• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • maadicken
    Buttelina skrev 2009-09-07 13:01:34 följande:
    ja mitt lindex har... tyckte den var dassig i färgerna
    hittade dom på mitt lindex idag. tyckte dom var helt okej, men såg ju väääldigt små ut...
    hade velat ha en brun till sonen, men han tyckte grön så det fick det bli. kanske blir en brun med 
    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • maadicken
    Pinkie skrev 2009-09-08 11:03:02 följande:
    Der gällde bara till i söndags!
    aha... då får jag väl snällt vänta eller betala fullpris då
  • mianf

Gick du upp en storlek? Tänkt beställa på nätet men blev nu osäker på vilken storlek jag ska ta.

maadicken skrev 2009-09-08 23:44:35 följande:
    hittade dom på mitt lindex idag. tyckte dom var helt okej, men såg ju väääldigt små ut...hade velat ha en brun till sonen, men han tyckte grön så det fick det bli. kanske blir en brun med 
  • maadicken
    mianf skrev 2009-09-09 10:02:10 följande:
    Gick du upp en storlek? Tänkt beställa på nätet men blev nu osäker på vilken storlek jag ska ta.
    ja jag tog 104 till min 96 cm normalbyggda 2½ åring. normalt sett å har han 98 och 92 passar oxå på många tröjor.
    traktor tröjan i 104 är lika stor som en från HM i 98/104. HM har längre ärmar. 
    det såg ut att skilja väldigt mycket mellan 98 och 104 på traktortröjan.
  • mianf

Tack så mycket

maadicken skrev 2009-09-09 10:39:21 följande:
    ja jag tog 104 till min 96 cm normalbyggda 2½ åring. normalt sett å har han 98 och 92 passar oxå på många tröjor.traktor tröjan i 104 är lika stor som en från HM i 98/104. HM har längre ärmar.  det såg ut att skilja väldigt mycket mellan 98 och 104 på traktortröjan.
  • Glittrax

bytte ju hela mitt paket som jag beställt på Lindex online... 98 tog jag i allt nu fast tösen har knappt 92.. tröjorna är ju jättesmå! så 98 satt bra, även velourbyxorna satt bra i 98! konstigt!

har lindex storlekar alltid varit såhär knepiga? har ju fattat att pojksidan skiljer i storlek.. men jag vill ju ha tjejiga kläder!

• maadicken
    Glittrax skrev 2009-09-09 11:24:22 följande:
    bytte ju hela mitt paket som jag beställt på Lindex online... 98 tog jag i allt nu fast tösen har knappt 92.. tröjorna är ju jättesmå! så 98 satt bra, även velourbyxorna satt bra i 98! konstigt!har lindex storlekar alltid varit såhär knepiga? har ju fattat att pojksidan skiljer i storlek.. men jag vill ju ha tjejiga kläder!
    lindex är oftast små i storlek. köper för det mesta en storlek större än i andra affärer. sen finns det ju undantag oxå såklart. FIX tycker jag oftast är rätt normala i storlek.
  • Glittrax
    maadicken skrev 2009-09-09 11:59:41 följande:
    lindex är oftast små i storlek. köper för det mesta en storlek större än i andra affärer. sen finns det ju undantag oxå såklart. FIX tycker jag oftast är rätt normala i storlek.
    jo men på babyavdelningen tycker jag storlekarna varit normala..

Jag tvättade iaf nyss kläderna som köptes igår på lindex.. det skiljer 2,5 cm i ärmarna och 2 cm i längd på de randiga tröjorna fast de är i samma storlek!

surt! undrar om det var så innan med.. men ska se om det blir nån skillnad när de torkat
  • Xgirl83
    Glittrax skrev 2009-09-09 12:27:07 följande:
    jo men på babyavdelningen tycker jag storlekarna varit normala..Jag tvättade iaf nyss kläderna som köptes igår på lindex.. det skiljer 2,5 cm i ärmarna och 2 cm i längd på de randiga tröjorna fast de är i samma storlek! surt! undrar om det var så innan med.. men ska se om det blir nån skillnad när de torkat
    På babyavdelningen är de rätt normala, men på småbarnsavd är de små i storleken. Men jag tror Fix och Bamse är större.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9