• Linda 1987

    Rädd

    Jag väntar just nu bebis nummer 2.
    Sist gick det inget bra och vår Hampus somnade in endast 3 dagar gammal i vår famn mars 2008. En sådan obeskrivlig smärta.
    Men nu har vi fått en ny chans. Nästa lilla beräknas titta ut i början av februari 2010.
    Igår kväll när jag låg i sängen så kände jag hur den lilla rörde sej massor i magen och jag blev så himla överlycklig! Men helt plöttligt så vände det och jag blev rädd. Jag hade ju bestämmt mej att jag inte ville känna några kännslor denna graviditet. Jag vill inte bli så ledsen igen. Men nu... Jag älskar detta barn redan precis lika mycket som min andra son Hampus.. Och jag vill verkligen behålla detta barn! Det gör mej såå rädd eftersom jag vet vad som kan hända. Jag var inte så här tidigare men nu har rädslan kommit över mej och jag har fått in i mitt huvud att jag kanske får bli mamma denna gång. Jag önskar verkligen mer än allt i denna värld att vi får behålla denna bebis.

    Kände att jag måste få ut lite kännslor.
    Tack!

  • Svar på tråden Rädd
  • Stark Längtan83

    Tror alltid vi kommer ha den rädslan mer eller mindre hela livet, vi har ju varit med om det värsta som kan hända!
    Kram, håller alla tummar och tår för er...

  • AnnaMaria78

    Snart är jag i samma sits som dig (hoppas jag :)) Har också förlorat ett barn och försöker nu få ett syskon. Tror att det kommer bli dubbla känslor efter en sån här händelse. Jag känner mig lite orolig för det men samtidigt kan jag inget göra åt det.

    Jag tänker att jag får ta det då det kommer. Om några extra kontroller krävs för att lugna mig får jag väl göra det. Förra gången gjorde jag allt rätt trots det gick det inte bra. Man har inte den makten över livet. Det kommer bli samma maktlösa känsla igen men det är bara att ta sig igenom.

    Jag får ju inte tillbaka min son men jag har en stark längtan efter en bebis här på jorden, ett syskon till min ängel och min dotter. Jag gör allt för att få det.

    Förstår att du går igenom en jobbig period nu, kram.

  • Farfalla

    Förstår dina känslor så väl..

    Vi väntar oxå ett syskon till Rasmus i februari!
    Känslorna är så blandade, jag har så svårt att tro på att allt verkligen kommer gå bra, svårt att känna den glädje jag vill kunna känna.
    Men kärleken till detta barn är så starkt redan..

    Kram!

  • Mkmit

    Jag har full förståelse för era känslor. Det är en sån blandning av lycka, oro och sorg. Ibland blir man nästan galen. Men så en dag så finns de där, de små syskonen. Och visst är man orolig, men lyckan är himlastormande. Vissa dagar kommer smärtan vara mer påtaglig för att sedan tonas ner för ett tag. Och så håller det på... Det är det vi måste lära oss att leva med. Jag håller mina varmaste tummar för er!

    Kram

  • Linda 1987

    AnnaMaria78 : Hoppas ni lyckas bli gravida. Det är klart att vi har dubbla kännslor efter att ha förlorat ett barn redan. Och det med lite hormoner på toppen är inte alltid så skoj. Lycka till!

    Farfalla: Grattis vad roligt att höra! Sammtidigt blir det kanske för oss då. Jag har oxå dom där starka kännslorna för detta barn allaredan. Jag vill inte förlora fler jag älskar nu. Hoppas vi alla får behålla våra barn denna gång vi har gått igenom tillräckligt.

    Mkmit: Tack så mycket!

    Idag har jag en lite bättre dag faktist. Inte alld lite orolig och spännd som igår. Och det är ju skönt.. Tror att mycket hänger på att jag tog ett prat med min sambo när jag kom hem om detta. Och han förstod mej. Sen levde lille plutt runt så mycket igårkäll så jag blev så lycklig. Det behövs så lite..

  • moasmamma07

    grattis till livet i magen... håller tummarna för er.

  • Linda 1987
    moasmamma07 skrev 2009-09-07 11:05:07 följande:
    grattis till livet i magen... håller tummarna för er.
    tack så mycket
  • Leeii

    Jag förstår dig. Har precis förlorat en flicka, vi ska också försöka igen, men man är livrädd att man ska få uppleva denna hemska sorg om igen. Det är helt otroligt hur stark man egentligen är! Inte lätt, men försök njuta av din graviditet, lycko känslorna kan man ju inte stänga av, och även om något skulle gå fel ( vilket det säkert inte gör!) så blir du inte mindre ledsen för att du inte ville känna glädje.

    Många varma kramar till dig o lilla livet i magen.

  • Linda 1987
    Leeii skrev 2009-09-08 16:56:31 följande:
    Jag förstår dig. Har precis förlorat en flicka, vi ska också försöka igen, men man är livrädd att man ska få uppleva denna hemska sorg om igen. Det är helt otroligt hur stark man egentligen är! Inte lätt, men försök njuta av din graviditet, lycko känslorna kan man ju inte stänga av, och även om något skulle gå fel ( vilket det säkert inte gör!) så blir du inte mindre ledsen för att du inte ville känna glädje. Många varma kramar till dig o lilla livet i magen.
    Jag önskar er all lycka med att bli gravida. Och jag beklagar er sorg. Det är så otroligt jobbigt att förlora det som betyder mest för en. Ems barn är ens allt. Och vi kommer att älska våra änglar tills vi dör.
    Jag går inte runt och är orolig hela tiden men det kommer ibland. Jag förstår ju nu att det går inte att stänga av sina kännslor. Trotts allt är jag ju en mamma. Och jag skulle göra allt för detta barn oxå. Så är det ju.. =)
Svar på tråden Rädd