• 4famil­jen
    Äldre 27 Aug 10:08
    53621 visningar
    29 svar
    29
    53621

    ni som haft lågt hcg hur har det gått sen?

    jag hade extremt lågt hcg, långt under riktvärdet för ettbarn graviditet (väntade tvillingar)

    fick mf med ena runt v 6-7, och andra föddes med polandsyndrom (inget farligt alls =))

  • 4famil­jen
    Äldre 27 Aug 10:16
    #3
    Hannah76 skrev 2009-08-27 10:11:04 följande:
    www.wictoria.nu/hcg.htm
    fast den där stämmer ju inte på dom som hcg inte stiger enligt riktmärkema!

    jämföra med mig tex-väntade tvillingar

    (ska vara/jag hade)
    dag 17 154-61
    dag 24 2637 vid ettbarns grav. jag hade drygt 100
  • 4famil­jen
    Äldre 27 Aug 22:12
    #6
    heartofgold skrev 2009-08-27 18:17:22 följande:
    Hej!Vad tråkigt att du har haft så många missfall, hoppas du har en bra gynläkare som utreder orsaken. Vill inte göra dig ledsen, men HCG ska dubbleras under två till tre dagar så tidigt i graviditeten, annars är det tecken att graviditeten inte sitter i livmodern eller missfall. Har själv erfarenhet av detta och jag vet hur jobbigt det är att gå o vänta på provsvaren. Jag hoppas såklart på motsatsen... En styrkekram
    som sagt,den MÅSTE inte sitta utanför livmodern, jag har en väldigt livlig snart 6 månaders här hemma som läkarna hela tiden sade var ett mf, och hon har en tvilling som däremot dog runt v 7. men det gör ju saken bara ännu mer missvisande då tvillinggraviditeter skall ha en ännu större ökning på hcg än en singel graviditet.

    jag håller tummarna för dig ts att du får samma resultat som mig =)

    (och runt v 5 såg dom bara en förtjockad slemhinna hos mig med, dom såg inget annat fören v 6 då dom såg hinnsäck, och sen i v 7 ett hjärta) och ända fram tills vi fick se hjärtat slå så sa dom att det var mf!

    ingenting är omöjligt!
  • 4famil­jen
    Äldre 2 Sep 21:43
    #10
    aman skrev 2009-09-02 21:16:59 följande:
    Nu blir jag alldeles förvirrad. Var på vul idag och de såg bara en hinnsäck men inget hjärta. Det är möjligt att jag är i vecka 5+? och skulle det då kunna vara så att det ändå finns ett foster? Det lät väldigt negativa på gyn... Tog prov men fick inget svar. Ska tillbaka på fredag.Jag har inte haft några tecken alls på mf.
    dom såg inte ens en hinnsäck på mig i v 5+, först vid v 6+ såg dom en hinnsäck... och som jag skrivit tidigare så var mitt hcg alldeles åt skogen. men idag blev lilltösen 6 mån =)
  • 4famil­jen
    Äldre 5 Sep 09:11
    #13

    det kan bildas en hinnsäck och ändå vara utomkveds, sa dom inte att du skulle åka in direkt om du fick ont vid äggstockarna?

    tycker att dom borde kolla dig inom en vecka, borde kolla på måndag redan!

  • 4famil­jen
    Äldre 15 Sep 23:23
    #16
    Erika06 skrev 2009-09-15 20:45:06 följande:
    Har nu ett hcg på 955..vecka 4-5...är det normalt eller alldeles för lågt?
    det har ju ökat på fint så är nog ingen fara... är myyyyyycket högre än mitt vid samma vecka!
  • 4famil­jen
    Äldre 16 Sep 11:48
    #18
    Erika06 skrev 2009-09-16 07:22:48 följande:
    4familjen:hur högt var ditt hcg-värde vid vecka 4-5? hur gick det med den graviditeten?Varför uteslutar läkaren att det är en normal graviditet även fast hcg ökat en del? Kanske inte har ökat exakt så mycket som det borde men det viktiga är väl ATT det ökar överhuvudtaget....eller?
    låg under 100... ökade på en vecka med knappt något alls, var gravid med tvillingar!
    Fick mf med den ena i v 7 och den andra är nu 6,5 mån =)
Svar på tråden ni som haft lågt hcg hur har det gått sen?