• AANJA

    30+ med BF maj 2010

    Hej! Jag plussade för några dagar sedan och väntar nu mitt 2:a barn, en liten sladdis till min 12åriga dotter. På många sätt känns det som första gången för mig, så jag hoppas att det finns fler 30+are därute, som vill prata om sånt som rör graviditet och allt däromkring!

    Jag är 32 år och har BF 4/5.
    Om någon vill följas åt med mig så kan vi starta en BF-lista.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 10:45
    Länk till våran medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-226/m46941944.html

  • Svar på tråden 30+ med BF maj 2010
  • fjärilen78

    hej AANJA hänger gärna på{#lang_emotions_sunny}

    31 år väntar 7.de barnet med BF runt 7 maj

  • AANJA

    Idag tog jag ett test till, för jag har verkligen INGA symptom alls! Det är fortfarande plus, så det är ingen tvekan om att det finns ett liv därinne även om jag inte känner av det.{#lang_emotions_wink} Nämnde det för sambon igår och han sa, utifrån sitt manliga enkla perspektiv: "nej men jag känner inte av en finne på ryggen förrän den har blivit jättestor heller". Snacka om oromantisk jämförelse hah! han förstår nog inte att det är hormonerna som ger symptom och inte själva fostret hihi 

  • fjärilen78

    haha ja se karlar{#lang_emotions_wink} jag tog 3 nya test igår mest för å slösa upp dom men ingen tvekan där är det stora fina plus oxå{#lang_emotions_sunny}

  • crass

    Hej!
    Jag är 34 år och väntar första barnet med BF 1 maj.
    Oj, vad många test ni har tagit. Jag testade med Clearblue Digital i måndags, och har bara gjort det testet.

    Rolig jämförelse som din sambo gjorde med finnen på ryggen, Aanja

    Har ni tagit kontakt med MVC ännu, eller när gör man det? Jag är verkligen nybörjare på detta

  • fjärilen78

    crass: haha ja jag plussade ju först nu på bim +21 så det hanns med mååååånga test,tur man kan köpa billigt på nätet{#lang_emotions_wink}
    jag har ringt mvc o ska dit 7 sept,du kan ringa redan på måndag{#lang_emotions_smile}

  • crass

    fjärilen78: Om du plussade på bim +21 förstår jag att det blev många test
    Åh, då ska jag ringa mvc på måndag. Jag vill också få komma dit snart!! Är så nyfiken på hur allt går till!

  • AANJA

    Jag funderade också på det idag, när ska man ringa mvc? Jag åker bort med jobbet i tre dagar nästa vecka så jag tänkte att jag ringer nog på torsdag. Det ska bli spännande! Är det redan då som bm räknar ut när man har bf, enligt deras system? 

    fjärilen: vänta nu här...hur 17 kan du ha bf 7 maj om du plussade på bim+21??{#lang_emotions_surprised} Matte och logik var nog inte mitt starka ämne i skolan{#lang_emotions_smile}.

  • fjärilen78
    crass skrev 2009-08-29 22:42:43 följande:
    fjärilen78: Om du plussade på bim +21 förstår jag att det blev många test Åh, då ska jag ringa mvc på måndag. Jag vill också få komma dit snart!! Är så nyfiken på hur allt går till!
    ja det förstår jag att du är om det är första{#lang_emotions_smile}
    AANJA skrev 2009-08-29 22:45:05 följande:
    Jag funderade också på det idag, när ska man ringa mvc? Jag åker bort med jobbet i tre dagar nästa vecka så jag tänkte att jag ringer nog på torsdag. Det ska bli spännande! Är det redan då som bm räknar ut när man har bf, enligt deras system?  fjärilen: vänta nu här...hur 17 kan du ha bf 7 maj om du plussade på bim+21?? Matte och logik var nog inte mitt starka ämne i skolan.
    brukar vara då bm kollarvia deras kalender när man har bf!!
    jo jag kan inte gå efter sista mens eftersom jag plussa så sent utan går efter när jag är ganska säker på att äl var och då är bf runt 7 maj{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden 30+ med BF maj 2010