Inlägg från: Mysaaan |Visa alla inlägg
  • Mysaaan

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

sarismaris skrev 2009-09-04 12:06:22 följande:
    Har fått sms från Lindex club: 30% rabatt på valfri modevara vid uppvisande av sms, tom 6/9.  (Ingen internetkod dock..)
    Fick jag med, undrar va dom menar med "modevara"? Är det en overall från fix?
  • Mysaaan

Ser att ni skriver lite om skostorlekar och sitter själv och klurar på det och det är inte lätt att köpa skor i förväg har jag kommit fram till eller det är inte lätt att köpa skor öht själv till den lille/a

Men tänk på att för små skor gör att man fryser lättare om fötterna och man kan lägga i sula om den är för stor. Sedan kan fötterna växa olika fort, på ett ungefär växer det ca 2 cm per år vid 1-2 års ålder, ca 1,5 cm vid 2-3 års ålder och ca 1 cm vid 3-11 års ålder, men sedan kan det växa ryckvisst och tex 1,5 cm på ett halvår och så står det stilla och så växer dom 0,5 cm nästa halvår. Så ja det är klurigt med storlekar och köpa i förväg...

• Mysaaan

Ska man ta höstskor som är 13 eller 20 mm förstora? Tyckte den med 13 mm satt bättre. När byter man till vinterskor i södra Sverige? Typ? Provade ett par från Kavat med lite foder i och ett par utan, vet inte vilken man ska ta, behövs det med foder i? Provade även vinterstöveln från Kavat och den va ju jätte lätt, ska köpa sådana till dottern i vinter, men vet inte om jag "vågar" chansa nu på storlek!?

• Mysaaan
    Snorky skrev 2009-09-04 18:35:18 följande:
    ska de användas nu så 13 mm... om de ska användas till vintern 20 mmVinterskor är lite olika när man börjar använda. Beror på vad man mer har. Har man tex fodrade gummistövlar så funkar ju de så länge det är plusgrader... o då kan man ta till vinterskorna när det är minusgrader... så typ dec-jan... om det inte blir snö innan förstårs, då är det ju bättre med vinerskor.Vi använder vanliga promenadskinnskor från kavat nu och några månader framåt, kompleterar med gummistövlar. Både med o utan foder. Sen har vi vinterkängor som är fodrade. Det räcker gott o väl åt oss.
    Dom ska användas nu, så 13 mm förstora räcker nog tills det är dax för vinterskorna får vi hoppas jag räkna med att ca i december så ryker vinterskorna på, men vem vet men då har fötterna växt kanske ca 5 mm på 3 månader och då birde hon inte växt ur dom. Men funderar på om jag ska chansa på vinterskor också, men hmm ska man ta 27 mm förstora eller 20 mm förstora i daxläget? Om dom växer ca 5 mm på 3 månader till december så är dom ju 22 resp 15 mm förstora. Men sen vet man inte om fötterna drar iväg eller inte gör det så kanske ska vänta eller ska jag chansa? haha, velig.... men vilken storlek hade ni tagit? Gummistövlar ska vi också ha, iallafall ett par ofodrade, kanske ett par med foder också
  • Mysaaan
    solstraalen skrev 2009-09-05 08:04:19 följande:
    Angående rabatten, den gäller nog på de mesta.Köpte en tröja på pojk igår å fick 30%.
    Vad bra! Då ska jag nog ner och shoppa något kul idag, det gällde bara till imorgon väl?
  • Mysaaan
    Helenapena skrev 2009-09-16 08:24:38 följande:
    Min 14-månaders har en ws-fleece, oslagbar!!, och 3,5-åringen har en softshelljacka
    Har inte satt mej in så mycket med det här med ws-fleece...men tål dessa regn också? Ungefär vilka temperaturer är de lämpliga vid? Är de helt vindtätta? Var har du köpt din? Vad är det för skillnad på den och en softshelljacka?
  • Mysaaan
    Xgirl83 skrev 2009-09-16 12:26:06 följande:
    WS-fleece oftast, men om det är regnigt så skaljacka och eventuellt fleecejacka under. Lite senare i höst blir det FIX 2-delade jacka.
    Frågade lite i förra inlägget om WS jackor, verkar som om många använder dessa...svara gärna på dom frågorna jag skrev där Vad har ni för skaljacka? De verkar väldigt smidiga och man kan ha lite under beroende på va det är för temperatur ute...
  • Mysaaan
    Pinkie skrev 2009-09-16 13:16:23 följande:
    Alla 3 mina har WS-fleece nu och en skaljacka att ha över senare när det blir kallare!
    Frågade lite i inlägget ovan om WS jackor, verkar som om många använder dessa...svara gärna på dom frågorna jag skrev där Vad har ni för skaljacka? De verkar väldigt smidiga och man kan ha lite under beroende på va det är för temperatur ute...
  • Mysaaan
    Lilaa skrev 2009-09-16 15:53:42 följande:
    jag har inte fått några kuponger. Fler som inte fått
    jag har inte fått
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9