• Anonym

skäms för min förlovningsring

Anonym (förlovad sen 4år) skrev 2009-09-11 19:39:59 följande:
    herregud, får man vara mer bortskämd och oförskämd... hade d vart ja som var kille hade jag tagit tillbax ringen å fick du va utan.. fy fan, nej d är inte okej å säga så.. bara för andra har dyrare ringar vill du ha de.. ojj, hur gammal var du sa du? jag har en slät guldring, dock två till priset av en... men jag är nöjd, skulle skita fullständigt i om alla jag känner har stenar stora som hönsägg på sina fingrar.. de är väl ändå den man förlovar sig som betyder mer än ringen? väx upp...
    Oförskämd? Det enda oförskämda här tycker jag är TS blivande man som helt kört över TS önskemål om ring och frieritillvägagåmngsätt och köpt en så billig ring som möjligt.
  • Anonym

TYcker det verkar som att du är otroligt otacksam!VÄX UPP

• Anonym

Jag tycker inte alls att TS är otacksam. Alla jag känner har antingen valt ringar tillsammans eller också har killen vetat exakt vad tjejen vill ha för slags ring.
    Det är jätteviktigt att man trivs med sina ringar. Man ska ha dem varje dag i resten av sitt liv så det klart att de ska vara perfekta.

• Anonym

TS, Stackars din fästman som får veta att han inte duger på grund av en futtig ring.

• Anonym
    LadyWillow skrev 2009-09-11 21:36:06 följande:
    Det är väl inte alls klart? Man kanske inte har råd med den perfekta ringen? Vissa har faktiskt inte alls så gott om pengar.
    Nää, självklart inte. Jag menar att ringen ska kännas bra för den som bär den. Mina ringar ter sig nog som smågrus i jämförelse med många andras men jag har valt dem utifrån våra förutsättningar och efter eget tycke och smak. Men om min man hade kommit med en ring som helt gick emot mina önskemål, t ex en med mönster jag inte gillade, så hade jag inte blivit så glad. Hellre att man får vara med och välja då.
    Om man verkligen vill ha en speciell ring men inte har råd med den kanske man väntar.
  • Anonym

Varför inte tala om för din partner att du tycker att han är snål. Han förstår uppenbarligen inte att pengar = kärlek i er värld. Han kommer aldrig att lära sig om du inte guidar honom.

• Anonym

Förstår dig TS, men som våra förlovningsringar kostade 3000, då var hans med också. En enkel slät. Men vi gillar dom!
    MEN om man inte gillar sin ring, BYT. Tror inte din sambo skulle ta illa upp? Ni ska ju ändå ha dom på fingret resten av livet.

Min vigselring är värd 30 000, men tror verkligen att jag skulle varit lika nöjd med en för mycket mindre, då utseendet spelar roll för mig, inte kostnaden

• Anonym

Anonym (borta) skrev 2009-09-12 01:40:37 följande:

Anonym (svensson) skrev 2009-09-12 01:16:10 följande:
    Ok! Tack för upplysningen!
    När det gäller ring vid vigsel så är det lite olika beroende på hur man gifter sig. Kyrkligvigsel kräver att bruden får en ring medan man väljer hur man vill göra vid en borgeligvigsel. Ringen har ingen speciel betydelse vid den borgerliga vigseln men många har en ring till bruden ändå, ibland får även brudgummen en ring till om man vill.
  • Anonym

När jag och min fästman förlovade oss så överraskade han mig, men han kom inte med den ring jag hade förväntat mig. Jag hade ju designat en egen ring som jag så gärna ville ha. Jag har fått reda på i efterhand att han verkligen letat efter en ring som liknade min design, men inte hittat någon

Men idag 1 ½ år senare så har ringen blivit en del av mig. Idag skulle jag inte vilja ha någon annan ring, min fästman har gett mig ringen som en symbol för vår kärlek, inte för att det är stenar i den eller för att den kostade x antal kronor.

TS´s jag tycker att du ska ta och prata med din fästman och förklara hur du känner. Tänk inte på vad omgivningen säger och tycker. Det är du och din man som ska leva med ringarna, inte släkten!

• Anonym

Hur kan du förresten tycka att något är bra bara för att det förväntas av er???

Man kan ju åka bort själva och gifta sig på någon ö i skärgården eller i ett annat land eller annan stad. Varför anser du att du är tvungen att följa andras krav? det är ju ert val! Skit i andra de verkar bli besvikna vad ni än gör!

Svar på tråden skäms för min förlovningsring