• norgesessan

    Här är vi med 2003or! Hösttråden!

    Välkomna alla, gamla som nya, att diskutera våra 5-6 åringar!
    Barnen har börjat i förskoleklass, 1. klass och 6års på förskolan, (olika länder).
    Tänder ska lossna, är lösa och är tappade...

    Häng på!


    Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Svar på tråden Här är vi med 2003or! Hösttråden!
  • snuttP

    Vi köpte ju snygga nya skor till Liam. Fick hjälp att mäta foten och allt. Tre veckor senare när skolan började skulle han ha dom på sig. Då passade dom inte längre. Surt som fasiken.. Och han har använt dom 2 gånger sen vi köpte dom. Så inte kan vi lämna tillbaka dom heller. Men men.. Så det blir till att köpa nya..

    Liam är varm av sig, så det blir nog nån gympasko och sen har han stövlar som står i skolan fall det behövs. Höst jacka har han ingen. Har samma jacka nu som i våras och sen blir det fodrade regnkläder över höst/vintern. Brukar inte behvöas mer här nere.
    Har letat byxor till honom. Hittade nästan inga. Alla är i så tunnt jeanstyg. Han har 122 nu. Hittade tillslut byxor på Kapahl. Tog två olika baggypants i jeans. Den ena 122 satt perfekt, den andra va trång i magen och kort, så dom får bytas. Men i alla fall lite tjockar i jeanstyget.

  • Åsa Ystad

    norgesessan: Så duktig och snabb du är! *imponerad*

  • mammalollo

    Hittade hit,måste fortsätta med allmänna råd i fritidshem.
    Min bok har ej kommit än,den kommer väl imorgon så det blir mycket att göra imorron då...men uppgiften ska vara inlämnad innan kl.24 imorgon..natten till lördag.

  • maritmedm
    snuttP skrev 2009-09-03 11:27:39 följande:
    Vi köpte ju snygga nya skor till Liam. Fick hjälp att mäta foten och allt. Tre veckor senare när skolan började skulle han ha dom på sig. Då passade dom inte längre. Surt som fasiken.. Och han har använt dom 2 gånger sen vi köpte dom. Så inte kan vi lämna tillbaka dom heller. Men men.. Så det blir till att köpa nya..Liam är varm av sig, så det blir nog nån gympasko och sen har han stövlar som står i skolan fall det behövs. Höst jacka har han ingen. Har samma jacka nu som i våras och sen blir det fodrade regnkläder över höst/vintern. Brukar inte behvöas mer här nere.Har letat byxor till honom. Hittade nästan inga. Alla är i så tunnt jeanstyg. Han har 122 nu. Hittade tillslut byxor på Kapahl. Tog två olika baggypants i jeans. Den ena 122 satt perfekt, den andra va trång i magen och kort, så dom får bytas. Men i alla fall lite tjockar i jeanstyget.
    Det måste verkligen kännas surt, är ju inte så att skorna är gratis direkt :-P
    Vi har alltid haft fleecefodrade glonkläder till M om hösten och våren, men i våras var alla slutsålda i hennes storlek så vi fick köpa en annan typ av jacka och en vattentät vindbyxa till, men de funkar lika bra så de ska hon ha i höst oxå. Sen har vi köpt en overall oxå inför vintern då den gamla är helt slut och dessutom förliten.

    Jag tycker oxå det varit dåligt om jeans i lite tjockare kvalitet, tycker de som är fodrade med mjukt bommulstyg är bäst! Sen så vill man ju inta att de ska vara för tunna i tyget om de skulle ramla på asfalten eller så är det ju bra om de håller.
  • AasaC

    Vad bra att du gjorde den här nya tråden, norgesessan. Tyckte det var bra att du skrev det där tillägget om vad som händer i våra barns liv också ... så känner jag mig också lite mer "medräknad" eftersom inte Amanda går i riktiga skolan än. {#lang_emotions_smile}

  • AasaC

    Idag hade Amanda haft ett slags test med sin ena fröken. Det var utöver den vanliga förundervisningstiden ... och hon fick vara ensam med fröken i ett rum.
    Hon hade fått en massa uppgifter som hon skulle utföra (rita en cirkel bl a ... och sen dra streck på lite olika sätt) Så hade hon fått svara på lite frågor och så fick hon olika rituppgifter. Amanda sa att det hade gått jätte bra. Hon hade klarat allt, sa hon.

    Annars så håller de på att göra pennfodral på förundervisningen. Amanda säger att hon ligger långt före alla andra (de är bara 6 stycken, i och för sig). De andra fattar inte riktigt lika snabbt hur de ska göra, har hon sagt.
    Amanda är ju så rädd att göra fel, så hon lyssnar säkert jätte noga och gör exakt som fröken säger. Jag kan tänka mig det, i alla fall.

  • AasaC
    norgesessan skrev 2009-09-03 18:39:56 följande:
    Det var min tanke Så bra att det var omtyckt
    Ja, vad bra.
Svar på tråden Här är vi med 2003or! Hösttråden!