• Anonym

skäms för min förlovningsring

Anonym (30000) skrev 2009-09-11 15:16:33 följande:

Skrev fel. 38´000 är den korrekta siffran. 27 diamanter. Men hon bytte till en billigare, för 27´000 - den var mer praktisk och mycket snyggare. Jag har lite för pimpig smak...
    Inte för att vara sådan, men 27 diamanter? De måste ju vara så små att de lika gärna kunnat vara slipat flask-kross
    (Ringen är säkert jättefin och gnistrar massor, men hade jag själv fått välja en ring för nästan 40000 hade det blivit en hel sten - inte för att det någonsin kommer hända, min sambo får snålrysningar när jag kollar ringar för 15000 )
  • Anonym
    Anonym (nöjd) skrev 2009-09-11 15:20:07 följande:
    Hohoho! Riktigt lustigt att en del känner sig manade att stoltsera/skryta med sin fantastiskt goda ekonomi och hur mkt man är beredd att betala för en ring. För mig visar det bara dåligt självförtroende. Jisses, min man hade definitv garvat ihjäl sig här!Att den här tråden helt ballat ur kan man ju bara konstatera. Kan rek en överdos av liknande på BT. (FL s systersajt)Gör det som känns bäst i hjärtat TS!
    Tack gode gud för människor som dej{#lang_emotions_heart}
  • Anonym

Våra förlovningsringar är inga dyra ringar ett ovalt ingraverat mönster löper runt i mitten av ringarna, tror faktiskt det blev lite billigare med 2st likadana. 5 år efter förlovningen gifte vi oss & jag valde ut en ring i rött+vitt guld med st diamanter i. Jag tycker vigselringen är viktigare än förlovningsringen. Däremot vill jag nu efter 4 år byta min vigselring då jag tycker den är för "fjuttig" sysn ej att det är 2 sorters guld (enligt mig)

• Anonym
    Burberry skrev 2009-09-11 15:22:22 följande:
    Jag har inte anmält något, jag föredrar diskutera här öp
    Går bara in i pressar då jag finner personen intressant..
  • Anonym
    Anonym (30000) skrev 2009-09-11 15:27:34 följande:
    Anonym (nöjd) skrev 2009-09-11 15:20:07 följande: Varför referera till vad din man tycker. Osjälvständigt. Anar en viss bitterhet mellan skratten. Låt folk göra som dom vill. Eller vill du att alla ska ha slätstrukna ringar? Tråkigt med avundsjuka.
    OCH skrytsamma människor...
  • Anonym

Anonym (30000) skrev 2009-09-11 15:29:23 följande:

De var inte små. Men hon bytte till en enda mellanstor med hög carat.
    Då har hon och jag samma smak
  • Anonym

Jag har en vanlig slät lite rundad ring. Vill inte ha något annat till förlovningen. Vill man sen ha en eller flera stenar i vigselringen tycker jag att det är mycket snyggare att ha en vanlig slät innan. Då blir vigselringen vackrare. Tycker inte om när man har två ringar på finget som har stenar båda två och är olika.
    Tycker din fästman gjort ett bra val eftersom din vigselring sen kommer bli så mycket vackrare på ditt finger!!!

• Anonym

Jag har också en lite tunnare slät förlovningsring som jag nog egentligen inte skulle valt, men det var allt som ekonomin tillät just då. Nu i efterhand är jag lite avis på alla som har tjockare typ "sagan om ringen"-ringar med en större briljant i.
    Vi har löst det som så, att jag har fått en till ring då barnen föddes med stenar i som jag har "längst ned" på fingret, sen har jag en alliansring med briljanter som jag fick vid vigseln, längst ut har jag förlovningsringen. Det ser helt klart bättre ut med lite bling runtomkring den egentligen trista ringen. I värsta fall kanske du kan byta in din ring mot en sån du vill ha?
    Inte för att andra tycker något, utan för att du själv ska ha en ring du gillar
    Förresten är det väl mer en fråga om tycke och smak vad man väljer för förlovningsring. Jag har kompisar som har briljanter i bägge, en del som har släta förlovningsringar och likadan vigselring etc. Alla varianter.

• Anonym

bry dig inte om vad släkten tycker herregud bara kärleken finns kvittar det väl om det är brilianter i!!!Min man friade inte vi pratade om att vi kanske skulle gifta os och så betsämde vi det!Det blev en kanondag..och ja jag har diamanter i vigselringen men en slät fin förlovningsring 2 för 1 som vi köpte nö
    är vi var fattiga studener..men 8 ½ år senare är vi fortfarande tillsammans har 2 fina barn och njuter av livet.Så ärligt bortse från allt matrealistiskt du kan ändå inte ta med dig det när du dör!

• Anonym

vad trist att det inte blev som DU ville. de var ju något ni gjorde tillsammans..

Våran förlovning var kaotisk, men minnsvärld och underbar..jag hade sminkat mig lagat middag och tänt ljus, sambon kom hem från gymmet i mysbrallor satte sig ner 20 min efter maten va klar, sleva upp och vräkte i sig mat..svettig och dan..Sonen börja grina precis vid ringbytet för han ville också ha en ring på sitt finger... jag leta på en liten ring från en annan sak som han fick, blev superglad..Ringarna kosta 1000 kr tillsammans och var i silver, silver som var brytet i våran egen stad och gruva från orten..så minnesvärt och den dagen var VÅR inte MIN

Svar på tråden skäms för min förlovningsring