Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

vi i linköping 1

Firstandhappy skrev 2009-10-07 14:06:52 följande:
    får prata massa plugg imorgon..
    Japp Sitter just nu med socialt behandlingsarbete Är väldigt intressant när jag väl nu har fattat hur jag ska göra..
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Marayah skrev 2009-10-07 16:06:38 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-07 14:10:49 följande: Ja skulle med vilja läsa behandlingsassistent, men något säger mig att läsa klart detta o sen jobba lite.
    Kan vara klokt..annars pluggar du färdigt detta först o sen börjar direkt med nästa sen. Då har du ju bred kunskap sen när du ska söka jobb.
    Firstandhappy skrev 2009-10-07 19:57:11 följande:
    jag har ju turen om jag nu börjar plugga att jag inte behöver någon praktik inom vissa ämnen eftersom jag jobbar som undersköterska/personlig ass/ elevassistent så många år..
    Det är samma för mig..jag behövde ingen praktik i social omsorg o inte nu heller i social behandlingsarbete, eftersom jag jobbat som undersköterska så länge.
    Men vill jag ha praktik så får jag det, kan ju iofs vara ganska bra för då kan man ju kanske få in en fot där..får se hur jag gör.

Jag pluggar till behandlingsassistent. Är oxå lite inne på barnmorska, men tror inte att jag pallar att plugga 3 år till sköterska först o sen vidare till barnmorska.

Jag o min familj bor oxå i Lambohov.

Indratvillingmamma skrev 2009-10-11 18:44:04 följande:
    Hej hej! Undrar om man får hänga här lite? Vi flyttade till Linköping i höstas och bor nu i Lambohov. Vi bodde i Umeå tidigare så det var ju en ganska rejäl flytt om man säger så. Jag har i alla fall en sambo och två pojkar som är 4,5 år.
    Välkomna alla nya!
    LittleMee skrev 2009-10-11 19:21:19 följande:
    Hur många Lambohovsbor kommer vi att vara efter nyår? Bor inte typ alla där redan?
    Vi blir väldigt många iaf Värsta invasionen nu ju
    Indratvillingmamma skrev 2009-10-12 06:12:28 följande:
    Det verkar som att vi hamnade ganska rätt då när vi tog Lambohov. När vi valde att flytta hit så hade jag varit i Linköping en enda gång och det var på "anställningsintervju", så vi hade verkligen noll koll på den här stan. Vi hyr ett radhus av Stångåstaden. Blev så glad när jag hittade det och när vi efter några samtal hade blivit lovad förskoleplatser också i närheten så var det inget att fundera på. Men det var en chansning verkligen för vi visste inte alls var vi hamnade egentligen. Vi trivs jättebra här nu faktiskt. Det är så lugnt och fridfullt här hela tiden. Har i och för sig bara bott här i snart 2 månader men hittills har allt varit så lungt så.Fika vore jättetrevligt tycker jag!
    Vilken gata bor ni på? Vi hyr oxå radhus av stångåstaden.
    MyPlace skrev 2009-10-12 08:42:21 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-10-11 19:29:17 följande: ja med vill,,, men får vänta tills alma börjar 6 år, för hon börjar dagis idag och vill inte riva upp henne från ett nytt dagis igen... men vänta bara en dag kommer ja till er oxå
    Det förstår jag Men snart då om några år så joinar du lamobohovsligan

Jag skulle oxå jättegärna vilja fika, men har mycket i skolan nu. Men bestäm en dag så får vi se om jag kan följa med
    För mig blir det dock lättast att fika på stan, tar en timme för mig att komma ut till tornby när jag ska byta buss o krångla.

drever skrev 2009-10-12 10:14:59 följande:
    men får jag följa med på eran fika tjejjer fast jag inte vart så långvarig i era trådar :) bara en nybliven mama som är extremt sällskapsjsuk
    Klart att du får följa med
Svar på tråden vi i linköping 1