• cesseny

    Pass... hur lång tid?

    Hur lång tid tar det från att man lämnar in passansökan hos polisen tills att man får det?

  • Svar på tråden Pass... hur lång tid?
  • Tjoflöjt

    längtar och väntar skrev 2009-09-12 09:22:19 följande:


    Max 5 arbetsdagar tar det!
    Eller längre om det är högsäsong.
  • längtar och väntar

    Nej, det ska ta max 5 arbetsdagar. Jag beställde mitt under högsäsong och det tog 4 dagar om jag inte missminner mig. I Malmö sitter det i alla fall uppe lappar att de garanterar att det ALDRIG ska ta mer än 5 arbetsdagar även under högsäsong!


    Tjoflöjt skrev 2009-09-12 09:34:35 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-09-12 09:22:19 följande: Eller längre om det är högsäsong.
  • bakeacake

    längtar och väntar skrev 2009-09-12 09:45:35 följande:


    Nej, det ska ta max 5 arbetsdagar. Jag beställde mitt under högsäsong och det tog 4 dagar om jag inte missminner mig. I Malmö sitter det i alla fall uppe lappar att de garanterar att det ALDRIG ska ta mer än 5 arbetsdagar även under högsäsong!
    beror helt på vart du beställer ditt pass! Jag beställde mitt i stockholm och fick veta att de skulle ta ca 2 veckor pga att det var mitt i sommaren och högsässong..
    men de är ju bara att fråga...
  • längtar och väntar

    Märkligt för jag ringde t.o.m. till polisens info och de sa att det aldrig ska ta mer än 5 arbetsdagar..
    Fick nytt pass i sommar, därav att jag vet detta.


    bakeacake skrev 2009-09-12 09:47:05 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-09-12 09:45:35 följande: beror helt på vart du beställer ditt pass! Jag beställde mitt i stockholm och fick veta att de skulle ta ca 2 veckor pga att det var mitt i sommaren och högsässong.. men de är ju bara att fråga...
  • Blåbärssaft

    Fem arbetsdagar sa de till mig igår när jag var in och fixade pass till min son.

  • bakeacake

    längtar och väntar skrev 2009-09-12 09:47:43 följande:


    Märkligt för jag ringde t.o.m. till polisens info och de sa att det aldrig ska ta mer än 5 arbetsdagar..Fick nytt pass i sommar, därav att jag vet detta.
    Jag fick mitt pass 2 dagar före våran resa.. men skit samma hur lång tid det det egentligen.. det är väl bara att fråga när man beställer det så får man 100% korrekt information istället för att alla "experter" ska svara här.. ;)

    www.ellybrittasofia.blogg.se
  • längtar och väntar

    JAg vet bara att jag frågade hos polisen och sen när jag kom till passpolisen så satt det en lapp där det stod att det aldrig skulle ta mer än 5 dagar.. Så jag är inte någon "expert" utan jag läser bara skyltar som sitter hos passpolisen..


    bakeacake skrev 2009-09-12 09:49:55 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-09-12 09:47:43 följande: Jag fick mitt pass 2 dagar före våran resa.. men skit samma hur lång tid det det egentligen.. det är väl bara att fråga när man beställer det så får man 100% korrekt information istället för att alla "experter" ska svara här.. ;) www.ellybrittasofia.blogg.se
Svar på tråden Pass... hur lång tid?