• Sandret

Vyssanlulltassar?

Hej!

Hur har ni monterat era Vyssanlulltassar?
    Vi har satt våra med den breda delen av "pyramiden" mot golvet, men min kompis påstår att vi satt dom fel, att spetsen på fjädern skall vara mot golvet?

Vi köpte våra på Tradera utan nån instruktion (våra saknade också några speciella filttassar som man skulle köpa barnaffär, vilket vi inte har gjort), och hon har köpt sina nya för några år sen till sitt första barn och borde därför ha rätt kan man tycka?

Vi satte dom som hon säger att dom skall sitta först, men tyckte vi fick så lite gungfunktion, sängen blev för stum, så vi vände och nu funkar det jättebra tycker vi!

Bara nyfiken... :)

• Svar på tråden Vyssanlulltassar?
  • versan

suck sista länken funkar ej.
    Bläddra ned tills du kommer till vyssan lull tassarna och klicka på den bilden.

• Juppi

Mhe..här har man missat nånting bra att ha sak..var köper man sånna å heter dom Vyssanlulltassar?? vad kostar dom och kan man ha dom till alla spjälsängar??

• versan
    Juppi skrev 2009-09-05 21:36:15 följande:
    Mhe..här har man missat nånting bra att ha sak..var köper man sånna å heter dom Vyssanlulltassar?? vad kostar dom och kan man ha dom till alla spjälsängar??
    Japp! Dom är underbara.
    Man kan ha dom på sängen länge.
    vi hade våra till dottern var 3år & 7månader.
    kostar allt mellan 250kr och uppåt.
    men kan kan få tag i dom billigare på Tradera.
    http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=vyssanlull&search_category=-1
  • versan

Dom säljs i nästan varje barnbutik eller leksaksbutik eller i barnvagnsbutik.

• versan
    Sandret skrev 2009-09-05 21:21:46 följande:
    Hej!Hur har ni monterat era Vyssanlulltassar?Vi har satt våra med den breda delen av "pyramiden" mot golvet, men min kompis påstår att vi satt dom fel, att spetsen på fjädern skall vara mot golvet?Vi köpte våra på Tradera utan nån instruktion (våra saknade också några speciella filttassar som man skulle köpa barnaffär, vilket vi inte har gjort), och hon har köpt sina nya för några år sen till sitt första barn och borde därför ha rätt kan man tycka?Vi satte dom som hon säger att dom skall sitta först, men tyckte vi fick så lite gungfunktion, sängen blev för stum, så vi vände och nu funkar det jättebra tycker vi!Bara nyfiken... :)
    Filttassarna är till för att skydda golvet mot repor.
    Köp vanliga tassar (vita) finns stora fyrkantiga som du kan klippa ut själv den storleken du behöver.
  • Sandret

Hahah, så jag hade rätt!? Jag tänkte väl det!
    Annars gungade den ju jättedåligt! Och det kändes inte snällt mot golvet att ha dom åt andra hållet!

Vi har satt vanliga möbeltassar på ja, funkar hur bra som helst!

• versan
    Sandret skrev 2009-09-05 22:06:50 följande:
    Hahah, så jag hade rätt!? Jag tänkte väl det! Annars gungade den ju jättedåligt! Och det kändes inte snällt mot golvet att ha dom åt andra hållet!Vi har satt vanliga möbeltassar på ja, funkar hur bra som helst!
    HEHEHE....
    Där ser man bara för att man fått barn tidigare så betyder det inte automatiskt att man har rätt.
    Printa ut en bild och visa henne så ser hon också.

Och vi gjorde så vanliga möbeltassar på. funkade supersmidigt.
  • Sandret
    versan skrev 2009-09-05 22:16:12 följande:
    HEHEHE.... Där ser man bara för att man fått barn tidigare så betyder det inte automatiskt att man har rätt. Printa ut en bild och visa henne så ser hon också. Och vi gjorde så vanliga möbeltassar på. funkade supersmidigt.
    Jag skickade ett mail med din länk till henne! ;P
    Tack!
  • versan
    Sandret skrev 2009-09-05 22:30:56 följande:
    Jag skickade ett mail med din länk till henne! ;PTack!
    Hihihi.... 
Svar på tråden Vyssanlulltassar?