• Anonym

skäms för min förlovningsring

Jag hävdar bestämt att vi tjerjer måste sluta upp med att fastna sååå mkt i hur vi tänkt oss, många komentarer här om...det blev inte som jag tänkt mig.. Nej, deal whit it, livet blir aldrig som man tänkt sig, var glad över ditt barn, din blivande man och släpp lite på ditt " hur jag tänkt mig " och njut nu av vad du har.
    Från en tjej

• Anonym

Jag och alla mina vänner har enkla släta ringar, det är snyggt och praktiskt och ser ra ut i alla situationer.

En tjej har ett ingraverat blommönster på sin vigselring istället för sten, det är väldigt snyggt. Jag har två likadana ringar, enkla, släta, en i rött guld och en i vitt. De är handsmidda och har lite tyngd, det gör det lyxigt för mig men syns ju inte för andra. Nån gång har jag tänkt sätta en sten i vigselringen, men det är ingen brådska, just nu lägger vi pengarna på att resa istället.

Jag tycker du kan byta din ring om du vill, eller ta med den till en guldsmed som kan smälta ner den, lägga till lite extra guld och göra något som du verkligen gillar. Det är väl inte så dramatiskt utan mest en fråga om ekonomi.

• Anonym

Jag fick också en slät ring till förlovningen. Sen blev det en alliansring till vigseln.
    Jag som alltid drömt om en ring med en enda sten i!
    Men tänka sig, jag fick en i morgongåva!

Om du nu så gärna vill ha en ring med lite prål, pika honom ordentligt så att du får en till vigsel och en till morgongåva!

• Anonym

jag har en slät ring som förlovningsring o en slät med stenar som vigselring. jag har alltid velat ha en slät förlovningsring eftersom jag tycker de är så fina. Att ha en sten i förlovningsringen skulle jag inte vilja eftersom jag vill ha en likadan som mannen. för att visa att vi hör ihop. men det är jag det.

• Anonym

Anonym (hemskt) skrev 2009-09-10 22:13:58 följande:

Anonym (What??) skrev 2009-09-10 22:10:41 följande: Nej jag driver inte! Jag ville ha den typiska filmförlovingen och det hade jag sagt. Jag har då aldrig sett någon på tv som fått en platt guldring..
    vet inte om någon förklarat detta för dig, men en film på tv t.ex pretty woman det är en FILM och inte verklighet.
    Herregud, jag har förklarat det flera gånger för min 5- åriga dotter och hon förstår... "pippi är så stark för hon finns inte på riktigt"

Det är tanken som räknas - var glad att din kille vill visa att han älskar dig! visa honom uppskattning - bjud ut honom i stället då och ge honom den filmromantik du vill ha, det spelar ju ingen roll vem som bjuder vem!
  • Anonym

Har också bara en slät guldring.. Har en jätte fin vigselring istället :) Känns som om den var värd att lägga ner mer pengar på.

• Anonym

Åhh, avundsjuk! Jag hade gärna fått ett frieri efter förlossningen oavsett ring...

• Anonym

har en hamrad förlovningsring och sen en väldigt påkostad vigselring.
    Hade sett konstigt ut om förlovningsringen hade en massa briljanter på ...

• Anonym

Jag förstår inte alls problemet och jag ska vara ärlig.
    Har ni gemensam ekonomi?
    Om inte, han kanske inte hade råd med dyrare ring.
    Jag tycker det är fånigt att gnälla när din sambo gjorde nåt fint.
    Det låter barnsligt, otacksamt och bortskämt.
    "Min mamma har en sån förlovningsring och hans mamma sån"
    Jaha och? Vad spelar det för roll, vad har det med er att göra?
    Ringens värde blir ju efter vad ni har råd med.
    Han ska väl inte behöva skuldbelägga sig för att kunna köpa en?

Jag hade nog avbrutit förlovningen om jag vore du eftersom det inte passade alls och var helt uppåt väggarna fel.

• Anonym

Ts skriver att hon ville ha den typiska filmförlovningen med diamantring för hon har aldrig sett på film att man förlovat sig och använder en slätplatt ring.
    Men som i Usa där dom friar och trär på en ring med sten på deras blivande bruds finger. Det är ringen dom kommer gifta sig med. Oftas som här i sverige är det inte först förlovningsring och sedan giftemålsring. Dom kör med samma ring hela tiden.
    Kanske inte alla då, men många iaf.

Svar på tråden skäms för min förlovningsring