• linda1985

    crocus i linköping

    någon som vet vad det kostar att göra könsul på crocus i linköping?
    vet att storken tar 600:- men bara efter vecka 25. är det likadant på crocus?

  • Svar på tråden crocus i linköping
  • Noblesse

    När jag var gravid med sonen tror jag att jag läste vad det kostade där på deras hemsida, så kolla där

    Vi gjorde i alla fall köns-ul på storken för 600 kr i vecka 25 och var väldigt nöjda. Den här gången kommer vi att fråga på rutin-ul.

  • linda1985
    Noblesse skrev 2009-09-01 21:14:05 följande:
    När jag var gravid med sonen tror jag att jag läste vad det kostade där på deras hemsida, så kolla där Vi gjorde i alla fall köns-ul på storken för 600 kr i vecka 25 och var väldigt nöjda. Den här gången kommer vi att fråga på rutin-ul.
     ja skulle gjort på storken me, men man måste ju vänta till v 25 :/ otålig som ja e s¨å har ja bokat en tid t crocus imorgon kl 10 så då får ja veta =) kostar 900:- men han går igenom massor då =)
  • glad i livet

    Han är jätteduktig på crocus, tar sig ordentligt med tid och är kunnig. Det är skönt att få en ordentlig genomgång om man är lite orolig eller nyfiken.

  • linda1985

    har varit hos selbing nu. o han är verkligen jätte bra, finns ingen bättre än honom enligt min mening =)

  • Jelan

    Vad skönt att höra!
    Vi är påväg till Selbing alldeles strax....

  • Jelan

    Vilken skön människa dr Selbing var!
    Helt underbar och gjorde ultraljudet till en fantastisk upplevelse för hela familjen (jag, mannen och dottern).
    Vi skulle ha 30 minuter men efter som vi var sist på dagen så blev det en timme. Han tom tog sig tid att göra lite ultraljud på vår dotters arm bara så hon skulle förstå hur det fungerade. Vilken service!!
    Till på köpet såg vi att det är en jättefrisk och fin pojke som vi ska få och jag är överlycklig!!!!

  • linda1985
    Jelan skrev 2009-09-03 21:10:53 följande:
    Vilken skön människa dr Selbing var! Helt underbar och gjorde ultraljudet till en fantastisk upplevelse för hela familjen (jag, mannen och dottern). Vi skulle ha 30 minuter men efter som vi var sist på dagen så blev det en timme. Han tom tog sig tid att göra lite ultraljud på vår dotters arm bara så hon skulle förstå hur det fungerade. Vilken service!! Till på köpet såg vi att det är en jättefrisk och fin pojke som vi ska få och jag är överlycklig!!!!
    hihi va kul att vi va på samma dag =) ja fick 45 min pga av komplikationer som han ville kolla upp ordentligt, förreliggande moderkaka. man fick ju bra mycket bättre info av honom om hur graviditeten skulle fortsatta vara, kejsarsnitt o troligen prematur. BM sa bara ehh d löser sig. snacka om skillnad.   grattis till lill killen =)
  • Jelan
    linda1985 skrev 2009-09-03 21:52:51 följande:
    hihi va kul att vi va på samma dag =) ja fick 45 min pga av komplikationer som han ville kolla upp ordentligt, förreliggande moderkaka. man fick ju bra mycket bättre info av honom om hur graviditeten skulle fortsatta vara, kejsarsnitt o troligen prematur. BM sa bara ehh d löser sig. snacka om skillnad.   grattis till lill killen =)
    Tack, tack!

    Vilken tur att du gick till Selbing!
    SJälv fick jag reda på att jag antagligen är 1,5 vecka längre i min graviditet än vad vi trodde. Jag har gått och tyckt hela tiden att bornmorskan har beräknat fel nämligen och nu hade även Selbing den åsikten. Återstår att se när lillen vill komma ut....
  • Emelianfian

    1500kr kostade vårat PÅ CROCUS. man kunde inte välja enbart könsul utan var tvungen att kombinera det med någona v de andra sakerna man kunde komma på barnet. så vi gjorde 3d med könsbestämning.


    ♥ en dotter 071207 - en son 090129 ♥
  • linda1985
    linux skrev 2009-09-06 12:15:56 följande:
    1500kr kostade vårat PÅ CROCUS. man kunde inte välja enbart könsul utan var tvungen att kombinera det med någona v de andra sakerna man kunde komma på barnet. så vi gjorde 3d med könsbestämning.
    aha, nio gjorde samma som jag fast jag tog utan 3d =) tillväxtultraljud heter det tydligen =) 
  • lille08

    Jag var hos Selbing förra året när jag var gravid och han var otroligt duktig och trevlig tycker jag. Det var en upplevelse att göra ultraljud där (3d + könsbestämning). Nu är jag gravid i v 20 och om ca en månad ska vi dit igen.


  • laluna

    Jag var hos selbing och han trodde att jag var ca 2 v längre gången. Dom flyttade mig 16 dagar vid rul. Så vi får se. Var hos honom förra grav. också, han är verkligen jätteduktig. Man känner sig tryggare när man går därifrån.

  • Jelan

    Han är verkligen toppen!

    Var hos barnmorskan idag och hon kunde bara bekräfta att jag antagligen är 1-2 veckor längre gången i graviditeten, precis som dr Selbing sa. Sixten har redan lagt sig redo med huvudet neråt och min sf-kurva har ökat markant sista tiden.

    Barnmorskan sa att jag inte skulle bli förvånad om det började hända saker v. 36 (eller v. 38 då som det blir om jag är två veckor längre gången). Fast det gör ju då defenitivt ingenting för nu börjar det kännas tungt!

  • Gelehallonet

    Måste puscha denna tråden lite=)

    Gjorde ett Nupp-test på crocus idag och jag måste hålla med alla här! Selbing är en fantastisk, kompetent läkare!!
    När vi ändå var där så kollade efter ev. missbildningar, vi fick jätte fina 3D-bilder och en film på bebisen. Inget av detta ingick i priset så vi såg det som en bonus.

    SÅ CROCUS REKOMMENDERAS VARMT!!

  • Jennie77

    Jag har varit på Crocus flera gånger. Två gånger förra graviditeten och nu en gång under denna graviditeten för att göra ett NUPP test. Jag är också jättenöjd. Dr Selbing känns väldigt proffsig.

    www.crocus.nu för att komma till hemsidan. Här finns all info om undersökningar och priser.

  • Snowflake72

    Ja han är toppen!
    Han hade inga tider när vi skulle dit. Helt fullbokad, men ändå tog han sin lediga tid på sen eftermiddagen då jag tidiagre har en dotter men missildningar. Tänk om den som gjorde vårt uL på sjukhuset visat samma engagemang. Det kostade 1500 kr för 1,5 timme och han kollade minsta lilla detalj som var möjlig. Tom tandanlag. Vi fick vår friska dotter för 3 månader sedan men den dagen jag var hos honom glömemr jag aldrig!

Svar på tråden crocus i linköping