• Millan1984

    Vi som är sjukskrivna del 17

    Vi som är sjukskrivna del 17
    Dags för en ny tråd för oss som är sjukskrivna.

    Här inne diskuterar vi allt som gör livet lättare att leva; mode, skönhet, pengar, shopping, bebisar, barnvagnar, graviditeter.

    Nu är inte livet en dans på rosor alltid så givetvis blir det en hel del prat om FK (som vi alla sjukskrivna måste tampas med ), mediciner, sjukdomar etc. etc.

    Så vill ni vara med i en skön tråd - häng på vet ja!!! Ni behöver inte vara sjukskrivna för att trivas här !

    Nya kommer och gamla går, men det är alltid trevligt att prata med stammisarna som de nya !

    Gamla tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44779412.html

    Millan1984, 24 år, Umeå, Nyss fått diagnosen Takayasus Arterit, Arbetstränar 50%
    Katti77, 31 år, Luleå, depression/panikångest (utbränd), Arbetar 50%
    Mom2be, 35 år, Stockholm, Utbränd. Arbetstränar 5-10 timmar i veckan på egen hand.
    Katja83, 25 år, Tibro, diskbråck och muskelinflammation, fn 50% sjukskriven t.o.m 30/3 sen får vi se. Har 70% tjänst som p.a.
    The Fray: 30, Örebro. Just sjukskriven för svår värk i käklederna och att min underkäke flyttar på sig. Har fibromylagi oxå.
    OurDarlingSunshine:34 år, har sjukersättning 100% har varit sjukskriven sedan-03 för PanikÅngest, GAD=Generaliserat Ångestsyndrom, OCD=Tvångssyndrom samt problem med rygg/bäcken/höft efter ett fellyft av barnvagn-04.
    Maddisen80:28 år. Depression,ibs = irritable bowel syndrom, buksmärtor och har även neurologiska funktionshinder såsom nedsatt finmotorik,koordinationsvårigheter,muskelsvaghet,h ar aktivitetsersättning motsvarande förtidspension
    CharitableLady: Jag är inte sjukskriven nu, men var sjukskriven mer än två år främst för Depression,ångest panik ångest ,muskulärabesvär ( ryckningar mm),ÖLI ( återkommande övre luftvägsinfektioner). PTSD ( postraumattiskt stresssyntom)
    Har sviter ännu med bla uruselt immunförsvar. Verkar va nåt vajs med skelettet ,flera frakturer på ett år.
    bcsvensk, 35, Skellefteå- sjukpensionär , 5 diskbråck,kotskjutningar,flera kotor som går sönder -kotvittring(förruttnelse av ryggraden), EDS(bindvävnads sjukdom ), pisksnärts skada & ev.tarmsjukdom

  • Svar på tråden Vi som är sjukskrivna del 17
  • ODS

    Millan: har ingen aning ang BHfrågan*novis*

    Katja: hur gick det hos läkaren?

  • skrutteluttan74
    Så ,då hittade jag med hit dårå
    Blev bara jag å Katja ...hihi...skoja bara...vet ju att ni andra kommer efter så snart ni kan

    MIllan 1984 : 
    Svarar här oxå på din fråga om min man håller på utbilda sej till tatuerare,ifall du inte läser det på den andra  

    Svar : Njae...han är bara mycket duktig på att måla/rita & teckna över huve taget...
    Då han behöver hjälp med vissa små tips så kontaktar han killen han köper grejorna ifrån...han bor i skellefteå,så då får han de tips han behöver... 
    Många (även han som han köper grejorna från,som hållt på sedan början av -90 talet) tyckte inte han behövde "öva" direkt utan att han var så duktig på det så han kunde köra i gång direkt på allvar 
    Sånt är ju alltid skoj att höra
  • Millan1984

    hej alla, det har visst varít svårt att logga in på sidan *suck*

    katja83: kan du skriva o det du vill att jag ska ändra? vilken fin sten ni valde!


    ODS skrev 2009-09-10 19:21:35 följande:
    Millan: har ingen aning ang BHfrågan*novis*Katja: hur gick det hos läkaren?
    tack ändå får gå till Change och fråga nästa gång jag går dit. dom borde ju kunna svara på det!
  • skrutteluttan74
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-10 19:59:32 följande:
    Ja det blev ju natur sten som han ville...mycket fin är den
    & å en del av din tatto...
  • skrutteluttan74

    Ida fick jag remissen...ja inte till reumatologen som jag trodde ,utan det var för mamografi,. oj så snabbt det gick ,läkarn ringde mej i söndags kväll...Och nu kom den då i dag...den 24 september ska jag vara där kl.10

  • Millan1984
    Nuttans Mamma skrev 2009-09-10 18:36:19 följande:
    Millan: :S Kan du ändra i TS, till den nya jag la i gamla tråden då min sjukdomsbild är helt annorlunda, vill inte det ska stå så som det gör i den här ovanför..
    Katja83: vad bra att du klarade det men vadå? hittade dom bara 2 ägg som kunde fungera??
    skrutteluttan74 skrev 2009-09-11 17:01:06 följande:
    Ida fick jag remissen...ja inte till reumatologen som jag trodde ,utan det var för mamografi,. oj så snabbt det gick ,läkarn ringde mej i söndags kväll...Och nu kom den då i dag...den 24 september ska jag vara där kl.10
    lycka till för det
Svar på tråden Vi som är sjukskrivna del 17