• Anonym

skäms för min förlovningsring

men nu är du tillbaka på DYR igen! varför?
    hon ville ha en ring med _tanke_ och om han så gärna ville, varför tog han första bästa ring?

Stinky skrev 2009-09-12 23:38:09 följande:
    Men uppenbarligen så låg det en tanke bakom det här, då han ville förlova sig med henne! Att det inte sen blev som hon ville, dvs. som en amerikansk, romatinsk film, är ju inte hans problem utan faktiskt hennes. Hon kanske skulle behöva rannsaka sig själv och fundera på varför en dyr ring är så himla viktigt?
  • Anonym

Stinky, TS skriver såhär, hon känner inte att det var en tanke bakom, känner du hennes blivande bättre än vad hon gör?

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-12 00:37:15 följande:

Men min största besvikelse ligger mest bakom att han tog den enkla vägen. Visst kan ett frieri på BB vara romantiskt, men han engagerade sig inte för att få stanna kvar eller fira det på något sätt med mig. Tog inte reda på fakta om eller hur länge han kunde stanna etc. Inte ens fira det på något sätt efter bb vistelsen.

Han var medveten om vilken typ utav ring jag önskat mig, vi ligger inte i sjön ekonomiskt - men inte heller ekonomiskt oberoende. Jag önskade mig ingen värstingring som skulle kunnat ruinera oss, men med en ynka sten som glittra hade gjort mig nöjd med ringen. Det är ju ändå jag som ska ha den på fingret varje dag år efter år efter år. Okej för att det kan vara en viss standard att ha en slät ring, men det betyder inte att man Ska ha det. Att jag skämms för min ring beror till största del att den inte faller mig i smak.
  • Anonym

att fria är en kärlekshandling.
    att säga ja likaså.
    att inte lägga ner tanke (och omtanke) på ringen verkar accepterat, "bara" man visat sin kärlek genom frieriet.
    varför är det då inte ok att vara besviken på ringen, varför räcker det då inte att man "bara" visat sin kärlek genom att svara ja?

• Anonym

Vi valde ringarna tillsammans och betalade dem med gemensamma pengar.

Självklart är ringen inte det viktiga med en förlovning, men det skadar ju inte om man tycker att den är fin eftersom man ska ha den varje dag. Det handlar inte om vad den kostar, mer att den passar ens personlighet och stil. Jag ville ha en utan stenar och hade nog känt mig obekväm med en jättesten. Så om jag hade fått en med stenar kanske jag hade bytt mot slät och då hade jag väl varit lika hemsk som TS ;)

• Anonym

Priset kan skilja jättemycket beroende på vart man köper. Vi betämde oss för en typ av förlovningsring, sen gick vi runt och kolla priser. Tillsammans kostade de 5500 på billigaste stället och runt 9000 på dyraste. För EXAKT samma ringar!

Min vigselring är specialgjord för att matcha förlovningsringen, av min farmors båda vigselringar. Kostade 5500 för arbetet och diamanter, totalt värde med guldet inräknat blir väl runt 15000.

• Anonym

Anonym (bling-ring) skrev 2009-09-13 18:17:11 följande:

DU älskar ju silver så då är det ju rätt ring för dig. Jättebra. MEN TS älskar briljanter så då är en slät ring inte rätt för henne. Hade du varit nöjd med en ring i rött guld med en jättediamant och fullsmockad med smaragder eller hade du känt att din fästman kanske inte riktigt hade tagit hänsyn till dig? Och hur ska man tolka tanken bakom när han köper en ring som inte passar TS (när hon dessutom varit tydlig med vad hon gillar)? TS skriver ju själv att det inte kändes som att det var så mycket tanke bakom. Och igen, tacksam? kan du utvecklar vad du menar med tacksam? De är väl två vuxna människor som vill gifta sig med varandra inte någon sorts välgörenhet?
    Jag hade varit tacksam över vilken ring som helst. Sen att man har en önskan det får man ju ha. eller hur???
    Ringen är ju faktiskt ett tecken på kärlek. Anser jag.
  • Anonym

försöker igen och hoppas att nån av er som fördömer de som tycker ringen är viktig ska svara:

att fria är en kärlekshandling.
    att säga ja likaså.
    att inte lägga ner tanke (och omtanke) på ringen verkar accepterat, "bara" man visat sin kärlek genom frieriet.
    varför är det då inte ok att vara besviken på ringen, varför räcker det då inte att man "bara" visat sin kärlek genom att svara ja?

