

    Skulle vara kul om alla ni som hittar hit skriver en liten uppdatering om hur ni ligger till!

  • Licens To Kiss
    Äldre 26 Aug 20:29
    #2

    Jag är i vecka 18. Är inskriven på mamamia söder. Fick BM Karin. En toppen BM. På inskrivningen hade jag HB på 112. Hon rekommenderade att jag börjar äta järntabl. Två veckor senare hade jag en tid till Karin som kollade HB som låg på lågt fortfarande så jag äter 2 tabl på kvällen fast jag har slarvat. Fick lyssna på hjärtat och de låg på 150.


    Resan har bara börja för oss och vad underbart de är. Fram till vecka 12 mådde jag skit illa som sen släppte. Har numera illamående ibland men de är när blodsockret sjunker. har gått upp 10 kg totalt.
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Äldre 27 Aug 13:06
    #3

    Vi är i v. 13 eller 14. Orsaken beror på att då vi var på UL så visade det sig att barnet var en vecka längre. Ja man får väl se mer då man går igenom fostret v. 19 som vi planerat.

    Här om dagen då jag låg på soffan på kvällen och kollade på tv så fick jag liksom en kramphållande mensvärk i nedre delen av magen. Jag gick på toa och fick se en liten brun-rosa blödning. Vi blev livrädda och åkte in till gynakuten. Vi gjorde VUL och det visade sig att det lilla livet fortfarande levde. Gyn.läkaren kunde inte se vart blödningen kom ifrån men sa att det kan bli så. Det kan vara en början till missfall, men också att vissa kvinnor tror att det skall få mens och börjar småblöda. Har efter det gått in läst om blödningar under graviditeten och det visade sig att det var relativt vanligt. Endel blöder kraftigt utan att det behöver leda till missfall.

    Blödde bara lite den kvällen och sedan har det inte kommit något mer, men jag tycker jag har som växtvärk i magen hela tiden och mår lite halvt illa. Är trött!

    Hur har ni andra det? Har ni molvärk i magen, haft ngt blödning, trötta?

  • Licens To Kiss
    Äldre 27 Aug 13:34
    #4
    ruccolas skrev 2009-08-27 13:06:37 följande:
    Vi är i v. 13 eller 14. Orsaken beror på att då vi var på UL så visade det sig att barnet var en vecka längre. Ja man får väl se mer då man går igenom fostret v. 19 som vi planerat. Här om dagen då jag låg på soffan på kvällen och kollade på tv så fick jag liksom en kramphållande mensvärk i nedre delen av magen. Jag gick på toa och fick se en liten brun-rosa blödning. Vi blev livrädda och åkte in till gynakuten. Vi gjorde VUL och det visade sig att det lilla livet fortfarande levde. Gyn.läkaren kunde inte se vart blödningen kom ifrån men sa att det kan bli så. Det kan vara en början till missfall, men också att vissa kvinnor tror att det skall få mens och börjar småblöda. Har efter det gått in läst om blödningar under graviditeten och det visade sig att det var relativt vanligt. Endel blöder kraftigt utan att det behöver leda till missfall. Blödde bara lite den kvällen och sedan har det inte kommit något mer, men jag tycker jag har som växtvärk i magen hela tiden och mår lite halvt illa. Är trött! Hur har ni andra det? Har ni molvärk i magen, haft ngt blödning, trötta?
    Jag blödde i 1 dygn i vecka 8 och de var pga sköra slemhinnor. Sex gjorde så de revs upp. Var in på VUL och hjärtat tickade på.
    Jag har växtvärk ibland. ibland gör de riktigt ont i ena sidan.
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Pulo
    Äldre 27 Aug 13:46
    #5
    ruccolas skrev 2009-08-27 13:06:37 följande:
    Vi är i v. 13 eller 14. Orsaken beror på att då vi var på UL så visade det sig att barnet var en vecka längre. Ja man får väl se mer då man går igenom fostret v. 19 som vi planerat. Här om dagen då jag låg på soffan på kvällen och kollade på tv så fick jag liksom en kramphållande mensvärk i nedre delen av magen. Jag gick på toa och fick se en liten brun-rosa blödning. Vi blev livrädda och åkte in till gynakuten. Vi gjorde VUL och det visade sig att det lilla livet fortfarande levde. Gyn.läkaren kunde inte se vart blödningen kom ifrån men sa att det kan bli så. Det kan vara en början till missfall, men också att vissa kvinnor tror att det skall få mens och börjar småblöda. Har efter det gått in läst om blödningar under graviditeten och det visade sig att det var relativt vanligt. Endel blöder kraftigt utan att det behöver leda till missfall. Blödde bara lite den kvällen och sedan har det inte kommit något mer, men jag tycker jag har som växtvärk i magen hela tiden och mår lite halvt illa. Är trött! Hur har ni andra det? Har ni molvärk i magen, haft ngt blödning, trötta?
    Nu är det inte jag som är gravid men jag får rapportera om j´s krämpor istället. Hon är oerhört trött mest hela tiden. Här är det sängdags strax efter 21 om hon inte redan somnat i soffan :). För några veckor sedan hade hon vid två tillfällen små blödningar. Dock hade hon ingen värk i magen. Efter att ha googlat runt och läst här på FL insåg vi att det är ganska vanligt med blödningar. Utöver dessa krämpor är det väl lite si och så med humöret. Man kan säga att det är höga berg och djupa dalar :). Är det någon annan som känner av att humöret och tålamodet tryter ibland?
  • Pulo
    Äldre 27 Aug 13:48
    #6

    Inser just att det i ts rubrik står "gravida". Jag är ju inte per definition gravid men känner mig ändå fullt delaktig i graviditeten. Jag hoppas att det är ok att jag hänger här och hoppas att andra icke-biologiska mammor också hittar hit!

  • Licens To Kiss
    Äldre 27 Aug 13:48
    #7

    Jag kan få gråtattacker bara så där och jag vet inte varför jag är lesen och vad som händer i kroppen.


    Antingen får man gråtattacker eller så river man hemmet av ilska. Grav-hormoner
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Licens To Kiss
    Äldre 27 Aug 13:49
    #8
    Pulo skrev 2009-08-27 13:48:46 följande:
    Inser just att det i ts rubrik står "gravida". Jag är ju inte per definition gravid men känner mig ändå fullt delaktig i graviditeten. Jag hoppas att det är ok att jag hänger här och hoppas att andra icke-biologiska mammor också hittar hit!
    Du väntar ju också bebis så de är klart ni är välkommna!
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Äldre 27 Aug 15:54
    #9
    Pulo skrev 2009-08-27 13:48:46 följande:
    Inser just att det i ts rubrik står "gravida". Jag är ju inte per definition gravid men känner mig ändå fullt delaktig i graviditeten. Jag hoppas att det är ok att jag hänger här och hoppas att andra icke-biologiska mammor också hittar hit!
    Självklart skall du också vara här! :)
  • Äldre 27 Aug 15:56
    #10

    Ok. Då inser jag att det är ganska vanligt med blödningar om båda ni haft blödningar. Skall försöka inte oroa mig så mkt. Bara tänke positivt. Jag grät en skvätt idag och tyckte dte var hemskt det som hänt. Antar att det är mkt hormoner som spökar. Vi behöver helt enkelt gråta i mellanåt. :)

Svar på tråden Fortsättning på "Fler gravida som är i början på graviditeten???"