• TyskMamma

Min dotter får bröst?

Min dotter blir fyra i år och nu har jag sätt början till bröst på henne.
    Hur länge kan jag låta henne bada naken nu? Och hur i helvete ska jag taktiskt förklara för min fyraåring att det kanske är bäst att hon tar på sig en bikini/baddräkt snart utan att jag sätter nån slags skam-stämpel på den kvinnliga kroppen?!
    Hur går man till väga? Hon är ju så liten och jag vill inte göra henne illa!

• Svar på tråden Min dotter får bröst?
  • SaramedM
    Thaleya skrev 2009-09-14 10:25:18 följande:
    jo det är sant. Jag tror dock att ts förstår det och att detta är mulligbröst.Jag tycker TS ska introducera en bikini eller baddräkt bara, fråga vilken hon vill ha i en katalog.
    men om det är sånt förstår jag inte varför TS ens frågar för övervikt behöver väl man inte ha bikini till?
    Jag hr det då inte till M
  • 071001

Thaleya F-kupa vid 7 års ålder??? Och det var ett normalt tillstånd eller?

• Thaleya
    071001 skrev 2009-09-14 11:01:38 följande:
    Thaleya F-kupa vid 7 års ålder??? Och det var ett normalt tillstånd eller?
    Jag vet inte, jag tror aldrig hon har kollat upp sig, hennes syster var inte lika tidig i utvecklingen.

Hon var rejält stor i övrigt redan när hon var sju så det såg egentligen inte så konstigt ut, hon såg ut minst som en stor elva åring. Jag tror att hennes mamma var ungefär lika tidig dock, har för mig att hon sagt det någon gång.
  • Thaleya
    SaramedM skrev 2009-09-14 10:56:35 följande:
    men om det är sånt förstår jag inte varför TS ens frågar för övervikt behöver väl man inte ha bikini till? Jag hr det då inte till M
    Ne behöver gör man väl inte, och jag kan tycka att fyra år är väl tidigt jag med om anledningen att man börjar med bikini är just för bröst.

Då kan man lika gärna vänta tills skolan börjar iaf.
  • 071001

Thaleya, wow alltså. Jag drar dd-kupa och upplever det som stort. Hur ska det då inte se ut på en 4-åring! Även om hon nu såg ut som 11. Stackars tjej.

• Thaleya
    071001 skrev 2009-09-14 13:17:42 följande:
    Thaleya, wow alltså. Jag drar dd-kupa och upplever det som stort. Hur ska det då inte se ut på en 4-åring! Även om hon nu såg ut som 11. Stackars tjej.
    Jo jag vet, det sköna med henne var att hon aldrig mådde dåligt utav det heller, utan var alltid glad över dem. SÅ tur det iaf, nu på senare dar tycker hon att det är jobbigt dock. Alltså min kompis var sju år när jag såg henne första gången, hon var den enda i våran klass med bh då, tror hon hade 80 runt ungefär. Hur hon såg ut några år inann det vet jag inte, men hon sa att hon hade blivit retad i sin tidigare skola av tjejerna, fast inte av killarna.
  • 071001

Thaleya, ja det kan inte ha varit helt lätt för henne.

• Thaleya
    071001 skrev 2009-09-14 13:31:24 följande:
    Thaleya, ja det kan inte ha varit helt lätt för henne.
    nee :( Fast hon har alltid haft skinn på näsan, hon har haft många vänner och klarar av att säga ifrån.
  • SaramedM
    Jo jag vet, det sköna med henne var att hon aldrig mådde dåligt utav det heller, utan var alltid glad över dem. SÅ tur det iaf, nu på senare dar tycker hon att det är jobbigt dock. Alltså min kompis var sju år när jag såg henne första gången, hon var den enda i våran klass med bh då, tror hon hade 80 runt ungefär. Hur hon såg ut några år inann det vet jag inte, men hon sa att hon hade blivit retad i sin tidigare skola av tjejerna, fast inte av killarna.
    Fast det kan inte vara normalt, henne borde de ha undersökt
  • Thaleya
    SaramedM skrev 2009-09-14 13:33:48 följande:
    Fast det kan inte vara normalt, henne borde de ha undersökt
    ne jag vet inte, jag antog att hon utvecklades snabbare för att hon var större totalt, längre och tjockare. Men det kanske inte var så nu när man hört om fler liknande fall. Hon har iaf aldrig nämnt något till mig om hon varit iväg till läkare, så jag tror inte hon har det. Om man tittar på hennes släkt generellt så drar nästan alla F-kupor och är storväxta.
  • TyskMamma

Jag har faktiskt inte sagt någonting om övervikt eller att min dotter är mullig. Då skulle det ju vara en helt annan femma. Min dotter är 4 år, 105 cm och väger 16 kg. Så, nu när alla teorier om övervikt är ur världen, kan vi skippa snacket om att jag skulle vilja "gömma" min dotter för att hon skulle vara mullig!

• ThisIsMe
    TyskMamma skrev 2009-09-14 15:26:34 följande:
    Jag har faktiskt inte sagt någonting om övervikt eller att min dotter är mullig. Då skulle det ju vara en helt annan femma. Min dotter är 4 år, 105 cm och väger 16 kg. Så, nu när alla teorier om övervikt är ur världen, kan vi skippa snacket om att jag skulle vilja "gömma" min dotter för att hon skulle vara mullig!
    Om hon inte är mullig så är det alltså riktiga bröst det handlar om och då ska du inte sitta och fundera över bikini utan snabbt som attan ta din dotter till läkaren så att de får stopp på hennes för tidiga pubertet. Annars har du snart en sexåring som fått mens och slutat växa.
  • CloudBerry the 1st
    Har hon riktiga bröst så har hon har en rätt så allvarlig hormonrubbning vilket innebär att hon hamnat i puberteten. GÅ TILL LÄKAREN!
  • SaramedM
    då måste du ringa läkaren det första du gör imorgon bitti för en 4åring ska inte utveckla bröst
    Ingen har väl påstått att du skulle velat gömma dotterna pga övervikt?
Svar på tråden Min dotter får bröst?