• daljian

Firma för montering av ikeakök, sthlm

Hej,
    Jag har begärt in offerter från två bolag som monterar IKEAkök, och tänkte fråga här om någon har erfarenhet av någon av dessa.

Förutom köksinstallation tänkte jag be dem lägga in laminatgolv, samt måla om väggarna i köket.

De aktuella firmorna är m-service.se och vifixar.se

Har försökt googla dessa två firmor och endast hittat en gammal länk (2006) där köparen inte är nöjd med m-service
    www.adrianbullock.com/ikeakitchen.html

• Svar på tråden Firma för montering av ikeakök, sthlm
  • Sol Angelica

Man kan ju få hjälp från Ikea med montering...

• daljian

Hej,
    Tack för ditt svar.
    Jag fick en lapp med olika hantverkare från IKEA när jag var där, och det är två av dessa jag kontaktat alltså.

• halvnöjd
    Använde mig av M-serivce för montering av mitt IKEA-kök.

Jobbet i sig blev bra, det jag enda jag upptäckt än så länge efter 1 vecka är att de har borrat hål i ett hyllplan på fel ställe men det kan jag ha överseende med. 

Däremot har de haft sönder en av mina taklampor i samband med köksinstallationen som jag inte fått betalt för. Utöver detta hade de bl.a. lagt på kostnader för materialinköp när det redan står att det ingår i offerten - "Servicepaket - etablering, mätning, materialinköp osv osv".

Sen att detta servicepaket kostar 4320 kr extra utöver själva monteringskostnaden för köksskåpen kan man ju tycka är lite lustigt. 

I slutändan betalar man ett ganska lågt pris. Tyvärr är det synd att de gärna slänger på mer saker i efterhand på fakturan och inte kompenserar för skador de själva åstakommit under monteringen.

Så jag vill höja ett varningens finger för detta företag!
Svar på tråden Firma för montering av ikeakök, sthlm