• Anonym

skäms för min förlovningsring

Cornellia skrev 2009-09-10 22:41:30 följande:
    Är det sant? Har prinsessorna valt den amerikanska stilen?? Vad trist att inte ens dom följer svenska traditionen.
    Ja där är det bara tjejen som får ring och då har dom stenar.

btw när min man friade lät det ungefär såhär under en promenad "ska vi gifta oss?"
    "va?"
    "Ja det är väl läge"
    "ja det kan vi göra, hur när?"

Inte mitt drömfrieri kan jag säga men det var inte frieriet som var det viktoiga utan äktenskapet.
  • Anonym
    Bjornis skrev 2009-09-10 22:47:13 följande:
    Så lät det för oss med. Hehe. Helt OK.
    Man drömde om det där fantastiska men den mannen är inte gå på knätypen (inte jag heller )
  • Anonym
    snorkråka skrev 2009-09-10 22:49:50 följande:
    Haha, du kallade precis båda Sveriges nyförlovade prinsessor för WT!! Men ärligt talat TS, du ska inte skämmas över din ring, du ska skämmas över dig själv. Var tacksam att du hittat någon som älskar dig och vill gifta sig med dig, trots att du är så bortskämd.
    Dom kör den amerikanska varianten
  • Anonym

Varför tror du att det är "den amerikanska varianten"? För att du sett det i amerikanska filmer?

FYI, det är den vedertagna internationella traditionen - inte enbart amerikanska.

Anonym skrev 2009-09-10 22:51:09 följande:
    Dom kör den amerikanska varianten
  • Anonym
    Bjornis skrev 2009-09-10 22:54:44 följande:
    Jag är nog den typen men min man är inte så uppfinningsrik. Haha. Hade helst velat ha den; sitter på basebollstadion och tittar upp på storbilden och där är vi i fokus och så tar mannen upp en ring och det dyker upp ett hjärta runt om oss och folk applåderar. HAha. FILM ville jag haft, men men, jag har fått en bra make! Och vi har hittils ett himla bra äktenskap och det är ju det som räknas!
    Ett sånt frieri garanterar inget bra äktenskap ändå
  • Anonym

TS: Hur tänker du när du ser nån med en riktigt billig ring?

• Anonym

"Något som gör mig mycket pressad är familj och vänner som är mycket matrealistiska och det har sina påföljder. Att bli erbjuden min mammas förlovningsring för att min inte dugde var väldigt förolämpande, lika så när vänner och släktingar visar upp sina vackra ringar och "jämför" varandras medans min inte existerar. Tyvärr kommer jag få vänta minst tvåår innan vi kan gifta oss, pga omkostnaderna. Vi är inte specciellt avanserade och hade lika gärna kunnat gifta oss borgligt och käkat en enkel middag för att fira det, men det förväntas mer av oss.. så det kan vi inte."

Jag skulle skämmas för min MAMMA istället om jag var du.

• Anonym

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:06:31 följande:

beror ju på.. är det tonåringar tänker jag "gullig tonårskärlek", en vanlig "svensson svensson" reagerar jag inte alls på.
    Varför är det så viktigt för dig vad andra tycker?
  • Anonym

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 23:06:31 följande:

beror ju på.. är det tonåringar tänker jag "gullig tonårskärlek", en vanlig "svensson svensson" reagerar jag inte alls på.
    Är det fult att vara en svensson...antar att ni inte är det?
  • Anonym
    Mariohn skrev 2009-09-10 23:10:24 följande:
    Jag har ingen ring alls trots att jag är förlovad. Betyder det att jag är oälskad?
    Japp

Flytta från din hemska kille

(skojar bara...)
Svar på tråden skäms för min förlovningsring