Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

vi i linköping 1

Familjetrollet skrev 2009-09-09 15:44:58 följande:
    hoppas du finner en lya som du kommer trivas i.vi har alltid tagit in vagnen i lägenheten så att den är i säkerhet våra hyror har legat mellan 7000-ca 8000 kr med garage.för oss blir inte hyran nått problem ,man får ju räkna med att en större lägenhet kostar mellan 7-900 kr mer villket är en struntsumma
    Jag har noll tålamod så jag tycker det går fortare att konka på honom är att köra upp och ner vagnen varje gång.

Men ni har väl ganska stora barn nu så ni är i behov av större lägenheter?
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-09 16:16:39 följande:
    ja våra barn är lite större.när de var mindre så bodde vi på botten.fast vi har alltid haft stor lägenhet ändå
    Jag gillar egentligen inte botten. För mkt insyn och numera går jag runt i bara trosor, för ungen spyr ner mig hela tiden så spar jag åtminstone in på tvätt.

Hur gamla är dina ungar nu?
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-09 16:17:34 följande:
    ja jag skulle aldrig heller hålla på med en vagn upp o ner, finns en anledning till att nästan alla förråd ligger på markplan.
    I mitt fall så har jag det tyvärr inte så.
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-09 20:23:22 följande:
    Jag står i kö på Stångåstaden, så blir det inte bostadsrätt så hoppas jag på de isf. Men på fredag ska vi kolla på denna bostad.lanshem.se/Beskrivning.aspx så fort vi fixat en visningstid med mäklaren så ska vi även kolla på common.capitex.se/common/capitex/misc/popup.a...Graflunds blir lite svårt, för de kräver en jäkla massa. Har ju anmärkning och skulder (som jag betalar av på). Vet inte om min far kan hyra ut i andrahand och stå som borgeman samtidigt... dessutom tar han inte ut lön från egna företaget, medan Graflunds kräver ca 270.000kr i årsinkomst... Men jag är anmäld typ överallt där det går att anmäla sig, och söker allt möjligt. :) Vi hittar nog någonting snart. Andra ultraljudet imorgon. Spännande. :) Kommer då även träffa barnafadern för första gången sen jag blev på smällen i maj. Blir inte mycket sova inatt.
    Fin lägenhet ni ska titta på. Bor du hemma hos föräldrarna nu?

Hoppas det går bra på ultraljudet imorgon. Roligt ändå att pappan följer med och engagerar sig.

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 20:39:59 följande:
    Man vänjer sig vid bottenplan, iofs kanske inte så kul om man bara går i trosorna då Jag älskade att gå så oxå förut, så det tog ett tag o vänja sig vid att ha lite kläder på kroppen när man gick ner på mornarna, men nu går det superbra o först tyckte vi att alla som gick förbi glodde in, men det gör de inte.
    Nu bor vi typ 60 meter ifrån Mcdonalds. På kvällarna när jag har tänt i köket ser nog de som sitter på uteplatsen att någon går runt naken. Det bjuder jag på . Tror inte att folk glor men jag själv kan titta till om man går förbi någonstans där det är tänt.
  • LittleMee

Jag var på Ullared i februari i år, 2 månader innan bf. Fötterna svullnade redan under bilresan och det gjorde bra ont när dagen närmade sitt slut. Var illröd och nästan lite lila under fötterna. Men jag har en del övervikt också som bidrog till det.

• LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-09 21:52:33 följande:
    Jo det är nog lika bra att fixa det där så snart som möjligt. Man har nog inte lika mycket krafter i slutet av graviditeten.
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 21:56:24 följande:

Usch, skulle aldrig palla med att gå på ullared höggravid, trots att jag verkligen älskar att shoppa.Vi var där förra sommaren då Vincent var 3-4 månader (Leo fick vara hemma med morfar), trodde att det skulle vara jättejobbigt med en sån liten, men han var såå snäll hela tiden.
    DET skulle min vilding aldrig klara av. På en bra dag klarar han av att inte bråka under max 1 timme på stan.
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-09 22:04:24 följande:
    usch då... Molgan kan ju iallafall nu när koliken lagt sig ligga o sova i vagnen 3-4 timmar, helt underbart, men när han vaknar däremot är han skrikig som fan en bra stund efter..
    3-4 timmar??? Det skulle Maxen aldrig klara av. När vi kör vårt vanliga promenadrutt på 1,5 h så sover han kanske i en halvtimme och vaknar fast vi inte står still.

Hur sover Molgan på nattetid?
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:05:57 följande:

Så är Vincent nu, hopplös när mamma vill shoppa på stan, men finns nog inte många 1,5 åringar som vill sitta still en längre stund
    Äsch, han är smart som hjälper mamma att spara in lite.
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-09 22:11:06 följande:

Ja, iofs Har ju blivit så att jag slutat gå på stan med honom o tar det istället när sambon är hemma, vilket resulterar i mindre tid till att shoppa
    och lite mer i plånboken

Tar ni med honom också så någon kan springa efter i affären eller stannar sambon hemma med honom?

Jag har alltid varit ganska lugn men nu sedan lillen kom har man nästan blivit ett nervvrak. Undrar om det kan vara så att han känner sig av eller ser att jag börjar bli nervös när han gör minsta ljud.
Svar på tråden vi i linköping 1