• Anonym

Ts, visst kan du sätta i en diamant men gör det i så fall för att DU vill det, inte för att nån annan (familj, släkt,vänner) FÖRVÄNTAR sig en "avancerad" ring. Samma sak med bröllopet, gör som NI vill. Är det så att det inte "passar" familjen eller släkten ja då kan dom STANNA hemma för bövelen. Åk iväg själva och gift er, utomlands eller hemma i Sverige. Ni ska leva ERT liv efter vad ni vill, ni ska inte försöka leva upp till andras förväntningar på hur bröllop eller ringen eller livet ska gå till! Bryt dig loss! Det är jättejobbigt och jättesvårt men gör det för er egen skull och barnens skull. Dom ska inte behöva ha föräldrar som "trycks ner i skorna" av släkten.

• Anonym

Typiskt fruntimmer att bara klaga på allt och aldrig bli nöjda.
    Nej en kille sak fan komma med blommor hela dagarna,dyraste smyckerna osv för att tjejer ska bli nödjda.
    Tanken som räknas.
    Tycker fan synd om vissa killar.

(Är tjej som skriver)

• Anonym

Anonym (blingalong) skrev 2009-09-15 07:36:59 följande:

anonym: Du kan förbli tyst i mitt fall för jag betalade mitt bling själv.Bra kvinna reder sig själv och en dålig är inte värd att hjälpa!
    Du jag har själv stått för allt själv. Kvinnor e för giriga!
  • Anonym

När min kille friade fick jag faktiskt en oäkta ring för 500 kronor. Varför? JO för att han visste att jag ville välja min förlovningsring själv. VI bor utomlands och här har man stenar i förlovningsringarna. Jag har en supersmal, billig helt slät vigselring i stället.

Min förlovningsring kostade 53000 kronor och jag älskar den. Jag kommer att ha den varje dag i resten av mitt liv och då får det kosta. Men hade jag gift mig med en svensk kille hade jag haft en helt släta guldringar i stället. Det är också fint och mer i vår kultur...

• Anonym

Min förlovningsring är av stål och jag är stolt över den. Skulle det sitta någon tramsig diamant på den vet jag inte om jag skulle vilja bära den dock. Spelar det så stor roll hur ringen ser ut?

• Anonym

Jag har inga diamanter på min och det var också köp 2 betala för en. Eller att man fick den mindre gratis.
    Men vad f'n spelar det för roll?
    Det ska väl ändå va det den symboliserar som betyder något, eller???
    Jag är förbannat stolt över min, vare sig den var gratis eller hade haft miljoner av karat.
    Måste kännas bra för din sambo nu när den han köpte dög inte.
    Det enda jag håller med om att det var synd ni inte fick mer tid för varandra vid förlovningen
    Suck...

• Anonym

Min kille friade vid sängkanten på ett lågprishotell i London. Jag hade smink över hela ansiktet (hade inte tvättat mig innan jag gick och lade mig) och jag kan väl säga att jag först inte var så nöjd över frieriet. Men jag älskar min man och jag vet att han var grymt nervös innan, så jag är bara glad över att vi är gifta. Hur han friade är ju egentligen ganska underordnat.

Jag har en fin ring som jag valde själv. Den har diamanter. Den var dyr. Men ändå kunde jag känna efteråt att jag var rädd att den inte dög. Jag har vänner som har 2 ct i sina ringar, min har "bara" 0,6 ct diamant (men jag älskar ringen och skulle välja samma igen idag)

Jag tror inte att du hade varit nöjd oavsett vad han satt på ditt finger för du vill inte ha ringen för dig, du vill ha den för att platsa bland dina vänner.

Svar på tråden skäms för min förlovningsring