Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

vi i linköping 1

AllieF skrev 2009-09-09 19:07:17 följande:
    Trappen är problem pga barnvagn och det fanns ingenstans att ställa den heller. Trappan låg utomhus. Dessutom har jag epilepsi och vill inte riskera något när jag bär barnet upp. Ja, bästa väninnan bor på Stiglötsgatan, det verkar trevligt, men jag tror det är Graflunds, eller? Det är min far som bestämt sig för att investera i en bostadsrätt och så hyr jag av honom i andrahand.Mitt enda krav är att det finns balkong/uteplats, inte är klaustrofobiskt litet, inte för hög avgift, ett bra område, och praktiskt för barnvagn. På ett ställe vi kollade på så var hissen så liten att man knappast fick plats två pers med matkassar, och vagn kan man Glömma. Tack för välkommnandet. :)
    smart tänkt...
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-09 21:06:49 följande:
    Åh, en annan ska iväg till Ullared på tisdag, så jag tycker synd om mina fötter i förväg. :D Blir nog gympaskorna, tror jag. Bussen går 5 på morgonen, så det blir taxi till fjärrbussterminalen. *gääääsp*
    jag gick i mina foppatofflor när vi va där o jag va i 8 mån gravid..
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-09 21:25:50 följande:
    Uschaling du! Vilken tid på året var det? Jag har känsliga fötter vanligtvis också, tyvärr.
    hmmm?? måste ha varit i slutet på maj början av juni eftersom sista sonen är född i början på juli..
  • Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 21:56:24 följande:

Usch, skulle aldrig palla med att gå på ullared höggravid, trots att jag verkligen älskar att shoppa. Vi var där förra sommaren då Vincent var 3-4 månader (Leo fick vara hemma med morfar), trodde att det skulle vara jättejobbigt med en sån liten, men han var såå snäll hela tiden.
    ja ibland har man tur, med Molgan skulle det inte gå... Wille hade nog inte vart några problem däremot..
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:02:28 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 21:56:24 följande: DET skulle min vilding aldrig klara av. På en bra dag klarar han av att inte bråka under max 1 timme på stan.
    usch då... Molgan kan ju iallafall nu när koliken lagt sig ligga o sova i vagnen 3-4 timmar, helt underbart, men när han vaknar däremot är han skrikig som fan en bra stund efter..
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:08:00 följande:
    3-4 timmar??? Det skulle Maxen aldrig klara av. När vi kör vårt vanliga promenadrutt på 1,5 h så sover han kanske i en halvtimme och vaknar fast vi inte står still. Hur sover Molgan på nattetid?
    somnar han som nu ikväll vid 21 så väcker vi honom när vi lägger oss vid 23, blöjbyte o mat, sen sover han till minst 01.30, vaknar igen ca 04.30 o sen går vi upp vid 8. ja äter vid de natt-tiderna med då så klart.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:05:57 följande:
    Så är Vincent nu, hopplös när mamma vill shoppa på stan, men finns nog inte många 1,5 åringar som vill sitta still en längre stund
    hahahaha William gör, han älskar att sitta i vagnen o vara med mamma o shoppa.. fast nu har jag ju Molgan med så det blir ju inte så ofta längre... ska bli skönt när mogglus blir lika stor som wille..
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:15:53 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:11:06 följande: och lite mer i plånboken Tar ni med honom också så någon kan springa efter i affären eller stannar sambon hemma med honom? Jag har alltid varit ganska lugn men nu sedan lillen kom har man nästan blivit ett nervvrak. Undrar om det kan vara så att han känner sig av eller ser att jag börjar bli nervös när han gör minsta ljud.
    kan jag nästan garantera, barn är super på att känna av stämning på sina föräldrar..
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 22:19:28 följande:
    Det är egentligen jätte idiotiskt att bli nervös för vad andra ska tycka. Står man i kassan och han börjar skrika blir det så att man bara lämnar grejerna och går ut. Därför handlar vi oftast när vi är två. Då kan den ena åtminstone ta ut honom medan den andra står i kassan.
    ja egentligen så är det ju det, jag brukar inte bry mig om mycket men just det där med skrikiga barn i affärer är ett gissel, är ju jättestressande att stå och vänta medans barnet skriker, o för att inte tala om hur irriterande det är för alla andra att lyssna på..
  • Firstandhappy

missade ju hela saken med att jag inte brukar bry mig!! men till o med jag har lämnat varor o bara gått ut för att det är jobbigt..

• Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:22:02 följande:

Åh, duktiga Willam då. Kan han lära Vincent lite vett Så mamma kan få shoppa..
    absolut, tror min son blir gay, han älskar kläder o prova hattar o brukar dansa till schlager o dansband... kanske därför han är så glad i att shoppa... hahhahaha
Svar på tråden vi i linköping 1